خريد بک لينک
گيفت کارت
بازي هاي دخترانه
دانلود اهنگ
رزرو آنلاين هتل خارجي
دانلود رمان جديد
رزرو آنلاين هتل خارجي
باسکول پند
دانلود فيلم با لينک مستقيم
کانکس
ثبت شرکت در عمان
خريد سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
دانلود آرشیو پایان نامه در ایران
تاريخ : 19 مرداد 1395 | 12:52 | نویسنده : مهدی | بازدید : 32
مقاله مضاربه

مقاله مضاربه

دانلود مقاله مضاربه

مقاله مضاربه
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64

مقاله مضاربه

مقدمه

در فرهنگ اصطلاحات فقه اسلامی[1] آمده است:

«مضاربه مشتق است از «ضرب در ارض» یعنی راه رفتن و سفر كردن در زمین بدین لحاظ كه در مضاربه شخص عامل به منظور تجارت و تحصیل ربح به مسافرت مبادرت می نماید و چون سفر به سرمایه مالك و اقدام عامل انجام می گیرد یعنی هر یك از آنها در این عمل مدخلیت و تأثیر دارند بدین جهت معنی مقاعله (مضاربه) تحقق دارد. از مضاربه به «قراض»  نیز تعبیر شده است و لفظ قراض مأخوذ است. از قرض یعنی قطع و جدا نمودن بدین لحاظ كه گوئی صاحب مال قطعه ای از مال خویش را جدا می كند و به عامل می دهد و یا قطعه ای از ربع را جدا ساخته و درمقابل عمل به وی میدهد. بدین ترتیب مضاربه یا قراض این است كه شخص مالی را به دیگری دهد تا با آن تجارت نماید و در مقابل حصه ای از ربع مانند نصف یا ثلث مثلاً از آن وی باشد و به عبارت دیگر مضاربه عقدی است شرعی كه غرض از آن تجارت انسان به مال غیر دیگری است و ربع مشترك  می باشد، مالك یا صاحب مال را مقارض (مضارب) می گویند و عامل را مقار‏‎‎ض و نیز مضارب می نامند.»


[1] - فرهنگ اصطلاحات فقه اسلامی (در باب معاملات) تحقیق و نگارش محسن جابری عربطو، انتشارات امیركبیر سال 1362، صفحه 164.

طبق قانون مدنی:

«مضاربه عقدی است كه به موجب آن احد از متعاملین سرمایه می دهد با قید اینكه طرف دیگر با آن تجارت كرده و در سود آن شریك باشد. صاحب سرمایه مالك و عامل مضارب نامیده می شود. سرمایه مضارب باید وجه نقد باشد.»

ویژگی های مضاربه

 عقد مضاربه دارای خصوصیات ذیل است:

1-  مضاربه از جمله عقود جایز است و از این رو هر یك از طرفین اختیار فسخ قرارداد را دارند مگر اینكه در قرارداد شرط دیگری تعیین شده باشد. در معاملات بانكی معمول است متن قراردادهای مضاربه را به ترتیبی تنظیم نمایند كه عامل با امضای قرارداد شرط ترك فسخ قرار داد را تا زمان تسویه كامل آن از جانب خود بپذیرد.

2-  مضاربه از جمله از جمله تسهیلات كوتاه مدت حداكثر یكساله [1] است كه بانك بر اساس آن میتواند منحصراً جهت گسترش امور بازگانی به عنوان مالك سرمایه نقدی لازم برای انجام یك معامله تجاری را در اختیار متقاضی به عنوان عامل اعم از اینكه شخص حقیقی یا حقوقی باشد، قرار می دهد تا سود حاصله را نسبت از پیش توافق شده با یكدیگر تقسیم نمایند.

3-  در مضاربه، نقش مالك و عامل كاملاً از یكدیگر جداست و دراین رابط تأكید و تصریح بر این است كه مالك فقط سرمایه را تأمین نموده و به هیچ عنوان وظایف عامل را بر عهده نگیرد. به عبارت دیگر امكان عاملیت برای بانكها در قرار دادهای مضاربه وجود ندارد. در مقابل عامل نیز تنها وظیفه عاملیت را بر عهده دارد و حتی اگر در جریان عقد مضاربه، خود هزینه هایی را تقبل نماید موجبی برای تأمین نقش مالك نخواهد بود.

4-  سرمایه و به اصطلاح فقهی «رأس المال» مضاربه حتماً باید نقدی و عین باشد و یكجا تأمین شود. بدین ترتیب مضاربه به منفعت یا دین صحیح نمی باشد


[1] - در موارد استثنائی، سنت مذكور با اجازه بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران قابل افزایش می باشد.

ضوابط اجرائی:

معاملات مضاربه فقط در مواردی كه خرید و فروش كالا مستلزم هیچگونه تغییرات ظاهری و ماهوی نباشد قابل انجام می باشد.

مضاربه برای خرید و فروش كالا درداخل كشور «مضاربه بازرگانی داخلی» و جهت ورود كالا از خارج به منظور فروش در  كشور «مضاربه وارداتی» و جهت صدور كالا به خارج از كشور «مضاربه صادراتی» نامیده می شود.

اعطای تسهیلات مضاربه برای خرید و فروش كلی و یا جزئی كالا باید از راستای سیاست های بازرگانی دولت صورت گرفته و در این ارتباط مدنظر باشد كه:

اولاً-انجام مضاربه وارداتی با بخش خصوصی مجاز نمی باشد.

ثانیاً- تعاونی های قانونی توزیع و مصرف در استفاده از تسهیلات  مضاربه از اولویت برخورداند.

دانلود مقاله مضاربه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله مضاربه ,

تاريخ : 19 مرداد 1395 | 12:52 | نویسنده : مهدی | بازدید : 21
پروژه هیپنوتیزم

پروژه هیپنوتیزم

دانلود پروژه هیپنوتیزم

هیپنوتیزم
مقاله هیپنوتیزم
تحقیق هیپنوتیزم
دانلود مقاله هیپنوتیزم
پروژه هیپنوتیزم
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

پروژه هیپنوتیزم

نگاه اجمالی
خواب مصنوعی که از زمانهای قدیم از پدیده‌های ماورای طبیعی به ‌شمار می‌رفت از زمان دکتر آنتوان مسمر )ازسال 1774 میلادی) ارزش درمانی پیدا کرده و به توسط مسمر به ‌کار گرفته ‌شد. مسمر ابتدا به آن نام «مغناطیس» و بعدها «مانیه‌تیسم» نهاده بود که سالها بعد به توسط دکتر برید به نام «هیپنوتیزم» در آمد. با اینکه علم هیپنوتیزم در بدو پیدایش علمی توسط دکتر مسمر ، به دلیل ناشناخته بودنش مورد تردید و تمسخر پزشکان قرار گرفت، اما پس از جزر و مدهای زیادی ، ارزش علمی و درمانی آن روشن شد و این علم به‌ عنوان پدیده‌ای مرتبط با فیزیولوژی ، زیست شناسی ، روانشناسی و پزشکی رسمیت پیدا کرد.
تصوری که عموم از این علم دارند با واقعیاتی که در آن وجود دارد در تضاد می‌باشد زیرا برخی مبالغه‌ها و برخی اغراقات مانع از رشد و شکوفایی این علم قدرتمند شده و ذهن بشریت را درهم تنیده است. شاید خود شما بخواهید از پدیده‌های ناشناخته پرده‌ بردارید و همه‌ چیز را برای خودتان کشف کنید اما برای هر عملی و هر کشفی مقدمه‌ای ، مطالعه‌ای ، سختی و دشواریهایی وجود دارد که احتمال دارد بعد از طی طریق به نتیجه برسید.

