خريد بک لينک
گيفت کارت
بازي هاي دخترانه
دانلود اهنگ
رزرو آنلاين هتل خارجي
دانلود رمان جديد
رزرو آنلاين هتل خارجي
باسکول پند
دانلود فيلم با لينک مستقيم
برج خنک کننده
ثبت شرکت در عمان
خريد سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
دانلود آرشیو پایان نامه در ایران
تاريخ : 7 مرداد 1395 | 13:18 | نویسنده : مهدی | بازدید : 22
پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان
پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 864 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102

پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

 فهرست

فصل اول. ۱

مقدمه. ۱

مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر: ۲

رشد ملاک‌های اخلاقی: ۶

بیان موضوع: ۹

هدف پژوهش: ۱۰

ضرورت و اهمیت پژوهش: ۱۱

تاریخچه مختصر در جهان و ایران. ۱۶

مفهوم اخلاق با چه مفاهیم دیگری در ارتباط است؟. ۱۷

فصل دوم. ۲۰

پیشینه پژوهش…. ۲۰

ماهیت اخلاق : ۲۱

مفهوم رشد اخلاقی در نوجوانی و جوانی.. ۲۴

زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی رشد. ۲۶

تعریف واژه‌ها: ۲۷

نکاتی دربارة چگونگی تحول اخلاقی.. ۲۹

دیدگاههای روان شناختی دربارة اخلاق: ۳۰

دیدگاه بد سرشت بودن ذاتی انسان: ۳۰

رشد اخلاق در کودک: ۳۳

روش آموزش اخلاق: ۳۴

تعریف اخلاق: ۳۶

شاخص اخلاق: ۳۶

رشد اخلاق: ۳۶

رشد شناختی: ۳۸

شناخت : ۳۸

تحول شناختی از دیدگاه پیاژه: ۳۹

رشد اخلاقی از دیدگاه پیاژه. ۴۱

رشد اخلاقی از دیدگاه کهلبرگ…. ۴۴

الف- سطح اخلاق قبل قراردادی.. ۴۸

محدوده سنی در رشد قضاوت اخلاقی.. ۵۲

مفاهیم مهم در نظریه کهلبرگ…. ۵۳

مقایسه نظام‌های اخلاقی پیاژه و کهلبرگ…. ۵۶

ج- دیدگاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان: ۵۸

پیشینة مطالعاتی در جهان و ایران: ۶۲

فصل سوم. ۷۱

روش شناسی.. ۷۱

موضوع پژوهش: ۷۲

سؤال‌های پژوهش: ۷۲

فرضیه‌های پژوهش: ۷۳

تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش: ۷۳

روش پژوهش: ۷۴

نوع پژوهش: ۷۵

ابزار پژوهش…. ۷۶

شیوه نمره گذاری.. ۷۷

جمعیت پژوهش…. ۷۹

نمونة پژوهش: ۷۹

روش انتخاب آزمودنی: ۷۹

تجزیه و تحلیل آماری: ۸۰

تجزیه و تحلیل کیفی: ۸۰

روش‌های جدید در سنجش قضاوتهای اخلاقی.. ۸۱

فصل چهارم. ۸۳

تجزیه و تحلیل نتایج.. ۸۳

توصیف اطلاعات: ۸۴

فصل پنجم.. ۹۱

تبیین فرضیه. ۹۱

تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش…. ۹۲

محدودیت‌ها: ۹۷

پیشنهادها: ۹۹

فهرست منابع. ۱۰۰

دانلود پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان






ادامه ي مطلب

امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان,

تاريخ : 7 مرداد 1395 | 13:18 | نویسنده : مهدی | بازدید : 23
تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت

دانلود پروژه ورد و پاورپوینت تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت

دانلود تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت

دانلود پروژه ورد و پاورپوینت تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت
پروژه ورد و پاورپوینت تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل ppt
حجم فایل 575 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

دانلود پروژه ورد و پاورپوینت تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت

 

مقدمه:

كلمه بیو متریك از كلمه یونانی  bios‌به معنای زندگی

و كلمه metrikos به معنای اندازه گیری تشكیل شده است.

همه ما می دانیم كه ما برای  شناسایی همدیگر از یك سری ویژگی هایی

استفاده می كنیم كه برای هر شخص به طور انحصاری است

و از شخصی به شخص دیگر فرق می كند كه از آن جمله می توان

به صورت و گفتار و طرز راه رفتن می توان اشاره كرد.

