خريد بک لينک
گيفت کارت
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
رزرو آنلاين هتل خارجي
فلنج
سایت همسریابی
مقاله جوان و تربیت
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 12 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

فهرست مطالب :

 صفحه :

ـ جوان و تربیت  .............................. 1

ـ جوان و تعالی شخصیت  ........................  3

         شیوه ها و راه کار ها    ............. 5

ـ جوان و جستجوی هویت ......................... 6

         مفهوم بحران هویت    ................. 7

         زمینه ها پیدای بحران هویت    ........ 7

         راه کارها و پیشنهاد ها   ............ 8

ـ جوان و نیازهای روحی    ..................... 10

         چگونه نیاز ها ی جوان را بشناسیم    .. 10

         نیاز ها ی اساسی جوان    ............. 11

ـ جوان و سلامت روان    ........................ 13

ـ جوان و هدف زندگی    ........................ 15

         هدفداری و آثار آن   ................. 16

         نقش ما و هدفداری جوانان .............  17

ـ جوان و دوستی    ............................ 18

          معیار ها ی انتخا ب  دوست ........... 19

ــ جوان و آزاد ی    .......................... 20

            آزاد ی مثبت و منفی      .......... 21

            آزادی درونی و بیرونی    .......... 21

              پیشنهاد هایی در خصوص آزادی جوانان      22

         ـ جوان و سازگار ی.................... 23

         ـ جوان و ابزار وجود     ............. 26

            پیشنهاد هایی برای تامین ابزار وجود جوانان        27

ـ جوان و ارتباطات انسانی     ................. 29

  ـ جوان و اعتماد به نفس      ................ 31

            شیوه ها ی ایجاد و تقویت اعتماد به نفس  33

ـ جوان و تهاجم فرهنگی      ................... 34

ـ جوان و خویشتنداری      ..................... 37

ـ جوان و مدیریت زمان       ................... 41

ـ جوان و مقبولیت زمان      ................... 43

منابع :

==================

بخشهایی از متن:

مقدمه:

نگاهی هرچند سطحی به وضع کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان در جامعه ما , و نیز بسیاری از نقاط جهان , ما را با مسائل و دشواریهای عظیمی در زمینه روابط اخلاق انسانی , که ناشی از روشهای غلط تربیت است , آشنا می کند . بلایی عظیم متوجه جامعه بشری است . بلایی که غفلت از آن به قیمت شرف انسانی و فنای اخلاق تمام میشود  .

وضع روابط در سطح جهانی آن چنان بحرانی است که اگر مدعی شویم در این زمینه با آفتی بزرگ مواجهیم , گزاف نگفته ایم . انحرافات , کج رویها , ناسازگاریها , انحطاطهای اخلاقی در سطح وسیع صورت مسلم و قطعی پیدا کرده و روزگار حال و آینده نسل کنونی و بعدی را به خطر افکنده است .

...

جوان و ابراز وجود
« به استعداد خودت ایمان داشته باش، همانطور كه به خدا ایمان داری . روح تو پاره‎ای ازآن« واحد » بزرگ است نیروهایی كه در تو هست، مانند دریای عمیق و بی‎پایان است.»
ویلكو
« هیچ راهی، بهتر از آنكه به مشكلات منتهی می‎گردد، انسان را به سرمنزل احتیاط و مآل‎اندیشی نمی‎رساند، دست توانای مصائب بهتر از انگشتان نیكبختی و اقبال، هر خطا و اشتباهی را به انسان نشان می‎دهد.»
دانیال
از مناسبات انسانی جوانان در زندگی، رابطه آنان با خویشتن خود می‎باشد. و چگونگی این رابطه برارتباطات آنان با جامعه ، خانواده، خدا و هستی، نیز اثری تعیین كننده دارد. رابطه جوان و خویشتن در چند مقوله فرعی‎تر به طور دقیق این‎گونه تبیین می‎شود: (درك) كشف خود ، پذیرش خود ، علاقه به خود(حب ذات) و ابراز خود (ابراز وجود اثبات ذات) با این توضیح كه جوان، ابتدا درصد كشف ظرفیتهای پنهان خویش برمی‎آید تا بتواند خود را درك كند و این امر، علاوه برمهارتهای خودشناسی، در پرتو معاشرت سازنده با دیگران، حاصل می‎شود .پس از آن جوان، موجودیت خویش اعم از قابلیتها و نارساییهایش را می‎پذیرد و اصطلاحاً با واقعیات سازگار می‎شود و در مرحله بعد: علاقه به خویشتن، از راه می‎رسد كه این علاقه در همه اشخاص، ضرورتاً، درحدی معتدل، تنظیم نمی‎شود بلكه بعضاً حالت افراط یا تفریط نیز به خود می‎گیرد . و در نهایت پس از وصول به این مرحله، موقعیت مناسبی برای ابراز خود یا « ابراز وجود» مهیا می‎شود.
آثار برجسته كه در پرتو ابراز وجود، حاصل می‎شود عمدتاً عبارتند از : خود شكوفایی (تحقق خویشتن)، تأمین یك نیاز اساسی روانی، مساعدت در جهت سلامت روحی، تقویت حس خوشبینی، پرورش اعتماد به نفس و بهبود مناسبات انسانی با دیگران، كه البته هر یك از مفاهیم مذكور، نیاز بیشتری به توضیح و تبیین دارد كه از عهده این بحث خارج است و صرفاً به ذكرآثار اكتفا می‎شود .
 

دانلود مقاله جوان و تربیت







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله جوان و تربیت ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->