عنوان:

تاریخچه هیپنوتیزم

هیپنوتیزم

انواع روشهای هیپنوتیزم

شرایط هیپنوتیزم موفق

درمان با هیپنوتیزم

تحولات تاریخی هیپنوتیزم

خواب مصنوعی

دانستنیهای هیپنوتیزم

منابع

چکیده:

سیر تحولی و رشد

  • بر طبق شواهد و مدارک ، علم هپنوتیزم توسط یوناینان ، آشوریان ، کلدانیان ، بابلیها ، عبری‌ها ، چینی‌ها ، رومیان ، هندوها نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
  • کتب مذهبی زیادی مطالبی را بیان کرده که بیانگر استفاده از هیپنوتیزم است. مانند ، شفا یافتن بیماران بوسیله نگاه ، تکلم ، لمس و ...
  • در قرون وسطی مجالسی تشکیل می‌شده که پزشکان و ستاره شناسانی چون پاراسلس بوسیله آهنربا معالجاتی انجام می‌دادند. پاراسلس می‌گفت : «آهنربا دارای یک قطب منفی و یک قطب مثبت است و اگر آن را روی موضعی که درد می‌کند ببندیم، درد را بهبود می‌بخشد.» وی آهنربا را برای درمان آبریزی چشم ، اختلال قاعدگی در زنان و حتی سرطان مفید می‌دانست.
  • یافته‌های پاراسلس در نهایت به پیدایش فرضیه مغناطیس حیوانی شد که به توسط آنتوان مسمر ارائه گردید.

دانلود پروژه هیپنوتیزم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروژه هیپنوتیزم ,

تاريخ : 19 مرداد 1395 | 12:52 | نویسنده : مهدی | بازدید : 27
مقاله بررسی گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)

مقاله بررسی گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn) در 19 صفحه ورد قابل

دانلود مقاله بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)

تحقیق بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)
پروژه بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)
مقاله بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)
دانلود تحقیق بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)
دسته بندی علوم پایه
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مقاله بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn) در 19 صفحه ورد قابل

 

(kuchala)

نام گیاه شناختی: Strychnos huxvomica linn

خانواده: Strychraceae

گونه: Strychnos colubrinal., Strychnes Potatoum

نام بومی: انگلیسی: Nuxvomica، سانسكریت kuchala هنر: kuchalag

این درخت برگ‌ریزه بوده و رشد خوبی در سراسر هنداستوایی دارد. یك پوست باریك خاكستری و برگهای بیضی شكل درخشان دارد. گلها به شكل سایم‌های ترمینالی مرتب شده‌اند و سفید و سبز هستند. میوه‌ها هسته قرمز تلخ دارند -  دانه‌ها از كشورهای جنوبی خصوصاً آندراپراوش، تامیل نادو و كرالا جمع‌آوری شده‌اند.

كاربردها: پوست درخت، دانه‌ها، هسته‌ها ارزش دارویی دارد – دانه‌ها منبع داروی nuxvonica هستند كه به عنوان داروی تقویتی، محرك و در درمان فلج و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – حالت بالقوه سمی درخت Strchnes توسط تمام فرهنگهای قدیمی‌ جهان شناخته و بهره‌برداری شده‌است – متخصصان و پزشكان Ayurwedic از خصوصیات پزشكی این گیاه با فرآوری محصولات آن از طریق Shuddni استفاده كردند، یك روش سم‌زدایی- بنابراین بنابراین تركیب به عنوان درمان اسهال و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – دانه‌ها به آبجو اضافه می‌شوند تا آن را سم‌زدایی كند – چوب نرم بوده و برای كاربردهای كشاورزی، كابینت‌سازی و پانل‌های تزئینی استفاده می‌شود.

آلكالوئیدها از تمام بخشهای درخت گرفته می‌شوند – Sttychnine بیشترین مطالعه را به خود اختصاص داده است – پوست و برگها سم، بروسین، مصنوعی را در بردارند – و نیز سم مصنوعی و بتا كلبرین را شامل می‌شوند – ریشه‌ها 99% آلكالوئید دادند و مقدار سم 0.7% است و بروسین –276% روشهای گوناگون عصاره‌گیری برای افزایش اندش تجاری آلكالوئیدها مورد تحقیق قرار‌ گرفته‌اند – آب پوست تازه برای درمان و با و اسهال‌خونی استفاده می‌شود. پوست خشك شده به عنوان یك جوشانده یا چسب استفاده می‌شود. – یك ضماد ساخته شده از برگها برای زخم‌های مزمن استفاده می‌شود. – دانه‌ها در شیر جوشانده شده و به شكل چسب در می‌كنید و برای افراد معتاد در مواد مخدر استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد كه در درمان اعتیاد هم سودمند باشد -

 تمرینات زراعت

تكثیر – رشد آن توسط دانه‌ها است – دانه‌ها در آب به مدت 2 ساعت قبل از قراردادن آنها در كیسه‌های چندتایی، فرو می‌روند – این فرآیند باعث پاك شدن راحت و آسان دانه‌ها می‌شود – قلمستان باید در سایه پراكنده شده‌باشد و آبرسانی باید توسط روش چشم انجام شود – دانه‌ها باید در ماه اكتبر كاشته شوند – وجین كردن باید به طور منظم انجام شود، گیاهان در ماه جولای برای پیوند در مزرعه آماده خواهند بود.

پیوند زدن در مزرعه: در ماه می – ژوئن یك محل جوی 2×2 را حفر كنید – فاصله میان 2 درخت باید 15 باشد – در هفته اول ماه جولای، جویه‌یها باید با kgs 20 فضولات گاو و 5kg. Neem یا برگ‌های روناس madar پرشده باشند – در طول هفته دوم و یا سوم جولای وقتی 2-1 باران بیاید – گیاه باید به دقت در جوی پس از برداشتن كیسه‌های چندتایی كاشته شود.