امروزه در زمینه های فراوانی ما به وسایلی نیاز داریم كه هویت اشخاص را شناسایی كند

و بر اساس ویژگیهای بدن اشخاص آن هارا بازشناسی كند

و این زمینه هر روز بیشتر و بیشتر رشد پیدا می كند و علاقه مندان فراوانی را پیدا كرده است.

علاوه بر این ها امروزه ID و password كارتهایی كه بكار برده می شوند

دسترسی را محدود می كنند اما این روشها به راحتی می توانند شكسته شوند و لذا غیر قابل اطمینان هستند.

بیو متری را نمی توان  امانت داد یا گرفت نمی توان خرید یا فراموش كرد و جعل آن هم عملا غیر ممكن است.

دانلود تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت,

تاريخ : 7 مرداد 1395 | 13:18 | نویسنده : مهدی | بازدید : 83
مقدمات طراحی معماری 2

دانلود پاورپوینت مقدمات طراحی معماری 2

دانلود مقدمات طراحی معماری 2

پاورپوینت مقدمات طراحی معماری 2
دانلود پاورپوینت مقدمات طراحی معماری 2
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 664 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

دانلود پاورپوینت مقدمات طراحی معماری 2

دانلود مقدمات طراحی معماری 2






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
مقدمات طراحی معماری 2,

پایان نامه بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر سلامت روانی نوجوانان

پایان نامه بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر سلامت روانی نوجوانان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر  سلامت روانی نوجوانان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر  سلامت روانی نوجوانان
بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر  سلامت روانی نوجوانان
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کار
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 274 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

پایان نامه بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر  سلامت روانی نوجوانان

چکیده

داشتن ارتباط مناسب در سایه‌ی مهارت‌های اجتماعی در موفقیت افراد در زندگی،

محل‌کار و اجتماع سازنده و موثر می‌باشد. توان برقراری ارتباط موثر میزان شایستگی فرد  

و سلامت روان او را تأمین می‌نماید. این مطالعه به منظور بررسی وضعیت سلامت روانی

نوجوانان و تاثیر مهارتهای اجتماعی در زندگی آنها انجام گردیده‌است. در این پژوهش

از 80 پرسشنامه سلامت عمومی ( GHQ-28 ) و 80 پرسشنامه مهارتهای اجتماعی

نوجوانان (TISS) استفاده شده‌ که بین دختران مقطع راهنمایی شهر ......... مطالعه شده است.

جامعه کل آماری ما در این پژوهش 245 نفر می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها،

از روشهای آمار استناطی(آزمون همبستگی) و یافته های جمعیت شناختی(میانگین و انحراف استاندارد)

استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین سلامت روانی و مهارتهای اجتماعی در نوجوانان وجود دارد.

این پژوهش به بررسی مهارت اجتماعی و سلامت روان می پردازد و فرضیه ها ی مربوط به آن عبارتند از :

فرضیه اول: بین سازگاری اجتماعی با سلامت روان رابطه ی وجود دارد .

فرضیه دوم: بین عملکرد جسمانی با سازگاری اجتماعی رابطه ی وجود دارد.

فرضیه سوم: بین عملکرد اجتماعی با سازگاری اجتماعی رابطه ی وجود دارد.

فرضیه چهارم: بین افسردگی با سازگاری اجتماعی رابطه ی وجود دارد .

فرضیه پنجم: بین اضطراب با سازگاری اجتماعی رابطه ی وجود دارد .

 

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه ....................................... 2

1-2- بیان مسئله .................................. 3

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش ......................... 3

1-4- قلمروی تحقیق ................................ 4

1-5- فرضیات تحقیق ......................................................................... 4

1-6- تعاریف نظری متغیرها................................................................. 5

1-6-1- سلامت روان....................................................................................... 5

1-6-2- مهارت اجتماعی............................................................................ 5

1-7- تعریف عملیاتی متغیرها............................................................ 5

1-7-1- سلامت روان............................... 5

1-7-2- مهارت اجتماعی........................... 5

فصل دوم: ادبیات تحقیق

1-2- مهارت اجتماعی.................................................................................. 7

2-1-1- اجزاء تشکیل دهنده مهارت های اجتماعی................ 8

2-1-2- ویژگی های مهارت اجتماعی................................................. 9

2-1-3- اجزاء مهارت و فرآیندهای مهارت................................ 10

2-1-4- راهکارهایی برای بهبود مهارت های اجتماعی کودک  13

2-1-5- روشهایی برای تقویت مهارت های اجتماعی.... 15

2-1-6- مدیریت مهارتهای اجتماعی برای تغییر رفتار.. 18

2-2- مهارت های دهگانه.......................................................................... 20