آبیاری – سریعاً پس از كاشت گیاه، آبیاری باید انجام شود – آبیاری زیاد باید در فواصل 5-7 روز در مقدار كم انجام شود – گیاه در یك حالت متوسط رشد می‌كند – و به ارتفاع40-30 در یكسال می‌رسد – در مرحله اولیه رشد، گیاه نیازمند حمایت است – پس از 2 سال وقتی كه به درخت تبدیل می‌شود، حمایت آن در برابر حیوانات لازم نیست (گله گاو)

درو كردن

گل دهی در جولای – آگوست سال سوم شروع شده و تا اكتبر، میوه‌ها رسیده می‌شوند – در زمان رسیدن، میوه‌ها به خاطر وزن خود روی زمین می‌افتند – ولی با دست هم می‌توان آنها را چید – میوه‌ها باید به 2 تكه شده و خشك شوند – سپس دانه‌ها باید از میوه‌ها جدا شده و قبل از قرار گرفتن در كیسه‌های گونی برای ارسال به بازار برای فروش كاملاً‌ خشك شوند –

محصول – مثل این جدول – از 6 سالگی به بعد، تا 60-50 سالگی، kg8000 دانه در هر 1000 درخت به دست می‌آید – نرخ بازاری دانه‌ها Rs 20.00 تا 60000 برای هر kg است 0 و تا مدت 2 سال سالم می‌ماند –

بازار: دانه‌های آن در دهل، بمبئی، كلكته – در بازار عمده‌فروش به فروش می‌رسد – اینها را می‌توان به داروخانه‌های تولید‌كننده دارو فروخت و نیز قابل صادر كردن به كشورهای دیگر از طریق صادركنندگان است – این درخت است، پس نیازمند نگهداری یا حمایت كمتر است – وقتی درخت كاملاً رشد كرد آبیاری ماهی یكبار لازم است – با كاشتن درختان Strychosuns، در بخشهای زمینهای كاشته‌نشده، در‌آند بیشتری به دست خواهد آمد –

كابردها

میوه‌ها منبع مازو هستند و عصاره میوه به مقدار زیاد برای درمان استفاده شده و در داخل آبرسان لوكوموتیو به كار می‌رود و به عنوان یك ماده اضافه در تركیبات روغنی به كار می‌رود – میوه‌ها همچنین در داروهای ملین، مربوط به معده، تقویتی و مسهل كاربرد دارد – روكش بیرونی میوه مورد استفاده است میوه‌های خشك و نرسیده با نام میروبالان سیاه یا هندی به عنوان مسهل توصیه شده‌اند – با تركیب خوب آن در مقدار برابر Harra – Acaciacatehu در درمان مشكلات لكنت زبان استفاده می‌شود – زخم پیدا شده روی برگ‌ها مشابه غده حاصل تخمك رسوب كرده برخی حشرات، به عنوان منقبض كننده به كار می‌رود این‌ها در درمان بسیار مؤثر اسهال كودكانه به كار می‌روند – در داخل به عنوان یك مسهل و در خارج به عنوان منقبض‌كننده عمل می‌كند، همچنین در درمان بیماری‌های پوستی و زخمها به كار می‌رود – افزایش دهندة هضم و مزه بوده و تقویت‌كننده چشم است-

محصول درخت صمغ است – چوب برای كار و ساختمان و نیز گاری‌ها و دسته‌های ابزار به كار می‌رود.

دانلود مقاله بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله بررسی گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn) ,

تاريخ : 19 مرداد 1395 | 10:38 | نویسنده : مهدی | بازدید : 31
بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

دانلود بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 454 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

چکیده:

 

 قتل از بزرگترین جنایات است که امنیت اجتماع را مختل می سازد و به همین دلیل کیفر و عقوبت آنرا اکثریت ادیان و ملل تعیین کرده و شریعت مقدس اسلام، شدیدترین کیفر و عقوبت را هم در دنیا و هم در  آخرت مقرر کرده است.

 

بنابراین نه تنها شرع مقدس اسلام قتل و کشتن یک انسان زنده را عملی زشت و نا به هنجار می شناسد، بلکه در بسیاری از قوانین دنیا کیفر قتل عمدی، تحت شرایط خاص اعدام می باشد. تحقیق حاضر نیز بررسی و بررسی قتل عمدی، مطابق قانون مجازات اسلامی کشورمان، ایران، با قانون جزای کشور مسلمان و همجوار، ترکیه می باشد.

 

البته با توجه به بضاعت اندک علمی و کاوشگرایانه حقیر، در حد توان سعی شده که جهات اشتراک و افتراق قانون جزای این دو کشور به رشته تحریر درآید. که امیدوارم استاد بزرگوار جناب آقای دکتر جاهد، کمی و کاستی های آن را به دیده اغماض نگرند.

فهرست

 

چکیده: 4

 

مقدمه: 5

 

فصل اول (کلیات):...................................................................................................................7

 

بخش اول: قتل در حقوق اسلام. 7

 

بخش دوم: تعریف قتل عمدی در حقوق موضوعه. 9

 

فصل دوم. 12

 

ارکان تشکیل دهنده جرم قتل عمدی.. 12

 

بخش دوم: رکن مادی قتل عمدی.. 16

 

الف) مرتکب جرم (قاتل). 17

 

ب) موضوع جرم (مقتول). 17

 

ج) فعل ارتکابی در وقوع جنایت... 19

 

1-ج) فعل و ترک فعل.. 20

 

2-ج) فعل فیزیکی و فعل غیر فیزیکی.. 21

 

الف) ارتکاب جنایت با فعل فیزیکی (مادی). 21

 

ب) ارتکاب جنایت با فعل غیر فیزیکی (غیر مادی). 21

 

د) وقوع نتیجه و رابطه استناد. 22

 

2-2-2) رکن مادی قتل عمدی در حقوق ایران و ترکیه. 23

 

بخش سوم: رکن روانی (معنوی). 23

 

1-3-2) رکن روانی قتل عمد در حقوق ایران.. 24

 

2-3-2) رکن روانی قتل عمد در حقوق ترکیه. 24

 

فصل سوم. 25

 

مجازات قتل عمدی.. 25

 

الف) ایران.. 26

 

ب) ترکیه. 26

 

منابع و مأخذ.. 27

 

ضمایم

 

دانلود بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه,

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

دانلود تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

بررسی تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان در قرن معاصر و آینده 
تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان
تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش 
 فناوری های جدید در آموزش و پرورش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

چکیده

در سطح كلان، آموزش و پرورش تحت تأثیر فشارهای سیاسی، فشارهای تكنولوژیكی، فشارهای اقتصادی و فشارهای اجتماعی قرار دارد. در نظر داشتن چهار پایه­ی اصلی یادگیری كه از طرف سازمان یونسكو مطرح گردیده است، یعنی: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای زیستن و یادگیری برای همزیستی می­تواند فشارهای مذكور را تقلیل دهد. فشارهای سیاسی بویژه در كشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته تأثیرات تخریبی بیشتری داشته است. آموزش و پرورش كه برای توسعه نیازمند محیطی آرام و دور از تشنج است، بواسطه­ی جریانات سیاسی خدشه می­پذیرد و نیرو و وقت محدود كه آموزش و پرورش در اختیار دارد و باید در جهت اصلاحات صرف شود، متوجه­ی تشنجات سیاسی می گردد.