2-3- تعریف بهداشت روانی........................... 23

2-3-1- بهداشت روانی را در سه بعد می توان خلاصه کرد   27

2-3-2- اهداف بهداشت روانی درخانواده................................... 27

2-3-3- عوامل مؤثر در بهداشت روانی......................................... 28

2-3-4- نقش مشاور در تامین بهداشت روانی در مدرسه.. 29

2-3-5- راههای تقویت بهداشت روانی فرزندان....................... 29

2-3-6- عوامل موثر دربهداشت روانی دانش آموزان.......... 30

2-3-7- بهداشت روانی در آموزش و پرورش........... 32

2-3-8- نتایج عملی بهداشت روانی................. 32

2-3-9- عوامل برهم زننده بهداشت روانی(سلامت روان).. 33

2-3-10- معیارهای بیماری و سلامت روانی در مكتب اسلام         34

2-4- مكانیسم‌های دفاعی و نقش آنها در بهداشت روانی 35

2-4-1- سركوبی.................................. 36

2-4-2- جبران................................... 36

2-4-3- جا به جائی.............................. 37

2-4-4- ((تصعید)) یا ((والایش)).................. 37

2-4-5- همانند سازی............................. 38

2-4-6- درون فكنی............................... 38

2-4-7 - برون فكنی.............................. 38

2-4-8- دلیل تراشی.............................. 38

2-4-9- واكنش سازی یا واكنش معكوس............... 39

2-4-10- بازگشت ـ عقب‌نشینی ـ واپس روی........... 39

2-4-11- مكانیسم انكار ............................... 39

2-4-12- خیالبافی یا رؤیای روز ..................... 39

2-5- اهمیت خانواده.................................................................................. 40

2-6- مشخصه‌های بهداشت روانی و شخصیت سالم........ 43

2-7- راههای تقویت بهداشت روانی فرزندان............................ 45

2-8- انواع خانواده ها از نظر تربیت...................................... 46

2-8-1- خانواده خشك و سخت گیر...................................................... 46

2-8-2- خانواده سهل گیر و آسان گیر ....................................... 48

2-8-3- خانواده گسسته (‌خانواده پریشان )........................... 50

2-8-4- خانواده سالم یا خانواده دمكرات................................. 53

2-9- معنویت چیست؟..................................................................................... 56

2-9-1- چالش ها فراروی خانواده.................................................... 56

2-9-2- راه کارهای تقویت معنویت در خانواده................... 57

2-10- بهداشت روانی در مكتب آدلر.............................................. 59

2-10-1- بهداشت روانی از دیدگاه مكاتب................................ 59

2-10-2- بهداشت روانی از نظر پاولوف ................................... 60

2-10-3- تعریف بهداشت روانی در اسلام ................................... 60

2-10-4- نظریه فروید............................................................................... 62

2-10-5 - نظریه یونگ............................................................................... 63

2-10-6- نظریه موری.................................................................................. 63

2-10-7- نظریه آدلر.................................................................................. 64

2-10-8- نظریه فروم.................................................................................. 64

2-10-9- نظریه مزلو.................................................................................. 64

2-10-10- نظریه اسكینر.......................................................................... 65

2-10-11- نظریه اریكسون....................................................................... 65

2-10-12- نظریه هری استاك سالیوان........................................... 65

2-10-13- نظریه گوردون آلپورت...................................................... 66

2-10-14- نظریه جورج كلی.................................................................... 67

2-10-15- نظریه آلبرت الیس............................................................... 68

2-11- نظریات مختلف در روانشناسی نوجوانی........................ 68

2-11-1- بازپیدایی «هال».................................................................... 69

2-11-2- ریخت شناسی تکوینی و رشد حلزونی (مارپیچی) «گزل»        70

2-11-3- ریختهای بدنی «کرچمر»........................................................ 70

2-11-4- هیأت بدنی«زیلر».................................................................... 71

2-11-5- لایه های شخصیت«رمپلاین».................................................... 71

2-11-6- نظریه های روان شناختی.................................................... 71

2-11-7- ساختار مرحله ای«کراچ».................................................... 72

2-11-8- نظریه های روانی،اجتماعی و جامعه شناختی..... 72

2-11-9- نظریه میدانی «لوین»........................................................... 73

2-11-10- سلسله مراتب ارزشی«اشپرانگر»................................ 73

2-11-11- اجتماعی کردن«دیویس»...................................................... 73

2-11-12- وظیفه رشدی «هویگهرست»................................................. 73

2-11-13- نظریه ی جامعه شناختی.................................................... 74

2-11-14- «کینگزلی دیویس»:نظریه ی جامعه شناختی........ 74

2-11-15- نظریه روان تحلیلگری...................................................... 74

2-11-16- نظریه های انسان شناختی.............................................. 74

2-11-17- بررسی نظریه های رشد نوجوانی................................ 75

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- روش تحقیق................................. 80

3-2- جامعه آماری............................... 80

3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری................ 80

3-4- ابزار سنجش................................ 80

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها و نتیجه گیری

4-1- روش تجزیه و تحلیل آماری................... 83

4-2- یافته های توصیفی.......................... 83

4-3- یافته های استنباطی و تاییدی:.............. 84

4-4- یافته های پژوهشی.......................... 89

4-5- بحث و نتیجه گیری.......................... 90

منابع...................................................................................................................... 91

ضمائم...................................................................................................................... 93

 

فهرست جداول

جدول 4-1-میانگین و انحراف استاندارد سلامت روانی و سازگاری اجتماعی............................................... 83

جدول4-2-آزمون همبستگی در بررسی سلامت روان با سازگاری اجتماعی  84

جدول4-3-آزمون همبستگی در بررسی عملکرد جسمانی با سازگاری اجتماعی............................................... 85

جدول4-4-آزمون همبستگی در بررسی عملکرد اجتماعی با سازگاری اجتماعی.......................................................... 85

جدول4-5-آزمون همبستگی در بررسی افسردگی با سازگاری اجتماعی    86

جدول4-6-آزمون همبستگی در بررسی اضطراب با سازگاری اجتماعی 86

 

دانلود پایان نامه بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر  سلامت روانی نوجوانان






ادامه ي مطلب

امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و تاثیر آن بر سلامت روانی نوجوانان,

تاريخ : 7 مرداد 1395 | 13:18 | نویسنده : مهدی | بازدید : 30
مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور

دانلود پاورپوینت مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور

دانلود مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور

دانلود پاورپوینت مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور 
پاورپوینت مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور 
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 480 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

دانلود پاورپوینت مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور 

 

قدمت تاریخی

معبد پارتنون نسبت به معبد بوروبودور دارای قدمت تاریخی

بیشتری است و دچار تحولات زیادی شده است.

با آنکه هر دو معبد بودند اما پارتنون در طی تاریخ به کلیسا و

سپس به مسجد و نهایتاً به دست پادشاه هخامنشی تخریب شده است...

 اما بوروبودور فقط معبد بوده و به اوصاف و احوال فلاسفه و مسائل فلسفی پرداخته است

دانلود مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
مقایسه معبد پارتنون و معبد بوروبودور,

پایان نامه بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی

پایان نامه بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی

دانلود پایان نامه بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی

دانلود پایان نامه بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1174 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

پایان نامه بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی

چكیده تحقیق:

تحقیق انجام شده در رابطه با راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی

که بصورت نمونه در شهر كرج می باشد كه با توجه به این مطلب بیان مساله اینكه

از چه راهها وشیوه هایی قوه خلاقییت و ابتكار دانش آموزان دوره راهنمایی را رشد و تقویت نماییم.

با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع مورد تحقیق یعنی راههای پرورش خلاقیت

در دانش آموزان و نقش مهم و حیاتی آن در آموزش و پرورش به ویژه

در مدارس لازم است كه این موضوع مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

لذا در این راستا برای این تحقیق سوالات زیر مطرح گردیده است.

1)                مدیران و معلمان به چه میزان در رشد و پرورش

قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند تاثیرگذار باشند.

2)                انجام فعالیت های گروهی (پژوهی _ ورزشی, .... )

تا چه حد در رشد و تقویت قوه خلاقیت دانش آموزان موثر است؟

3)   چه عواملی مانع رشد و پرورش قوه خلاقیت و ابتكار در دانش آموزان می باشند؟

4)    چه تفاوتی میان دانش آموزان خلاق در مقایسه با سایر دانش آموزان مشاهده می شود؟

جامعه آماری و حجم نمونه:

در این تحقیق جامعه آماری تعداد 10 مدرسه راهنمایی از مدارس راهنمایی

آموزش و پرورش ناحیه 3 كرج انتخاب گردیده است.

و نمونه آماری نیز تعداد 60 نفر از همكاران مدارس

مربوطه می باشند كه بطور تصادفی انتخاب شده اند.