از سوی دیگر منابع مادی كمیاب در كشورهای در حال توسعه، كه فشار جمعیت جوان نیز در آنها مخاطره آمیز است، عمدتاً در جهت توسعه­ی كمی الزاماً به توسعه كیفی نمی­گردد و پدیده­ی فارغ التحصیلان بیكار معضل دیگری است كه می تواند فشارهای مطرح شده را تشدید نماید.

فشارهای اجتماعی از قبیل فقر، بیكاری، مفاسد اجتماعی، پدیده­ی مهاجرت روستائیان و رشد شهرنشینی، اعتیاد، خانواده­های از هم گسیخته نیز زمینه­ی ارائه­ی آموزش و پرورش مطلوب را تخریب می كند و آموزش و پرورش در آستانه­ی هزاره­ی سوم بار مسؤولیت عظیمی در احیای ارزش های اخلاقی در جهت كاهش موارد مذكور دارد. در اینجا لازم به یادآوری است كه نقش معلم نه تنها آموزش است، بلكه آموزش توأم با پرورش است. پرورش انسان­های والایی كه زمینه­ی فشارهای اجتماعی ویرانگر را كاهش دهد و راه زندگی در جامعه و همزیستی در خانواده را آموخته باشد. بنابراین معلم باید فلسفه­ی ارزشی جامعه را درك نموده و در توسعه و تفهیم ارزش ها نقش مؤثر داشته باشد.

فهرست مطالب


فصل اول

2

مقدمه

9

بیان مسئله

13

اهمیت و ضرورت مساله

16

اهداف


فصل دوم

19

ویژگیهای آموزش و پرورش کارا و اثر بخش

20

جایگاه فراگیران در سیستم آموزشی

25

توجه به خلاقیت فراگیران

27

محیط های آموزشی

30

فناوری اطلاعات

31

توسعه منابع انسانی در نظام آموزشی

34

پیشینه پژوهش


فصل سوم

39

روش تحقیق


فصل چهار

42

آموزش و پرورش کارا و اثر بخش چگونه است؟

51

(چشم انداز حركت ما به كدام جهت است)؟

52

نقش رسانه و فناوریهای نوین در آموزش و پرورش


53

نسلهای سه گانه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) وآموزشهای باز و از راه دور



54

شكاف دیجیتالی

56

آموزش از راه دور و یادگیری باز


فصل پنجم

59

نتیجه گیری و پیشنهادات

64

فهرست منابع و ماخذ

دانلود تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان,

تاريخ : 19 مرداد 1395 | 10:37 | نویسنده : مهدی | بازدید : 27
بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

دانلود بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت
تطبیقی اخلاق و دین
اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی
اخلاق و دین از دیدگاه  کانت
دسته بندی پژوهش های دانشگاهی
فرمت فایل doc
حجم فایل 301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

مقدّمه

كانت از جمله فیلسوفانی است كه اعتقاد دارد برخلاف سنّت گذشته، اخلاق استقلال ذاتی دارد و می توان آن را مستقل از دین و از طریق معیارهای عقل عملی، «بایدها» و «نبایدها»، «خوبی ها» و «بدی ها»ی اخلاقی را معلوم كرد; یعنی می توانیم از طریق عقل، نشان دهیم كه چه كاری اخلاقی است و چه كاری غیر اخلاقی. كانت در واقع، ابطالگر متافیزیك تلقّی می شود; چرا كه او متافیزیك را معرفت نمی داند; اما معتقد است: متافیزیك در عرصه اخلاقی كاربرد دارد.

كانت در امور اخلاقی هم مانند امور علمی، به عكس حكمای دیگر (و به اصطلاح به شیوه انقلاب كپرنیكی) عمل كرد; به این معنا كه پیشینیان از اثبات ذات باری و بقای نفس، نتیجه می گرفتند كه انسان مكلّف به تكالیف اخلاقی است; ولی او مكلّف بودن انسان را به تكالیف اخلاقی یقینی دانست، سپس بقای نفس و یقین به وجود پروردگار را از آن نتیجه گرفت.1بنابراین، وی به جای اینكه اخلاق را مبتنی بر دین و خدا سازد، دین و خدا را بر اخلاق مبتنی ساخت و خدا و جاودانگی نفس را بر اساس اخلاق اثبات كرد.

دانلود بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت,

تاريخ : 19 مرداد 1395 | 10:37 | نویسنده : مهدی | بازدید : 32
بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

دانلود بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 454 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

چکیده:

 

 قتل از بزرگترین جنایات است که امنیت اجتماع را مختل می سازد و به همین دلیل کیفر و عقوبت آنرا اکثریت ادیان و ملل تعیین کرده و شریعت مقدس اسلام، شدیدترین کیفر و عقوبت را هم در دنیا و هم در  آخرت مقرر کرده است.

 

بنابراین نه تنها شرع مقدس اسلام قتل و کشتن یک انسان زنده را عملی زشت و نا به هنجار می شناسد، بلکه در بسیاری از قوانین دنیا کیفر قتل عمدی، تحت شرایط خاص اعدام می باشد. تحقیق حاضر نیز بررسی و بررسی قتل عمدی، مطابق قانون مجازات اسلامی کشورمان، ایران، با قانون جزای کشور مسلمان و همجوار، ترکیه می باشد.

 

البته با توجه به بضاعت اندک علمی و کاوشگرایانه حقیر، در حد توان سعی شده که جهات اشتراک و افتراق قانون جزای این دو کشور به رشته تحریر درآید. که امیدوارم استاد بزرگوار جناب آقای دکتر جاهد، کمی و کاستی های آن را به دیده اغماض نگرند.

فهرست

 

چکیده: 4

 

مقدمه: 5

 

فصل اول (کلیات):...................................................................................................................7

 

بخش اول: قتل در حقوق اسلام. 7

 

بخش دوم: تعریف قتل عمدی در حقوق موضوعه. 9

 

فصل دوم. 12

 

ارکان تشکیل دهنده جرم قتل عمدی.. 12

 

بخش دوم: رکن مادی قتل عمدی.. 16

 

الف) مرتکب جرم (قاتل). 17

 

ب) موضوع جرم (مقتول). 17

 

ج) فعل ارتکابی در وقوع جنایت... 19

 

1-ج) فعل و ترک فعل.. 20

 

2-ج) فعل فیزیکی و فعل غیر فیزیکی.. 21

 

الف) ارتکاب جنایت با فعل فیزیکی (مادی). 21

 

ب) ارتکاب جنایت با فعل غیر فیزیکی (غیر مادی). 21

 

د) وقوع نتیجه و رابطه استناد. 22

 

2-2-2) رکن مادی قتل عمدی در حقوق ایران و ترکیه. 23

 

بخش سوم: رکن روانی (معنوی). 23

 

1-3-2) رکن روانی قتل عمد در حقوق ایران.. 24

 

2-3-2) رکن روانی قتل عمد در حقوق ترکیه. 24

 

فصل سوم. 25

 

مجازات قتل عمدی.. 25

 

الف) ایران.. 26

 

ب) ترکیه. 26

 

منابع و مأخذ.. 27

 

ضمایم

 

دانلود بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه,

بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK

بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن7X_1TMK

دانلود بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK

بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن7X_1TMK
دسته بندی علوم پایه
فرمت فایل doc
حجم فایل 295 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 187

بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK

چکیده:

 آزوسپریلوم به دلیل توان تثبیت نیتروژن مولکولی در ارتباط همیاری با گیاهان مهم زراعی مانند انواع غلات و همینطور تولید هورمونهای محرک رشد گیاه در سالهای اخیر به عنوان یک کود بیولوژیک مورد توجه قرار گرفته است.به همین دلیل تحقیق در مورد میزان فعالیت سویه های باکتری با ارقام مختلف گندم هدف این بررسی قرار گرفت:

به منظور تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر همیاری سویه های آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم،دو آزمایش در سه بخش آزمایشگاه، گلخانه و مزرعه طی مدت دو سال پژوهش انجام گردید

الف)جداسازی،تکثیرو تولید مایه تلقیح سویه های آزوسپریلوم در شرایط آزمایشگاه

ب)بررسی کارایی تعدادی از سویه های باکتری آزوسپریلوم با ارقام طبسی،مهدوی و لاین موتانت طبسی گندم با استفاده از تکنیکN15

ج) بررسی کارایی تعدادی از سویه های باکتری آزوسپریلوم و تاثیر کاربرد آنها بر عملکرد و برخی صفات زراعی در سه رقم طبسی،مهدوی و لاین موتانت طبسی گندم.

الف)در این تحقیق 80 نمونه خاک ریزوسفری و غیر ریزوسفری  ار اراضی تحت کشت گیاهان مختلف زراعی تهیه گردید و برای جداسازی آزوسپریلوم ابتدا رقتهای خاک در محیط نیمه جامد اکن کشت داده شدند و بر روی محیط RC کلونیهای ریز قرمز رنگ به عنوان آزوسپریلوم خالص سازی  شده اند و تحت آزمایشهای  ترشح هورمون اکسین و توان حل کنندگی فسفر آلی و معدنی قرار گرفتند.

ب) دو فاکتور،آزوسپریلوم در 5 سطح شامل یک سطح عدم کاربرد باکتری و 4 سطح کاربرد سویه های مختلف Az.21 ,Az.31 ,Az.52 ,Az.54    و گندم در سه سطح بومی،اصلاح شده و لاین موتانت بر اساس آزمایش فاکتوریل در قالب طرح کرتهای کاملا تصادفی در 4 تکرار در شرایط گلخانه بررسی گردید.

به منظور بررسی تثبیت نیتروژن از ایزوتوپ پایدار 15N استفاده شد.

نتایج حاصله نشان داد که بین سویه های مختلف آزوسپریلوم و هم بین ارقام مختلف گندم از نظر تاثیر بر سطح برگ پرچم.وزن خشک اندام هوایی،تعداد سنبله ،طول سنبله و Ndfa اختلاف معنی داری در سطح 1% وجود دارد.در بین ازقام مختلف گندم ارتفاع گیاه در سطح 5%معنی دار و تعداد پنجه معنی دار نشده است و همچنین در بین سویه های آزوسپریلومی ارتفاع گیاه معنی دار نگردیده است.

ارقام گندم به دلیل اختلاف فاحش ژنتیکی و نیز سویه های آزوسپریلومی به دلیل تفاوتهای برقراری همیاری با هم اختلافاتی را دارند.

بهترین رقم و بهترین باکتری در اکثر صفات مورد بررسی  لاین موتانت و Az.21    بوده است.

ج) دو فاکتور،آزوسپریلوم در 5 سطح شامل یک سطح عدم کاربرد باکتری و 4 سطح کاربرد سویه های مختلف Az.21 ,Az.31 ,Az.52 ,Az.54    و گندم در سه سطح بومی،اصلاح شده و لاین موتانت بر اساس آزمایش فاکتوریل در قالب طرح کرتهای کامل تصادفی در 4 تکرار در شرایط گلخانه بررسی گردید.

بین کاربرد ارقام مختلف گندم و سویه های مختلف آزوسپریلوم در تمامی صفات زراعی بجز تعداد پنجه در سطح 1% اختلاف معنی داری مشاهده شد.

بهترین رقم و بهترین باکتری در اکثر صفات مورد بررسی  لاین موتانت و AZ.21    بوده است.

بنابراین با توجه به نتایج بدست آمده از کلیه آزمایشات انجام شده فوق می توان چنین اظهار داشت که کاربرد آزوسپریلوم می تواند بسیار مفید در عملکرد و جذب عناصر غذایی و نیز نقش مهمی در کاهش کودهای شیمیایی داشته باشد.البته باید در گزینش سویه های آزوسپریلوم دقت لازم مبذول شود زیرا بین سوشها اختلاف معنی داری از نظر برقراری همیاری وجود دارد.


چکیده..............................................................10       

مقدمه ................................................................13                                                                           

فصل اول:کلیات            .....................................................................15                                                                    

1-كشاورزی پایدار                   .         ......................................16   

1-1كودهای بیولوژیك...............................................................18

1-2استفاده از میكرو‌ارگانیزم‌ها به عنوان كود بیولوژیك....................19

1-3-انواع كودهای بیولوژیك......................................................20

2-اهمیت گندم..........................................................................20

2-1-تاریخچه و پیدایش گندم........................................................22

2-2-وضعیت كشت گندم در جهان..................................................22

2-3-وضعیت كشت گندم در ایران...................................................24

2-4-وضعیت كشت گندم در استان تهران..........................................25

2-5-شرایط آب‌وهوایی گندم..........................................................26

2-6-مرفولوژی گندم...................................................................27

2-6-1-ریشه............................................................................27

2-6-2-ساقه............................................................................28

2-6-3-پنجه.............................................................................29

2-6-4-برگ............................................................................30

2-6-5-گل‌آذین.........................................................................31

2-6-6-دانه.............................................................................32

2-7-عوامل محیطی مؤثر بر رشدونمو گندم.....................................33

2-7-1خاك...............................................................................33

2-7-2-رطوبت.........................................................................34

2-7-3-حرارت.........................................................................35

2-7-4-نور............................................................................36

2-7-4-1-طول روز..................................................................36