 

ابزار گردآوری اطلاعات:

جهت جمع آوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است كه به

پرسشنامه مورد نظر شامل 20 سوال پاسخ بسته در 5 طیف

( خیلی كم, متوسط, زیاد, خیلی زیاد ) طراحی گردیده است.

 

خلاصه تحقیق:

در پایان پس از جمع آوری اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه مشخص گردید كه مدیران

و معلمان نقش بسیار مهم و تعیین كننده ای در رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند ایفا نمایند.

همچنین نتیجه گیری شد كه فعالیت گروهی دانش آموزان (ورزشی_  پژوهشی, .... )

تا حد خیلی زیادی می توانند در رشد و شكوفایی قوه خلاقیت آنان تاثیر گذار باشند

 طبق نتایج حاصل از پرسشنامه مشخص شد كه عوامل مهمی می توانند باعث و مانع رشد

خلاقیت در دانش آموزان شوند كه از آن جمله می توان به نداشتن هدف مشخص در زندگی,

نداشتن انگیزه در امر یادگیری, دلسرد بودن دانش آموزان,كمروئی

دانش آموزان, آشفته بودن افكار دانش آموزان و...  اشاره نمود.

در پایان تحقیق نتیجه حاصل شد كه دانش آموزان خلاق از لحاظ شخصیتی و عملكرد با

سایر دانش آموزان تفاوتهایی دارند كه از آن جمله می توان به داشتن روحیه و حس استقلال طلبی

_ اعتماد به نفس, مداومت و پشتكار در فعالیت های یادگیری,

قدرت تجزیه و تحلیل مسائل مختلف و.... اشاره نمود.

 

پیشنهادات:

1)                بهترین مكان جهت شناسایی و استعدادها

همچنین رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان مدرسه است.

2)                امكانات و تجهیزات بیشتری به مدارس اختصاصی داده شود

كه در رشد و پرورش و تقویت قوه خلاقیت دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است.

3)                پیشنهاد می شود جهت اطلاع و آگاهی هر چه بیشتر مدیران

_ دبیران_ اولیا جلسات توجیهی توسط كارشناسان علوم مختلف ا

ز جمله روانشناسی ( پرورش خلاقیت) برگزار شود.

4)                با توجه به نقش حساس و حیاتی مدیریت در مدارس بهتر است

جهت اداره امور مدرسه از مدیران كارآمد و خلاق و آشنا به مسائل جدید روز

و همچنین مدیرانی كه رشته آنها متناسب با امر تعلیم و تربیت می باشد بهره گرفته شود.

 

 

دانلود پایان نامه بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی,

پایان نامه بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل

پایان نامه بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل

دانلود پایان نامه بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل

دانلود پایان نامه بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 302 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 178

 پایان نامه بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل

چکیده تحقیق

موضوع: بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل

در پژوهش حاضر هدف بررسی عوامل خانوادگی ، نابسامانی خانواده ، وضعیت

اشتغال والدین ، خشونت جنسی و جسمی و تبعیض موثر بر پدیده فرار دختران از منزل می باشد.

روش تحقیق: توصیفی و پیمایشی ، ابزار سنجش ، پرسشنامه و مصاحبه

حجم نمونه : 40 نفر

جامعه آماری: دختران فراری كه در مرکز نگهداری

اورژانس اجتماعی استان زنجان نگهداری می شوند .

نتایج تحقیق نشان می دهد که بین نابسامانی خانواده و فرار دختران از

منزل رابطه معنی دار وجود دارد ؛ نود و دو و نیم درصد آزمودنیها دارای

خانواده نابسامان بوده اندو عواملی مانند طلاق ، اعتیاد ،

به زندان رفتن و مرگ والدین در فرار دختران نقش داشته است.

سوال دیگر پژوهش این بود كه : آیا بین خشونت جسمی و جنسی و فرار دختران

از منزل رابطه وجود دارد؟ 35 درصد آزمودنیها مورد بدرفتاری و

خشونت والدین در منزل قرار گرفته اند و 5/17 درصد سابقه ی تهدید به

تجاوز و یا تجاوز در منزل داشته اند و عوامل موثر دیگ

ر به ترتیب ، تبعیض 17 درصد ، و بیکاری پدر 12 درصد می باشد.

فصل اول:

ملاحظات كلی و مقدماتی طرح

1-1 مقدمه

یكی از مشكلات عمده ای كه جوامع معاصر از جمله جامعه ایران را با تهدید مواجه نموه است ،

آسیب اجتماعی فرار دختران از خانه است .

این معضل به طور روز افزونی گسترش یافته وباعث نگرانی جوامع وخانواده ها گردیده است

چراكه این مسئله با معیار ها ، هنجار های ، ارزش های دینی وخانوادگی جامعه ایران سازگار نمی باشد.

به طوریکه آمار دختران فراری در سال 1378 نسبت به سال 65 حدود 2 برابر شده است . 

بدیهی است كه قبل از درمان هر آسیب اجتماعی بایستی علل وزمینه های پیدایش

آن مورد بررسی قرار گیرد ، در خصوص علل وقوع این آسیب اجتماعی ،

آثار وپژوهشهای متعددی انجام گرفته است

كه هر یك از زاویه ای خاص به این مسئله پرداخته اند .

برخی از آثار بر عامل فقر ، برخی بر عامل فرهنگ ، برخی

بر نقش دوستان وهمسالان ...در پدید آمدن این بزهكاری تاكید داشته اند .

در میان این عوامل وعناصر به بررسی نقش خانواده در پیدایش این آسیب اجتماعی

كمتر توجه شده است . به همین دلیل تحقیق حاضر با تمركز بر این عامل

درصدد بررسی تأ ثیر نقش خانواده در ظهور پدیده دختران فراری می باشد.

برای دستیابی به این هدف ابتدا به تعریف واژگان كلیدی پرداخته وسپس به بررسی

فرضیه اصلی مرتبط با پژوهش ( یعنی نقش خانواده در فرار دختران ) اقدام نموده

ودر نهایت به نتیجه گیری وارائه پیشنهادات در این خصوص خواهیم پرداخت.

 

 

دانلود پایان نامه بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی عوامل خانوادگی موثر بر پدیده فرار دختران از منزل,

تاريخ : 7 مرداد 1395 | 13:14 | نویسنده : مهدی | بازدید : 27
پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو

پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو

دانلود پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو

دانلود پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو
پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 141

پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو

فهرست مطالب

عنوان                                                    صفحه

پیشگفتار.................................... 2

1- مباحث نظری................................

مقدمه ...................................... 2

1-1ساختگرایی................................ 3

1-2زبان و نشانه ............................ 3

1-2-1 زبان و گفتار.......................... 4

1-2-2 نشانه زبانی .......................... 5

1-2-3 رابطه ................................ 5

1-2-4 همزمانی و درزمانی .................... 5

1-3 نقش های زبان ........................... 8

1-3-1 نقش های زبان از دیدگاه یاکوبسن........ 9

1-3-1-1 نقش عاطفی........................... 9

1-3-1-2 نقش ترغیبی.......................... 10

1-3-1-3 نقش ارجاعی ......................... 10

1-3-1-4 نقش فرازبانی ....................... 10

1-3-1-5 نقش همدلی .......................... 11

1-3-1-6 نقش ادبی ........................... 11

1-3-2 اشکالات تقسیم بندی یاکوبسن............. 12

1-3-3 اشکالات تقسیم بندی مارتینه............. 13

1-3-4 اشکالات تقسیم بندی هلیدی .............. 13

1-4 نقش زیبایی آفرینی یا ادبی............... 14

1-5 نقش های زبان هنجار...................... 17

1-6 نقش های زبان فراهنجار................... 17

1-7 برجسته سازی ادبی ....................... 19

1-7-1 فراهنجاری ............................ 20

1-7-1-1 فراهنجاری واژگانی................... 22

1-7-1-2 فراهنجاری نحوی ..................... 22

1-7-1-3 فراهنجاری نوشتاری................... 23

1-7-1-4 فراهنجاری معنایی.................... 23

1-7-1-5 فراهنجاری گویشی .................... 24

1-7-1-6 فراهنجاری سبکی ..................... 24

1-7-1-7 فراهنجاری زمانی (کهن گرایی) ........ 25

1-7-2 قاعده افزایی.......................... 25

2- پیشینه................................... 25

مقدمه....................................... 28

2-1 مطالعات زبانشناختی ادبیات در غرب........ 28

2-2 مطالعات زبانشناختی ادبیات در ایران ..... 32

3- فراهنجاری های زبانی شعر شاملو............

مقدمه.......................................

3-1 فراهنجاری زمانی یا کهن گرایی............

3-1-1 کهن گرایی صرفی ....................... 36

3-1-1-1 بکار بردن پسوند جمع ساز "گان"....... 36

3-1-1-2 بکار بردن پسوند جمع ساز "ان"........ 37

3-1-2 کهن گرایی نحوی ....................... 37

3-1-2-1 کاربرد "را" به جای "به"، "با"، و "برای" 37

3-1-2-2 رعایت "ی" شرط در جملات شرطی.......... 39

3-1-2-3 افزودن پیشوند "ب" در آغاز فعل برای تأکید    39

3-1-2-5 بکار بردن "همی" به جای "می"......... 41

3-1-2-6 افزودن "ا" در آخر اسم یا اسم مصدر برای تعظیم، تفخیم و تعجب........................................ 41

3-1-3 کهن گرایی واژگانی .................... 41

3-1-3-1 فعل های کهن ........................ 41

3-1-3-1-1 فعل های ساده...................... 42

3-1-3-1-2 فعل های پیشوندی .................. 49

3-1-3-1-3 فعل های مرکب ..................... 58

3-1-3-1-4 عبارت های فعلی ................... 64

3-1-3-2 اسم های کهن ........................ 69

3-1-3-3 صفت های کهن ........................ 77

3-1-3-4 قیدهای کهن ......................... 81

3-1-3-4-1 قیود یا ادوات شک وتردید........... 81

3-1-3-4-2 قیود یا ادوات تشبیه .............. 83

3-1-3-4-3 قیود و حروف ربط مرکب.............. 86

3-1-3-5 حرف اضافه های کهن .................. 91

3-1-3-6 ضمایر کهن........................... 99

3-1-3-6-1 ضمایر شخصی........................ 99

3-1-3-6-2 ضمایر انعکاسی .................... 100

3-1-3-6-3 ضمایر اشاره....................... 102

3-1-4 کهن گرایی معنایی...................... 104

3-2 فراهنجاری واژگانی ...................... 109

3-2-1 واژگان جدید........................... 109

3-2-1-1 ترکیبات ابداعی ..................... 110

3-2-1-1-1 اسم + اسم......................... 110

3-2-1-1-2 اسم + صفت......................... 112

3-2-1-1-3 صفت + اسم......................... 113

3-2-1-1-4 اسم + پسوند....................... 116

3-2-1-1-6 پیشوند + اسم......................

3-2-1-1-7 پیشوند + صفت......................

3-2-1-1-8 اسم + بن فعل......................

3-2-1-1-9 صفت + بن فعل .....................

3-2-1-1-10 حرف اضافه + بن فعل...............

3-2-1-2 واژگانی ابداعی .....................

3-2-1-3 عبارت های ابداعی ...................

3-2-2 فعل های جدید..........................

3-3 فراهنجاری نحوی..........................

3-3-1 جابجایی نهاد..........................

3-3-1-2 جابجایی فعل و عبارتهای فعلی ........

3-3-1-3 جابجایی قید.........................

3-3-1-4  جابجایی ضمایر منفصل و متصل.........

3-3-1-5 جابجایی سایر عناصر جمله.............

3-3-1-5-1 جابجایی منادا.....................

3-3-1-5-2 جابجایی جمله پیرو.................

3-3-2 ایجاد فاصله میان اجزای عبارت فعلی ....

3-3-3 حذف عناصر جمله........................

3-3-4 کاربرد واژگان در نقش های متفاوت.......

3-3-4-1 کاربرد اسم به جای صفت...............

3-3-4-2 کاربرد صفت به جای صفت...............

3-3-4-3 کاربرد صفت به جای اسم...............

3-3-4-4 کاربرد اسم به جای قید...............

3-3-5 استفاده از شناسه فعل به جای فعل.......

3-4 فراهنجاری صرفی..........................

3-5 فراهنجاری معنایی........................

4 نتیجه گیری................................

 

 

 

دانلود پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی فراهنجاری های زبانی شعر شاملو,

پایان نامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی

پایان نامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی پرسشنامه

دانلود پایان نامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی

دانلود پایان نامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی
پرسشنامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 544 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72

پایان نامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی پرسشنامه

چكیده :

همانطور كه می دانیم افسردگی و مانیا یكی از اختلالت خلقی شایع می باشند كه بیشتر اختلالات عاطفی نامیده می شوند . اختلالات خلقی گروهی از بیماریهای روانپزشكی می باشند كه به شكل خلق پایین و تصورات ذهنی ناهنجار بروز می نمایند .

نمای بالینی افسردگی می تواند بصورت خلق افسرده ، احساس ناامیدی ، احساس غم ، بی ارزشی ، آشفتگی خواب و اشتها و یا فقدان انرژی و میل جنسی بروز كند . این اختلالات می توانند منجر به مشكلاتی در عملكرد شغلی ـ تحصیلی ـ اجتماعی و روابط بین فردی گردند . بدین منظور و جهت شناخت بیشتر وضعیت و شیوع افسردگی تحقیقی را بر روی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارك كرج انجام دادیم . مطالعه با استفاده از تست بك (BDI) بر روی 280 نفر از دانشجویان پسر انجام گردیده است .

 

روش تحقیقی كه از آن استفاده شد ، روش تحقیق یا علّی ـ مقایسه ای با روش آماری مقایسة بین میانگین دردو گروه مستقل و بااستفاده از فرمول t   بوده است . روش نمونه گیری نیز بطور تصادفی ساده و با مراجعه به جدول اعداد تصادفی و به تعداد 140 نفر از هر گروه بوده است . روش جمع آوری اطلاعات نیز با بهره گیری از تست افسردگی بك صورت گرفته است . با قرار دادن نمرات خام درفرمولt    وبا سطح اطمینان 90% و در سطح  به علت كوچك تر بودن عدد بدست آمده از عدد جدول فرض تحقیق معنی دار نیامد و می توان گفت كه « تفاوت معنی داری بین میانگین شیوع افسردگی در دو گروه دانشجویان بومی و غیر بومی وجود ندارد .»

فهرست مطالب

عنوان

چكیده :

فصل اول : مقدمه

1ـ1ـ بیان مسئله

1ـ2ـ اهمیت مسئله

1ـ3ـ اهداف تحقیق

بیان فرضیه

1ـ4ـ فرضیه تحقیق

1ـ5ـ اصطلاحات مهم و تعاریف عملیاتی متغیرها

1ـ افسردگی

2ـ شیوع

3ـ دانشجوی بومی و غیر بومی

فصل دوم : مرور بر ادبیات تحقیق

2ـ1ـ افسردگی

2ـ2ـ نشانه های افسردگی

2ـ3ـ طبقه بندی

2ـ4ـ نظریه های افسردگی

2ـ5ـ درمان اختلالات خلقی

2ـ6ـ تحقیقات انجام شده درمورد افسردگی دانشجویان

فصل سوم: طرح تحقیق

3ـ1ـ توصیف روش تحقیق

3-2ـ جامعه تحقیق

3-3- روش نمونه گیری

3ـ4ـ متغیرها و كنترلهایی كه اعمال شده است

3ـ5ـ روش جمع آوری داده ها

3ـ6ـ ابزار اندازه گیری

3ـ7ـ روش آماری

فصل 4

تحلیل و تفسیر نتایج

تفسیر نمودار هیستوگرام

آزمون فرضیة تحقیق

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری

5ـ1ـ توصیف روش های مورد استفاده در تحقیق

5ـ2ـ نتیجه گیری

5ـ3ـ توجیه و تفسیر نتایج

5ـ4ـ توصیه برای پژوهشهای بعدی

5ـ5ـ محدودیتها

منابع فارسی

منابع انگلیسی

پیوستها

 

 

 

دانلود پایان نامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی میزان افسردگی بین دانشجویان پسر بومی و غیر بومی,

تاريخ : 7 مرداد 1395 | 13:14 | نویسنده : مهدی | بازدید : 36
معماری مسجد جامع كبود تبریز

دانلود پاورپوینت معماری مسجد جامع كبود تبریز

دانلود معماری مسجد جامع كبود تبریز

پاورپوینت معماری مسجد جامع كبود تبریز
دانلود پاورپوینت معماری مسجد جامع كبود تبریز
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1517 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

معماری مسجد جامع كبود تبریز

 

مسجد كبود تبریز، فیروزه‌ی اسلام

 

 چنین تصور می‌شود كه ساختمان مسجد كبود به مثابه یادمانی از پیروزی‌های جهانشاه برپا گردیده است، به طوری كه

 

در این خصوص می‌توان به سوره فتح كه به صورت كامل و به شكل برجسته، زینت‌بخش دورتادور بالای شبستان بزرگ می‌باشد،

 

اشاره نمود. نام جهانشاه در كتیبه بالای درب ورودی نقش بسته كه قبلاً روكش طلایی داشته است.

 

مسجد كبود دارای دو مناره باریك و بلند در منتهی الیه شرق و غرب ضلع شمالی بوده است.

 

در پشت درب ورودی به شبستان بزرگ، یك بیت شعر فارسی به خط ثلث نوشته شده بدین مضمون:

 

كردار بیار و گرد گفتار مگرد  چون كرده شود، كار بگویید كه كه كرد

دانلود معماری مسجد جامع كبود تبریز






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
معماری مسجد جامع كبود تبریز,