2-7-4-2-شدت نور..................................................................36

2-8-عملكرد دانه گندم و عوامل مؤثر بر آن....................................36

فصل دوم:بررسی منابع...............................................................42

1-نیتروژن در طبیعت..................................................................43

2-شکلهای نیتروژن در خاک........................................................44

2-1-نیتروژن معدنی خاک............................................................45

2-2-  نیتروژن آلی خاک.............................................................45

3-نقش نیتروژن در گیاه..............................................................45

4-چرخه نیتروژن......................................................................46

4-1راههایی كه نیتروژن در دسترس گیاه قرار می‌گیرد

 و یا به خاك اضافه می‌شود. .........................................................47

4-1-1معدنی شدن نیتروژن خاك....................................................47

4-1-2وارد شدن نیتروژن از اتمسفر به خاك.....................................48

4-1-3-كاربرد كودهای شیمیایی ازته...............................................49

4-1-4-تثبیت نیتروژن به روش بیولوژیك..........................................50

4-2-راههایی كه نیتروژن از دسترس گیاه و یا از خاك خارج می‌شود........51

4-2-1-غیر متحرك شدن (متوقف شدن یا آلی شدن ) نیتروژن................51

4-2-2-نیترات زدایی.....................................................................52

4-2-3-جذب نیتروژن بوسیله گیاهان.................................................54

4-2-4-آبشویی نیتروژن.................................................................55

4-2-5-تلفات نیتروژن به صورت آمونیاك...........................................55

4-2-6-تلفات نیتروژن از طریق فرسایش...........................................56

5-سیستمهای بیولوژیك تثبیت كننده نیتروژن.....................................56

5-1تثبیت نیتروژن به روش همزیستی.............................................57

5-1-1همزیستی باكتریهای ریزوبیوم و گیاهان خانواده لگومینوز...........57

5-1-2-همزیستی ریزوبیوم با گیاهان غیر لگوم..................................59

5-1-3-همزیستی اكتینوریزی.........................................................59

5-1-4-همزیستی سیانوباكتریها و گیاهان.........................................60

5-1-4-1-همزیستی سیانوباكتری آنابنا و آزولا..................................61

5-1-4-2-همزیستی نوسترك و آنابنا باسیكادها...................................62

5-1-4-3-همزیستی سیانوباكتری نوسترك و گانرا...............................62

5-1-5-همزیستی سیانوباكتریها و دیاتومه‌ها......................................63

5-1-6-همزیستی سیانوباكتریها و بریوفیتها......................................63

5-1-7-همزیستی سیانوباكترها و قارچها (تشكیل گلسنگ)....................65

5-2-تثبیت نیتروژن به روش آزاد....................................................65

5-2-1-باكتریهای هتروتروف باكتریهای بیهوازی...............................66

5-2-1-1-باکتریهای بی هوازی......................................................66

5-2-1-2-باكتریهای بیهوازی اختیاری.............................................67

5-2-1-3-باكتریهای هوازی...........................................................67

5-2-1-4-سیانوباكتریها................................................................68

5-2-2-فتواتوتروف‌های آزادزی......................................................69

5-2-2-1-باكتریهای فتوسنتز كننده..................................................69

5-3-تثبیت نیتروژن به روش همیاری..............................................71

5-3-1-تعریف همیاری................................................................71

5-3-2-دلایل تثبیت نیتروژن به روش همیاری...................................72

5-3-3-همیاریهای فیلوسفری........................................................72

5-3-4-همیاریهای ریزوسفری....................................................................73

6-بیوشیمی تثبیت نیتروژن مولكولی..............................................................73

6-1ساختار آنزیم نیتروژناز و نحوه تامین انرژی

 مورد نیاز برای تثبیت ازت مولكولی................................................................74

6-2كارایی.....................................................................................................77

6-3-تولید هیدروژن و خروج آن.......................................................................81

7-همیاری باكتریهای جنس آزوسپیریلوم  با گیاهان...............................................83

7-1اكولوژی آزوسپیریلوم................................................................................83

7-2گیاهان میزبان..........................................................................................84

7-3-طبقه‌بندی..............................................................................................84

7-4-مشخصات باکتری....................................................................................85

7-5-تثبیت نیتروژن وابسته به هیدروژن..............................................................88

7-6-احیای نیترات (نیترات زدایی).....................................................................88

7-7-عوامل موثر در اشغال ریشه توسط آزوسپیریلوم و تاثیر آن بر رشد گیاه...............89

7-8-تولید ساخت.مان كیست مانند......................................................................90

7-9-تولید سیدروفور......................................................................................91

7-10تولید مواد كشنده باكتریها........................................................................92

7-11جذب سطحی باكتریها به ذرات خاك............................................................92

7-12-تولید فیتوهورمونها و دیگر مواد تحریك كننده رشد گیاه.................................93

7-13-تغییر در فیزیولوژی و موروفولوژی ریشه..................................................93

7-14-نقشهای احتمالی موسیژل.......................................................................94

7-15-مكانیزمهای جذب آزوسپیریلوم بطرف ریشه................................................94

7-16-شیمیوتاكتیك  (كموتاكتیك )......................................................................95

7-17مراحل اشغال ریشه توسط آزوسپیریلوم.......................................................97

7-17-1-اتصال باكتریها به پوست ریشه............................................................97

7-17-2-اشغال بافت ریشه.............................................................................98

7-18-تاثیر آزوسپیریلوم در عملكرد گیاهان مختلف..............................................98

8-نیتروژن -15..........................................................................................105

فصل سوم:موادو روشها................................................................................110

1-مواد مورد آزمایش....................................................................................111

1-1تهیه ماده تلقیح......................................................................................111

1-2-بررسی روابط همزیستی سویه‌های مخالف باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با استفاده از ایزوتوپ15N در شرایط گلخانه........................................................112

1-2-1-زمان و محل اجرای آزمایش................................................................112

1-2-2-خصوصیات فیزیكی و شیمیایی خاك مورد استفاده....................................112

1-2-3-دمای گلخانه...................................................................................113

1-2-4-مشخصات ارقام گندم مورد استفاده......................................................114

1-2-4-1-رقم طبسی..................................................................................114

1-2-4-2-رقم مهدوی.................................................................................114

1-2-4-3-رقم موتانت طبسی.........................................................................115

1-2-5-مشخصات طرح آزمایشی.....................................................................116

1-2-6-مشخصات فاكتورهای آزمایش..............................................................116

1-2-7-عملیات كاشت و داشت.......................................................................116

1-2-8-كاربرد ایزوتوپ پایدار نیتروژن-15......................................................117

1-2-9-صفات اندازه‌گیری شده......................................................................120

1-2-10-محاسبات آماری.............................................................................121

1-3-ارزیابی كارآیی سویه‌های باکتری آزوسپریلوم با  ارقام بومی، اصلاح شده و لاین موتانت گندم و تأثیر كاربرد آنها بر عملكرد و برخی از صفات زراعی گندم در شرایط آب‌وهوایی كرج...........................................................................................121

1-3-1-خصوصیات اقلیمی منطقه...................................................................121

1-3-2-مشخصات اقلیمی محل اجرای آزمایش در سال زراعی 83-1382................122

1-3-3-خصوصیات. فیزیكی و شیمیایی خاك محل آزمایش....................................123

1-3-4-مشخصات ارقام مورد استفاده .............................................................123

1-3-5-مشخصات طرح آزمایشی...................................................................123

1-3-6- مشخصات فاكتورهای آزمایش...........................................................123

1-3-6-1-آزوسپریلوم...............................................................................123

1-3-7-عملیات زراعی..............................................................................124

1-3-7-1-عملیات كاشت............................................................................124

1-3-7-2-علمیات داشت............................................................................125

1-3-7-3-عملیات برداشت..........................................................................125

1-3-7-4-صفات اندازه‌گیری شده.................................................................126

فصل چهارم:نتایج و بحث...........................................................................130

گلخانه....................................................................................................131

1-ارتفاع گیاه...........................................................................................132

2-طول سنبله...........................................................................................135

3-تعداد پنجه گیاه.......................................................................................138

4-سطح برگ پرچم....................................................................................141

5-وزن خشك اندام هوایی............................................................................144

6-تعداد سنبله در گیاه.................................................................................147

7-درصد تثبیت بیولوژیک نیتروژن................................................................151

مزرعه..............................................................................................154

8-ارتفاع گیاه......................................................................................155

9-طول سنبله......................................................................................158

10تعداد پنجه در گیاه............................................................................161

11-سطح برگ پرچم.............................................................................163

12-تعداد سنبله درواحد سطح..................................................................167

13-تعداد دانه در سنبله...........................................................................170

14-عملكرد دانه....................................................................................173

15-بیوماس..........................................................................................177

16-شاخص برداشت...............................................................................181

17-وزن هزاردانه..................................................................................184

18-جذب نیتروژن...................................................................................186

پیوست..................................................................................................190

منابع....................................................................................................191


 

دانلود بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK,

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

دانلود تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

بررسی تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان در قرن معاصر و آینده 
تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان
تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش 
 فناوری های جدید در آموزش و پرورش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

چکیده

در سطح كلان، آموزش و پرورش تحت تأثیر فشارهای سیاسی، فشارهای تكنولوژیكی، فشارهای اقتصادی و فشارهای اجتماعی قرار دارد. در نظر داشتن چهار پایه­ی اصلی یادگیری كه از طرف سازمان یونسكو مطرح گردیده است، یعنی: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای زیستن و یادگیری برای همزیستی می­تواند فشارهای مذكور را تقلیل دهد. فشارهای سیاسی بویژه در كشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته تأثیرات تخریبی بیشتری داشته است. آموزش و پرورش كه برای توسعه نیازمند محیطی آرام و دور از تشنج است، بواسطه­ی جریانات سیاسی خدشه می­پذیرد و نیرو و وقت محدود كه آموزش و پرورش در اختیار دارد و باید در جهت اصلاحات صرف شود، متوجه­ی تشنجات سیاسی می گردد.

از سوی دیگر منابع مادی كمیاب در كشورهای در حال توسعه، كه فشار جمعیت جوان نیز در آنها مخاطره آمیز است، عمدتاً در جهت توسعه­ی كمی الزاماً به توسعه كیفی نمی­گردد و پدیده­ی فارغ التحصیلان بیكار معضل دیگری است كه می تواند فشارهای مطرح شده را تشدید نماید.

فشارهای اجتماعی از قبیل فقر، بیكاری، مفاسد اجتماعی، پدیده­ی مهاجرت روستائیان و رشد شهرنشینی، اعتیاد، خانواده­های از هم گسیخته نیز زمینه­ی ارائه­ی آموزش و پرورش مطلوب را تخریب می كند و آموزش و پرورش در آستانه­ی هزاره­ی سوم بار مسؤولیت عظیمی در احیای ارزش های اخلاقی در جهت كاهش موارد مذكور دارد. در اینجا لازم به یادآوری است كه نقش معلم نه تنها آموزش است، بلكه آموزش توأم با پرورش است. پرورش انسان­های والایی كه زمینه­ی فشارهای اجتماعی ویرانگر را كاهش دهد و راه زندگی در جامعه و همزیستی در خانواده را آموخته باشد. بنابراین معلم باید فلسفه­ی ارزشی جامعه را درك نموده و در توسعه و تفهیم ارزش ها نقش مؤثر داشته باشد.

فهرست مطالب


فصل اول

2

مقدمه

9

بیان مسئله

13

اهمیت و ضرورت مساله

16

اهداف


فصل دوم

19

ویژگیهای آموزش و پرورش کارا و اثر بخش

20

جایگاه فراگیران در سیستم آموزشی

25

توجه به خلاقیت فراگیران

27

محیط های آموزشی

30

فناوری اطلاعات

31

توسعه منابع انسانی در نظام آموزشی

34

پیشینه پژوهش


فصل سوم

39

روش تحقیق


فصل چهار

42

آموزش و پرورش کارا و اثر بخش چگونه است؟

51

(چشم انداز حركت ما به كدام جهت است)؟

52

نقش رسانه و فناوریهای نوین در آموزش و پرورش


53

نسلهای سه گانه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) وآموزشهای باز و از راه دور



54

شكاف دیجیتالی

56

آموزش از راه دور و یادگیری باز


فصل پنجم

59

نتیجه گیری و پیشنهادات

64

فهرست منابع و ماخذ

دانلود تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان,

بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 329 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

چكیده:

 سود گزارش شده از جمله اطلاعات مالی مهمی است كه در هنگام تصمیم گیری توسط افراد مختلف در نظر گرفته می شود، مدیریت در انتخاب بین روش های مختلف به حساب بردن وقایع مالی( که تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی سود گزارش شده دارد) در چارچوب اصول پذیرفته شده حسابداری اختیارات قابل ملاحظه ای دارد و میتواند در قالب این اختیارات، نوسانهای دوره ای سود را از کاهش دهد.

هموارسازی سود به رفتار آگاهانه ای اطلاق میشود كه به منظور كاهش نوسان های دوره ای سود شكل میگیردد. صاحبنظران حسابداری معتقدند که سرمایه گذاران تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در شرکتهایی که تغییرات سود آنها کمتر است(شرکتهای هموارساز سود) دارند وحاضرند بهای بیشتری برای سهام این گونه شرکتها بپردازند.

 این تحقیق به بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. داده ها برای 65 شرکت از صنایع مختلف، از سال 1379الی1386

جمع آوری گشته است. نتایج حاصل آزمون فرضیات تحقیق حاکی از آن است که هموارسازی سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران وجود داشته و هموارسازی سود تاثیر معنی داری بر کسب بازده غیر عادی سهام شرکتها ندارد. همچنین نوع صنعت واندازه شرکتها بر کسب بازده موثر

نمی باشند.

 مقدمه:

پدیده هموارسازی سود[1]، مقوله ای مشترك در مرز دانش حسابداری و امورمالی است. برخورداری  این پدیده از یك سابقه مطالعاتی نسبتاً طولانی را می توان نشانگر اهمیت ومیزان توجه محافل علمی وحرفه ای به آن تلقی نمود. به گونه ای كه امروزه با گذشت بیش از هفتاد سال از شروع مطالعات در این زمینه، شواهد نشان می دهد كه هنوز از علاقه پژوهشگران به تحقیق در مورد پدیده هموارسازی سود كاسته نشده است. به نظر می رسد اهمیت این موضوع نشأت گرفته از جایگاه ویژه و منحصر به فرد مقوله سود در مباحث حسابداری و امورمالی است. مروری بر تاریخچه و ادبیات دانش حسابداری نشان می دهد كه مفهوم و یا پدیده ای همانند سود، کمتر مورد بحث و منازعه فراگیر بین تئوریسین ها و طبقات مختلف حرفه ای بوده است

فهرست مطالب

  1-1 مقدمه. 4

2-1) تشریح و بیان مسأله. 4

3-1) چارچوب نظری تحقیق. 5

4-1) ضرورت انجام تحقیق. 5

5-1) فرضیات تحقیق. 6

6-1) اهداف تحقیق. 6

1-6-1) سازمان بورس اوراق بهادار تهران. 7

2-6-1) سازمان حسابرسی و سایر موسسات حسابرسی مستقل. 7

3-6-1) سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان. 7

7-1) روش تحقیق. 7

8-1) قلمرو تحقیق. 8

9-1) تعریف واژه های كلیدی تحقیق. 9

1-2- مقدمه. 12

2-2) تعاریف هموارسازی سود 12

3-2) انواع هموارسازی سود 13

1-3-2) سود هموار طبیعی. 13

2-3-2)هموارسازی واقعی. 14

3-3-2)هموارسازی مصنوعی. 14

4-2) مفاهیم سود ویژه 14

5-2) ابزار های هموارسازی مصنوعی سود 16

1-5-2) زمان بندی رویداد ها 16

2-5-2)هموارسازی از طریق انتخاب روش های تخصیص... 16

3-5-2)هموارسازی از طریق طبقه بندی. 17

6-2) تكنیك ها ی هموارسازی سود 17

1-6-2)دستكاری در درآمد ناویژه 18

2-6-2) حسابداری دارائیهای نامشهود و هزینه های انتقالی به سالهای آتی. 18

3-6-2) نحوه برخورد با هزینه ها یا درآمدهای غیر تكراری. 20

4-6-2) حسابداری ذخیره ها 20

5-6-2) حسابداری اموال. 21

6-6-2) حسابداری موجودی كالا. 23

7-6-2) مزایای پاداش.. 24

8-6-2)هزینه های تحقیق و توسعه. 24

9-6-2) زمانبندی در شناخت هزینه ها 24

7-2)انگیزه های هموارسازی سود 24

1-7-2) افزایش رفاه سهامداران. 25

2-7-2) تسهیل قابلیت پیش بینی سود 25

3-7-2)افزایش رفاه مدیریت.. 26

8-2) روش های مطالعه هموارسازی سود 26

1-8-2) مدل سنتی. 27

2-8-2)مدل ایمهاف.. 28

3-8-2) مدل ایكل. 28

9-2) فرضیه بازاركارا 30

1-9-2)انواع كارایی در بازار سرمایه: 31

10-2) پیشینه تحقیق. 33

1-10-2) تحقیقات داخلی. 33

2-10-2) تحقیقات خارجی. 35

11-2) خلاصه فصل. 36

1-3 مقدمه( 39

2-3) متغیرهای عملیاتی و روش تحقیق. 39

3-3) روش تحقیق. 39

4-3)مدل تحقیق. 39

5-3) ابزارگردآوری اطلاعات.. 40

6-3) وجود هموارسازی. 41

7-3) وجود اختلاف معنی داربین میانگین بازده های غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز 41

8-3) تاثیر نوع صنعت برمیانگین بازده غیرعادی شركتهای هموارساز و غیرهموارساز 41

9-3) تاثیر اندازه شركت در کسب میانگین بازده غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز 42

10-3) اندازه گیری متغیرها 43

1-10-3) شاخص هموارسازی. 43

2-10-3) متغیر میانگین بازده های غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز(فرضیه دوم) 44

بازده واقعی. 44

3-10-3) متغیر نوع صنعت.. 45

4-10-3) متغیر اندازه شركت.. 45

11-3) جامعه مورد مطالعه، نمونه آماری و منبع اطلاعات.. 45

12-3) روش های آماری. 47

1-12-3) آمار توصیفی. 47

13-3)وجود تفاوت معنی داربین میانگین بازده غیرعادی شركت های هموارساز وغیرهموارساز 48

1-13-3) آزمون مقایسه میانگین دو جامعه: 49

14-3) تاثیر نوع صنعت بر میانگین بازده غیرعادی. 50

1-14-3) آزمون مقایسه میانگین چند جامعه. 50

15-3) ارتباط اندازه شركت با میانگین بازده غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز 51

1-15-3) همبستگی. 51

2-15-3) ضریب تعیین. 51

3-15-3) ضریب همبستگی. 52

4-15-3) ضریب همبستگی اسپیرمن: 53

5-15-3) آزمون معنی دار بودن ضریب همبستگی. 53

16-3) خلاصه فصل. 53

1-4 مقدمه‏. 55

2-4) آمار توصیفی. 55

3-4)آزمون فرضیه اول. 56

4-4)آزمون فرضیه دوم. 57

5-4) آزمون فرضیه سوم. 59

6-4) آزمون فرضیه چهارم. 61

7-4) خلاصه فصل. 62

1-5 مقدمه. 64

2-5) خلاصه موضوع و روش تحقیق. 64

3-5) خلاصه یافته های تحقیق. 65

1-3-5) نتیجه آزمون فرضیات تحقیق. 65

4-5) بررسی تطبیقی یافتهها 66

5-5) محدودیتها 67

6-5) پیشنهادها 67

1-6-5) پیشنهاد به سازمان حسابرسی و حسابداران رسمی(حسابرسان مستقل) 67

2-6-5) پیشنهاد به سازمان بورس اوراق بهادار تهران. 68

3-6-5) پیشنهاد به استفاده کنندگان از صورتهای مالی بویژه سرمایه گذاران. 68

4-6-5) پیشنهادها برای تحقیقات آتی. 68

7-5) خلاصه فصل پنجم. 69

منابع فارسی: 71

 





دانلود بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران,