خريد بک لينک
گيفت کارت
بازي هاي دخترانه
دانلود اهنگ
رزرو آنلاين هتل خارجي
دانلود رمان جديد
رزرو آنلاين هتل خارجي
باسکول پند
دانلود فيلم با لينک مستقيم
کانکس
ثبت شرکت در عمان
خريد سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
دانلود آرشیو پایان نامه در ایران
مقایسه ی اثربخشی دو رویکرد خانواده درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح واره های ناسازگار اولیه در مراجعان متقاضی طلاق شهر سقز

مقایسه ی اثربخشی دو رویکرد خانواده درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح واره های ناسازگار اولیه در مراجعان متقاضی طلاق شهر سقز

دانلود مقایسه ی اثربخشی دو رویکرد خانواده درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح واره های ناسازگار اولیه در مراجعان متقاضی طلاق شهر سقز

مقایسه ی اثربخشی دو رویکرد خانواده درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح واره های ناسازگار اولیه در مراجعان متقاضی طلاق شهر سقز
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61

2-بی‌اعتمادی/بدرفتاری[4]: فرد فکر می­کند دیگران به انسان ضربه می‌زنند، بد رفتارند و انسان را سرافکنده می‌کنند.

 

3-محرومیت هیجانی[5]: فرد فکر می­کند تمایلات و نیازهای وی به حمایت عاطفی به اندازه‌ی کافی از جانب دیگران ارضا نمی‌شوند.

 

4- نقص/بی‌مهری[6]: احساس این که فرد در مهم‌ترین جنبه‌های شخصیتی­‌اش، انسانی ناقص، نامطلوب، بد، حقیر و بی‌ارزش است.

 

چکیده

 

این پژوهش با هدف بررسی مقایسه­ی اثربخشی خانواده­درمانی مبتنی بر طرح­واره­درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح­واره­های ناسازگار اولیه در مراجعان متقاضی طلاق شهر سقز صورت گرفت.

روش­کار: طرح این پژوهش از نوع آزمایشی به شیوه­ی پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه شاهد بوده است. جامعه­ی تحقیق شامل مراجعان متقاضی طلاق به مراکز مشاوره­ای شهرستان سقز واقع در استان کردستان در سال 1388 بوده است. از این جامعه، 66 مراجع به شیوه­ی تصادفی ساده طی چند مرحله انتخاب شدند. به شیوه­ی جایگزینی تصادفی، افراد در سه گروه 22 نفری قرار گرفتند. با استفاده از پرسش­نامه­ی طرح­واره­ی ناسازگار یانگ ویرایش سوم (90 سئوالی) میزان متغیر وابسته­ی طرح­واره­های ناسازگار اولیه در مراجعان اندازهگیری شد (پیش­آزمون). بعد از مداخله­ی فردی بر دو گروه آزمون به تعداد 8 جلسه، سرانجام میزان تغییر متغیر وابسته در سه گروه مجددا اندازه­گیری گردید (پس­آزمون) و از تحلیل کوواریانس چندمتغیره برای بررسی میزان تاثیر پیش­آزمون و روش درمانی استفاده شد.

یافته ­ها: نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که بین مراجعان متقاضی طلاق گروه­های آزمون و شاهد در متغیر وابسته­ی طرح­واره­های ناسازگار اولیه، تفاوت معنی­داری وجود دارد (0001/0P<، 06/80=F).

نتیجه­ گیری: بهاین ترتیب، فرضیه­های مبنی بر اثربخشی خانواده­درمانی مبتنی بر طرح­واره­درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح­واره­های ناسازگار اولیه، تایید شدند. هم­چنین بر اساس نتایج، دو روش درمانی اثر تقریبا یکسانی داشتند.

 

کلیدواژگان

 

عاطفه؛ طرح¬واره¬درمانی؛ طلاق؛ ناسازگار

 

اصل مقاله

 

تحقیق حاضر با توجه به روند رو به افزایش طلاق در دهه­ی اخیر در جهان شکل گرفت (1). طبق آمار رسمی در ایران از هر هزار مورد ازدواج، حدود دویست مورد به طلاق منجر

می­شود (1) و ایران، چهارمین کشور جهان از نظر میزان نسبت طلاق به ازدواج معرفی شده است (2).

 

طبق تعریف، طلاق فرآیندی است که با تجربه­ی بحران عاطفی هر دو زوج شروع می­شود و با تلاش برای حل تعارض از طریق ورود به موقعیت جدید با نقش­ها و سبک زندگی جدید، خاتمه می­یابد (3).

 

در بررسی علت طلاق علاوه بر عوامل اجتماعی، اقتصادی و حقوقی، توجه به علل فردی و روان­شناختی از جمله طرح­واره­ها که منجر به طلاق می­شوند از اهمیت ویژه­ای برخوردار است (3). یانگ[1] با تاکید به طرح­واره­ها بیان نمود که طرح­واره‌ها ممکن است در یک مرحله‌ی زمانی نافعال باشند و پس از آن در نتیجه‌ی تغییر در نوع درون­‌دادهایی که از محیط دریافت می‌کنند، انرژی کسب کرده و به سرعت فعال شوند (4). این امر موجب سوگیری‌هایی در تفسیر ما از وقایع می‌شود و این سوگیری‌ها در آسیب‌شناسی روانی بین فردی (زوجین) به صورت سوءتفاهم‌ها، نگرش‌های تحریف شده، فرض‌های غلط، اهداف و انتظارات غیرواقع‌بینانه تجلی پیدا می­کنند (4). طبق تعریف یانگ، طرح­واره­ها ی ناسازگار اولیه، الگوها یا درون­مایه­های عمیق و فراگیری هستند که در دوران کودکی یا نوجوانی شکل گرفته­اند، در مسیر زندگی تداوم دارند، به رابطه­ی فرد با خود و با دیگران مربوط می­شوند و به شدت ناکارآمد هستند (5).

 

یانگ مجموعه‌ای از طرح­واره‌ها را مشخص کرده است که به آن­ها طرح­واره‌های ناسازگار اولیه[2] می‌گوید(5). وی هیجده طرح­واره را بیان می‌کند که عبارتند از:

 

1-رهاشدگی[3]: فرد معتقد است هر لحظه امکان دارد افراد مهم زندگی‌اش بمیرند یا این که او را رها کنند و به فرد دیگری علاقه­مند شوند.

 

روش­کار

 

این در این پژوهش از روش تحقیق آزمایشی به شیوه­ی پیش

آزمون-پس­آزمون با گروه آزمون و شاهد استفاده شده است. جامعه­ی آماری این تحقیق شامل مراجعین متقاضی طلاق (زن و شوهر) اعم از مراجعان خودارجاعی و یا ارجاعی از طرف دادگاه خانواده­ی شهرستان سقز به مراکز مشاوره­ای بهزیستی، کمیته­ی امداد و بنیاد شهید شهرستان سقز واقع در استان کردستان در سال 1388 بودند.

 

شرایط ورود در این پژوهش عبارت بودند از: زن یا شوهری که دارای تحصیلات حداقل پنجم ابتدایی باشند، زن یا شوهری که در دادگاه پرونده­ی طلاق داشته باشند و از طرف دادگاه به مراکز مشاوره­ای ارجاع داده شده یا خودشان مراجعه کرده باشند و زن و شوهری که مایل به همکاری جهت دریافت مداخله­ی مشاوره­ای باشند.

 

شرایط و معیار خروج عبارت بودند از زن یا شوهر دارای همسر معتاد و الکلی، زن یا شوهر مبتلا به بیماری صعب­العلاج جسمی، زن یا شوهری که به دلایل قتل همسر یا بزه­کاری و جرم، اقدام به متارکه کرده بودند، مواردی که درمانگر در حین مداخله متوجه می­شد که زن یا شوهر دارای اختلالات حاد روان­شناخت‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ی (مثل اختلالات شخصیتی، افسردگی، اختلالات محور یک)هستند، زن یا شوهر مصرف­کننده­ی داروهای روان­پزشک‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ی و روان­گردان، زنان با مشکل نازایی، زن یا شوهر دارای تحصیلات کمتر از پنجم ابتدایی و زن یا شوهری که در طول درمان مشخص شود که شرایط منطبق با اهداف پژوهش ندارند. این شرایط و خصایص، اثربخشی متغیر مستقل به خصوص طرح­واره درمانی را بر آزمودنی، کم­رنگ کرده و نتایج پژوهش را مخدوش می­کنند. نمونه­گیری به صورت تصادفی چند مرحله­ای انجام شد. در مرحله­ی اول از میان 241 مراجع (مرد یا زن) که در پاییز سال 1388 به مراکز مشاوره­ای بهزیستی (90 زوج)، کمیته­ی امداد (48 نفر) و بنیاد شهید (13 نفر) شهر سقز، مراجعه کرده یا از طرف دادگاه ارجاع داده شده بودند، شرایط ورود از طریق پرونده­های مشاوره­ای و رایزنی با مشاوران و روان­سنج­های مراکز مذکور که قبلا جهت پذیرش مراجعان با آن­ها مصاحبه­ی مشاوره­ای انجام داده بودند و آن­ها را با آزمون آزمون شخصیتی چند وجهی مینه­سوتا[43] (MMPI) سنجش و ارزیابی روانی کرده بودند، بررسی شد. یعنی از جامعه­ی مذکور، افرادی که شرایط ورود به جامعه­ی تحقیق را داشتند، انتخاب شدند (در این مرحله تعداد 34 نفر شرایط ورود نداشتند و از جامعه­ی تحقیق حذف شدند). سپس محقق در مرحله­ی دوم از طریق شیوه­ی نفرگیری (34) با کل نمونه­ی باقی مانده­ی قبلی (207 نفر) تماس تلفنی جهت تمایل به شرکت در جلسات مشاوره­ای برقرار نمود. از بین این افراد تعداد 135 نفر از مراجعان متقاضی طلاق مراکز مذکور، حاضر به همکاری جهت شرکت در جلسات خانواده­درمانی شدند.

دانلود مقایسه ی اثربخشی دو رویکرد خانواده درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح واره های ناسازگار اولیه در مراجعان متقاضی طلاق شهر سقز






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقایسه ی اثربخشی دو رویکرد خانواده درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی و نظام عاطفی بوون بر طرح واره های,

تاريخ : 27 مرداد 1395 | 13:32 | نویسنده : مهدی | بازدید : 28
نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها

نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها

دانلود نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها

نقش گیاه دارچین
در درمان بیماریها
دسته بندی کشاورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

 

نقش گیاه دارچین
در درمان بیماریها 

نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها 

مقدمه:

معرفی گیاه دارچین

انواع دارچین

مشخصات گیاه دارچین

فصل رویش و كشت گیاه

روشهای مختلف كنترل های كیفی و كمی شیمیایی

سنجش های مرغوبیت

مصرف غذایی

دارچین در طب سنتی

خواص دارویی و درمانی

خاصیت ضد میكروبی دارچین

مختصری در مورد بیماری دیابت

آثر آنتی دیابتیك دارچین

عوارض پوستی و آلرژیك

باروری، بارداری شیردهی

قدرت جهش زایی و سرطان زایی

فهرست  منابع فارسی

گیاهان اولین موجودات خلقت و این جاندارن خاموش و نمودارهای زیبایی در طبیعت، پت از گذشت میلیون ها سال كه از پیدایش آنها برروز زمین می گذرد، در طی چند قرن اخیر، آثار  و خواص اعجاز انگیز خود را توسط  دست بشر به منصه ظهور رساانده‌اند.

طب و طبابت و به طور اعم معالات از ولین مسائلی است كه بشر برای حفظ اعتدال و توازن مزاج  در بروز امراض جهت اعاده سلامتی به آن روی آورده نسبت به دفع وضع قوانین، امكانات، تحقیقات و گردآوی لازم ومسائل مربوطه نهایت باریك بینی و دقت را معمول داشته، زیرا به هر صورت جان آدمی گنجیه و دیعه ای است كه حفظ آن ذاتی و غریزی است .

در طی قرون و اعصار متمادی مردم به خواص درمانی گیاهان پی برده اند و دانشمندان بزرگی  در اقصی نقاط جهان، دراین زمینه تحقیق و كار كرده اند و كتا بها نوشته اندو همزمان با سایر نقاط دنیا در ایران نیز استاتید و دانشمندان بلند پایه ای چون اوبو‌علی سینا، محمد زكریای رازی، سید اسماعی جرجانی و ابونصر موفق هروی قرن های متمادی علم پزشكی ئ درمانی جهان را تحت تاثیر قرار داده و به حدی ارتقاء علمی یافته اند كه آثار آنها به اروپا رفته وتا قرون شانزده و هفده، تعلیمات منحصر به فرد دانشگاهی را تشیكل داده وهنوز مضامین آن مورد تتبع و ترجمه و استفاده است.

فارماكوكنوزی كه معینی تحت الفظی آن داردوشناسی (علم الادویه) است، جزئی از هنر و علم پزشكی به شمار می آید و آغاز آن از زمانی است كه بشر ب درمان بیماری‌ها پرداخته است. فارماكوكنوزی از تمدن های كهن، كه در آنها از اجزای حیوانات و گیاهان، محلول های شفا بخش وتهیه می كردند و آنها را برای از  بردن آلام و كاستن رنج ومقابل با بیماری ها به كار می بردند و ریشه گرفته است. منشا اولیه فارماكوكنوزی را می توان در اسرار جادوگری قبایل بشری دانست كه توانسته است دوره مبت نشده اسرار طب انسانی را پشت سر بگذارد وسیر تكاملی خود را از مرحله بدوی تا به امروز كه عصر استفاده  از عوامل اختصاصی است به خوبی طی نماید.

با آنكه امروزه درمان بیماری ها بیشتر از طریق مصرف داروهای صورت می گیرد كه منشاء صنعتی دارد واختصاصا در‌آزمایشگاه تهیه می شوند و اثرات قاطع آنها نیز ردرمان بیماری ها موجب توسعه مصر ف آنها گردیده است، معهذا چون با مصرف  بعضی از داروها  زیانهایی به بدن می رسد، روز به روز به اهمتی گیاهان دارویی و فرآورده های آنها بیشتر توجه می‌شود و اعتقاد علومی درباره آنها پیوسته تقویت می‌گردد.

دارچین معمولاً به عنوان پوست درخت  Cinnamomumzeylanicum   شناخته می‌شود. در پرتغال و اسپانیا به عنوان  Canela   ، در فرانسه Cannelle   و در آلمانی به عنوان Zimt  شناخته می‌شود. در هند و ایران دراچین خوانده می شئد كه بمنی چوب درخت چینی است كه درقیق ترین توضیح برای دارچین است . اسم آن از « kayumanisk» به معنای چوب شیرین زبان  مالاكا كارگرفته شده كه معادل عبری آن «qinnkmu» است كه منشا كلمة cinnamon  است. كلمة Canolla توسط ایتالیایی ها استفاده از تا توضیح بدهند به عنوان «little cannan tubes» (لوله های توپی كوچك) كه شبیه پوست ساقة لوله شده دارچین است. تجارت دارچین در قرن ها سیرزدهم و چهاردهم در كنترل ونیس بود  كه به همین علت این شهر بسیار ثروتمند شده بود (67)

مصری های دارچین را به همراه مر درمومیایی كردن استفاده می كردند، شاید به خاطر سینامیك اسید كه خاصیت آنتی باكتریال دارد. عبر ها از دارچین درمراسم مذهبی  استفاده می كردند و در همین حال در مكزیك،‌كشورهای آسیایی، عربستان در شمال آفریقا دارچین  در آشپزی استفاده  می شده ولی بع عنوان ادویه د آشپزی استفاده نمی‌شده است.

در قرون رسطی و بعد از آن دارچین از حصر  صادر می شد كه  خود توسط تاجران عرب از سیلان آورده می شد. دارچین  تبدیل به یك طعم محبوب در تعدادی زیادی از غذاها شد و به عنوان محرك اشتها، هاضمه و درمان برای سرفه و گلو درد شناخته شد. در حال حاضر  در آمریكا دارچین به طور عمده برای طعم دادن به دسرها و چاشنی ها استفاده می‌شود. در حالیكه در آن در تركیبات گرانی كه به نوشیدنی ها و قهوه اضافه می‌شود استفاده می‌شود. (68)

دارچین حقیقی در آشپزی مكزیكی و در قهوه و چای بسیار محبوب است.

احتالا دارچینی كه مصری ها در زمان فراعنه استفاده می كردند و به طور عمده از چین می آمده جایی كه درختستان هایی  از دارچین در جایی اطراف شهر kweikin كه اكنون Guilin  (Kwei  به معنای دارچین  و lin  به معنای جنكل است)  خوانده می‌شود و روئید. دارچین حقیقی سیلان كه اكنون سرپلانكا نامیده می‌شود توسط پرتغالی ها در اوایل قرن  شانزدهم كشف شد و بعد از آن تجارت آن به طور ظالمانه ای توسط آنها كنترل شد. (65)

درخواست رو به رشد برای دارچین منجر به جنگلی بین هلندی ها و پرتغالی ها شد و در اواسط قرن هفدهم هلندی ها تجارت سیلانی تحت كنترل  درآوردند. در قرن هفدهم خیلی از هلندی ها در سریلانكا درتلاشی برای شكستن قوانین شالمانة مستعمره نشین های جدید قتل عام شدند . اما این منجر به تلافی و پیشرفت پرتغالی ها دركنترل كاشت دارچین جزیره شد.

هلندی ها به زور امتیاز انحصاری دارچین را گرفتند. برای اینكه قیمت ها را بالا نگهدارند در سال 1760 قدار زیادی دارچین را در آمستردام سوزاندند تا دارچین كم یاب شود. شاید این رفتار خسملانه دوستداران خیالباف دارچین را در سیار كشورها قانع كرد كه آن ادویه بیش از اندازه در خوراك یزی استفاده شده . (68)

 در هر حال در سال 1795 انگلیسی ها كنترل سیلان را با این امدی كه علاقة مردم را نسبت به دارچین  دوباره زنده كنند به دست گرفتند خیلی قبل از این نهال های دارچین  توسط هلندی ها برای كاشت در اندونزی منتقل شد.  اهمیت  دارچین  به طور مستمر و دریجی  رو به كاهش گذاشت چون  استفاده از این ادویه  در آشپزی و ساختن شراب از افتاد اكنون علاقه به دارچین در مصر روبه رشد است. در قرن نوزدهم به مصر دارچین توسط فرانسوی هایی كه نهال های آن را در Jardin de plantes  پاریس می كاشتند و معرفی شد. درهرحال  بعد از آن اهمیت  دارچین  در آشپزی فرانسوی كاهش یافت با این حال هنوز در غذهای سنتی  فرانسوی كانادا استفاده می‌شود.

 

 

 

دانلود نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها,

پایان نامه موسیقی درمانی و كاهش هورمون های استرس زا و تاثیر موسیقی بر كاهش افسردگی دانشجویان رشته باغبانی ورودی 1387 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

پایان نامه موسیقی درمانی و كاهش هورمون های استرس زا و تاثیر موسیقی بر كاهش افسردگی دانشجویان رشته باغبانی ورودی 1387 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

دانلود پایان نامه موسیقی درمانی و كاهش هورمون های استرس زا و تاثیر موسیقی بر كاهش افسردگی دانشجویان رشته باغبانی ورودی 1387 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

پایان نامه موسیقی درمانی و كاهش هورمون های استرس زا و تاثیر موسیقی بر كاهش افسردگی دانشجویان رشته باغبانی ورودی 1387 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 74 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

پایان نامه موسیقی درمانی و كاهش هورمون های استرس زا و تاثیر موسیقی بر كاهش افسردگی دانشجویان رشته باغبانی ورودی 1387 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

چكیده :

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر موسیقی بر کاهش افسردگی دانشجویان رشته ی باغبانی ورودی 87 همچنین تاثیر موسیقی درمانی بر کاهش هورمون های استرس زا که در این پژوهش از دو گروه مستقل استفاده شد که جامعه مورد نظر دانشجویان رشته باغبانی  ورودی 87 بدون تفکیک جنسیت بودند که طبق نمونه گیری 25 نفر از نمونه افرادی بودند که به موسیقی علاقه داشتند  و به آن گوش می دادند و 25 نفر از نمونه به موسیقی علاقه چندانی نداشتند و به آن کمتر گوش می دادند نمونه گیری به صورت تصادفی ساده صورت گرفت. ابزار پژوهش را پرسشنامه افسردگی به تشکیل میداد داده های آماری به دست آمده تجزیه و تحلیل شد از روش آماری T استیودنت محاسبه شد و به این نتیجه رسید که موسیقی تاثیر بسزایی در کاهش افسردگی داشته است. همچنین با توجه به منابع و تحقیقات انجام شده پزشكان و محققان نشان داده شد که موسیقی درمانی تاثیر بسزایی در کاهش هورمونهای استرس زا دارد.

مقدمه :

رشته موسیقی درمانی یکی از شاخه های علوم درمانی است که در آن موسیقی درمانگراز موسیقی و فعالیت های گوناگون همراه با موسیقی به عنوان ابزار درمانی استفاده می نماید. در واین رشته موسیقی به عنوان ابزار و موسیقی درمانگر به عنوان فرد متخصص شرایطی را ایجاد می کند که می تواند بیمار را در یک روند مثبت صعودی در جهت کاهش استرس ها و ارتقاء سلامت قرار دهد و این شرایط ممکن است متناسب با جنس و سن بیمار و شدت بیماری در امراض مختلف متفاوت باشد.

پژوهش حاضر درصدد توصیف ماهیت کاربرد و شرایط حرفه ای معیار های تخصصی و مزایای این درمان است.

افسردگی از نظر پزشکی :

یک نوع آزردگی است که فعالیت و قابلیتهای حیاتی و جسمانی و عضلاتی را پایین می آورد. (اکسفورد)

موسیقی درمانی :

موسیقی درمانی یک روش معتبر و شناخته شده در جهان است که از جهاتی شبیه به کار درمانی و ورزش درمانی می باشد. از این شیوه به عنوان راه حل جسمی، روانی، شناختی، رفتاری یا کار کرد اجتماعی نیز استفاده می گردد. ودر اصل کاربرد صدا، ساز های موسیقی ، آهنگها، قطعات موسیقی، و هر چیز موسیقیایی است که به بهتر زیستن افراد کمک می کند.

چگونه موسیقی درمانی برای افرادی با نیازهای سلامت ذهنی متمایز  می شود؟

موسیقی درمانی، درمانی موثر و معتبر برای افرادی است که نیازهای روانی اجتماعی،شناختی، ارتباط تاثیر پذیری و کلامی دارند.، تجربیات  پزشکان نشان داده اند چشمگیر و بی نظیر بوده است. موسیقی  شکلی از تحریک حسی است که پالسها را به موقعیت های آشنا تبدیل می کند سپس پیش بینی پذیری را بالا و احساس امنیت مرتبط با آن را مهیا می سازد.

کار موسیقی درمانگران چیست؟

موسیقی درمانگران، فعالیت های موسیقی را هم به صورت وسیله ای «ابزاری» و هم به صورت «کلامی» استفاده می کنند که تسهیلاتی فراهم نمایند تا تغییراتی را که ماهیت غیر موسیقی دارد.، طراحی نمایند. برنامه های موسیقی درمانی براساس ارزیابی فردی «برنامه درمانی «برنامه» ارزشیابی به صورت مداوم انجام می گیرد. اغلب موسیقی درمانگران مانند اعضای تیم روانپزشکی، برنامه هایی را به صورت گروهی یا انفرادی برای کمک به کاهش اضطراب و افزایش درک بهتر به درمان جوها ارائه می دهند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                    صفحه 

چكیده                                                                                     1

فصل اول                                                                                  2

مقدمه                                                                                       3

بیان مساله                                                                                  5

اهمیت پژوهش                                                                         5

سوال پژوهش                                                                           7

فرضیه تحقیق                                                                            7

متغیرها                                                                                      8

فصل دوم                                                                                  10

پزشكی و موسیقی درمانی                                                           17

كاربردهای موسیقی درمانی                                                       18

مزایای موسیقی درمانی                                                              20

اصول صدا و موسیقی درمانی                                                     31

چهار ابزار اصلی موسیقی                                                            34

افسردگی چیست                                                                       38

تاریخچه افسردگی                                                                     39

علائم و نشانه ها                                                                          41

سرما خوردگی روانی                                                                 44

سن شیوع افسردگی                                                                   48

فصل سوم                                                                                 50

تعریف جامعه                                                                             51

نمونه آماری                                                                              51

ابزار پژوهش                                                                             52

روش تحقیق                                                                             55

فصل چهارم                                                                              57

افراد علاقمند به ورزش                                                              58

افراد بی علاقه به ورزش                                                             59

فصل پنجم                                                                                63

پیشنهادات                                                                                65

محدودیتها                                                                                 65

منابع                                                                                         67

دانلود پایان نامه موسیقی درمانی و كاهش هورمون های استرس زا و تاثیر موسیقی بر كاهش افسردگی دانشجویان رشته باغبانی ورودی 1387 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه موسیقی درمانی و كاهش هورمون های استرس زا و تاثیر موسیقی بر كاهش افسردگی دانشجویان رشته با,

فصل دوم پایان نامه روانشناسی در مورد گروه درمانی شناختی رفتاری

فصل دوم پایان نامه روانشناسی در مورد گروه درمانی شناختی رفتاری

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی در مورد گروه درمانی شناختی رفتاری

فصل دوم پایان نامه روانشناسی در مورد گروه درمانی شناختی رفتاری
مبانی نظری پژوهش
پیشینه پژوهش
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

فصل دوم پایان نامه روانشناسی در مورد گروه درمانی شناختی رفتاری

در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع گروه درمانی شناختی رفتاری

 

2-1.  گروه درمانی شناختی- رفتاری

2-1-1 گروه درمانی

گروه درمانی، یک فرایند روانی است که در آن یک متخصص آموزش دیده ... با استفاده از تعامل هیجانی گروههای کوچک و بسیار حساب شده سعی می کند مشکلات شخصیتی افراد را اصلاح نماید (تاد و بوهارت، 2000؛ ترجمه فیروز بخت، 1392).

گروه درمانی در طی جنگ جهانی دوم در پاسخ به کمبود پرسنل آموزش دیده برای ارایه درمان فردی، پدید آمد. در ابتدا، درمانگر گروه نقش سنتی درمانی را به عهده می گرفت و عمدتا با گروه قلیلی از مراجعان که مشکل مشترکی داشتند کار می کرد. به تدریج، رهبران نقش ها و رویکرد های مختلف در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند. با گذشت زمان، متخصصان دریافتند که موقعیت گروه فرصت های درمانی منحصر به فردی را فراهم می آورد. تبادل های صورت گرفته میان اعضا یک گروه درمانی به عنوان وسیله ای موثر در ایجاد  این تغییر و تحول در نظر گرفته می شود. این تعامل حمایت، توجه، مواجهه و سایر خصوصیاتی را ارایه می کند که در درمان فردی یافت نمی شود. اعضا در بافت گروه، می توانند مهارت های اجتماعی جدیدی را تمرین کنند و بخشی از اطلاعات جدید خود را مورد استفاده قرار دهند (کوری و کوری، 1992؛ ترجمه بهاری، رنجگر، حسین شاهی برواتی، میر هاشمی و نقشبندی،1392).

گروه درمانی در مقایسه با درمان انفرادی از لحاظ وقت و هزینه مقرون به صرفه تر است. در این روش افراد بیشتری شرکت می کنند و درمان می شوند. در ضمن گروه فرصتی برای آموزش های میان فردی فراهم می آورد. از آنجا که اکثر مشکلات افراد با روابط میان فردی آنان مرتبطند، حداقل این افراد تا حدی در حضور سایر اعضای گروه می توانند مشکلاتشان را به طور مستقیم حس و تجربه کنند و جو لازم برای حل و فصل آنها فراهم آید. تجربه های گروهی به واقعیت زندگی روزمره مراجعان نزدیکترند. پس در گروهها فرصت بیشتری برای تعامل و آزمایشگری میان فردی و بازخورد گرفتن وجود دارد. به تعبیر دیگر در درمان های انفرادی، فرصت های یادگیری در گروهها یا پیش نمی آید یا اگر پیش می آید خیلی کمتر است. برای برخی از مراجعان گروه درمانی درمان مناسب است نه درمان انفرادی(تاد و بوهارت، 2000؛ ترجمه فیروز بخت، 1392).

به طور کلی افراد به منور بر طرف کردن نشانه های ویژه یا مشکلات روانی مانند افسردگی، مشکلات جنسی، اضطراب و اختلال های روان تنی در گروه درمانی شرکت می کنند. بعضی از گروههای درمانی به این منظور تشکیل شده اند که اختلال هیجانی یا رفتاری خاصی را که کارکرد افراد را محدود کرده است، اصلاح کنند. بنابراین، بسیاری از افراد این گروهها نیازمند درمان اصلاحی هستند تا رشدی و بازدارنده. در گروه درمانی عوامل ناهشیار و گذشته فرد بازسازی جنبه های اصلی شخصیت مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین طول مدت گروههای درمانی در مقایسه با روش های دیگر به مراتب بیشتر است(کوری و کوری، 1992؛ ترجمه بهاری و همکاران،1392).

در اجرای گروههای درمانی از روش های مختلفی استفاده می شود؛ این روش ها شامل موارد زیر هستند: فنون مربوط به ایحاد بازگشت به تجربه های گذشته، روش های کار با پویه های ناهشیار، و شیوه های برای کمک به اعضا در جهت تجربه دوباره موقعیت های آسیب زا به طوری که تخلیه هیجانی رخ دهد. درمانگرمعمولا به خلق جوی علاقمند است که درک و بررسی موضوع مشکل را تسریع کند. فرایند حل و فصل مشکلات روانی که در تجربه های گذشته ریشه دارد، اغلب شامل بررسی رویاها، تفسیر مقاومت، شیوه رویارویی با انتقال و کمک به اعضا در جهت ایجاد یک دورنمای جدید از مسایل حل نشده با افراد مهم زندگی است (کوری و کوری، 1992؛ ترجمه بهاری و همکاران،1392).

2-5-1.      گروه درمانی مبتنی بر رویکرد های فردی 

گروههای رفتاری. هدف از اجرای رفتار درمانی گروهی، فراگیری مهارت های جدید و یادگیری زدایی رفتارهای مخرب و قدیمی است....

...

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی در مورد گروه درمانی شناختی رفتاری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فصل دوم پایان نامه روانشناسی در مورد گروه درمانی شناختی رفتاری,

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

دانلود مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

 

در 32  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

بارزترین و رایج ترین شیوه مراقبه در CBT به طور کلی «آموزش ذهن آگاهی» نامیده می شود. پژوهشگران به صورت تجربی نشان داده اند که آموزش ذهن آگاهی، در یاری دادن بیماران جهت مقابله با هیجان های دشوار، کارآمد است. به همین دلیل درمانگرانی که در جستجوی گسترش دامنه CBT جهت بهبود تنظیم هیجان هستند، علاقه خاصی به آموزش ذهن آگاهی دارند. هدف آموزش ذهن آگاهب، عبارت است از تشویق بیماران به تجربه کردن هیجان ها با سعه صدر، در همان لحظه، و بدون واکنش پذیری شدید رفتاری. امروز آموزش ذهن آگاهی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مقابله با تنظیم هیجان و تحمل عواطف، به طور فزاینده ای در رویکردهای برجسته رفتاری و شناختی مانند ACT (هیز و همکاران، 1999)؛ شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی یا همان MBCT (سگال، ویلیامز، و تیزدل، 2002) مورد استفاده قرار می گیرد(لی هی، تیرچ، ناپولیتانو، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به زمان حال به شیوه ای خاص، هدف مند و خالی از قضاوت است (کابات زین[1]، 1990). ذهن آگاهی یعنی بودن در لحظه با هر آنچه اکنون هست، بدون قضاوت و بدون اظهار نظر درباره آنچه اتفاق می افتد؛ یعنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح (سگال و همکاران، 2002). این فرآیند شامل ایجاد روش خاصی از بذل توجه به تجربیات ما است که کم و بیش با روش متداول و روزمره بذل توجه ما به زندگی خود تفاوت دارد. ذهن آگاهی، بیانگر نوعی مشاهده متمرکز، انعطاف پذیر، و لحظه به لحظه آشکار شدن جریان افکار، احساسات، و حس های جسمانی است که خود را در حیطه هوشیاری ما عرضه می کند. از دیدگاه فرد ناظر آگاه و بردبار، ما افکار را به صورت افکار، هیجان ها را به صورت هیجان، حس های جسمانی را به صورت حس های جسمانی تجربه می کنیم. در ذهن آگاهی از ما خواسته می شود تا اولاً قضاوت خود درباره این تجربیات را به حالت تعلیق در آوریم، و ثانیاً آگاهی خود را برای چندمین بار با جدیت و در عین حال به آرامی، به جریان رویدادهایی معطوف داریم که در حیطه هوشیاری ما قرار دارند (لی هی و همکاران، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

2-4-1.           تکنیک های ذهن آگاهی

2-4-2-1.  مواجهه

اولین مطالعه ای که اثرات کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR)( کبات زین، 1982) را مورد توصیف قرار داد، کاربرد آن در درمان بیماران مبتلا به درد مزمن بود. MBSR تا حدی مبتنی بر تمرینات سنتی مراقبه است، و غالبا شامل دوره های وسیع نشستن بدون حرکت می باشد. اگر چه یک وضعیت نسبتا آرامش یافته ای ایجاد می شود، اما عدم تحرک طولانی می تواند منجر به ایجاد درد در عضلات و مفاصل شود. در دستور العمل هایی که به مراجعان در مراقبه داده می شود، تاکید می گردد که وضعیت خود را برای رهایی از درد تغییر ندهند، بلکه در عوض مستقیماً توجه دقیقی بر حس های درد داشته باشند  و با نگرش های بدون قضاوت به این حس ها توجه کنند؛ همچنین شناخت ها، هیجانات و کنش هایی که غالباً با حس های درد همراه هستند را مورد توجه دقیق و پذیرش قرار دهند. اعتقاد بر این است که توانایی مشاهده بدون قضاوت، حس های درد و پریشانی همراه با درد را کاهش می دهد(امیدی و محمد خانی، 1387).

2-4-2-2.  تغییر شناختی

مولفین متعددی مطرح ساخته اند که تمرینات حضور ذهن می تواند باعث ایجاد تغییراتی در الگوهای فکری، یا نگرش های فرد در مورد افکارش شود. برای مثال، کبات- زین (1990و1982) توصیه می کند که مشاهده بدون قضاوت درد و افکار مرتبط با اضطراب ممکن است منجر به فهم و درک این نکته گردد که اینها «فقط افکارند» و نمایانگر حقیقت یا واقعیت نیستند، و لزوماً نباید باعث فرار یا رفتار اجتنابی شوند(امیدی و محمد خانی، 1387). لیهان (1993) نیز خاطر نشان می سازد که مشاهده افکار و احساسات و به کار گرفتن برچسب های توصیفی برای آنها، این درک و فهم را به وجود می آورد که آنها همیشه نمایانگر صحیحی از واقعیت نیستند. برای مثال احساس ترس به این معنی نیست که خطر قریب الوقوع وجود دارد، و تفکر «من مقصرم» لزوماً واقعی نیست. کریستلر و هالت (1990، 1999)، در مطالعه ای با استفاده از تکنیک های MBSR در مورد بیماران مبتلا به پورخوری مرضی، نظریه هیترتون و بومیستر (1991) در خصوص این دسته از بیماران در نظر گرفتند، در این نظریه پرخوری به عنوان فرار از آگاهی از خود مطرح شده و آموزش حضور ذهن می تواند منجر به پذیرش بدون داوری شرایط ناخوشایندی گردد که باعث می شود این بیماران از آن فرار می کنند(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

تیزدل (1999) و تیزدل و همکاران (1995) در بحث خود از MBCT ادعا نمودند که آموزش ذهن اگاهی باعث عدم محوریت ذهن فرد نسبت به الگوهای فکری تکراری و هم چنین کاهش نشخوار فکری می گردد. این نوع تفکر خاص بیماران افسرده است (نولن-هکسما، 1991). یعنی مهارت ذهن آگاهی، بیمارانی را که سابقه افسردگی دارند، متوجه افکار افسردگی زای خود می سازد، و مجدداً افکار انها را به سایر جنبه های زمان حال، نظیر تنفس، راه رفتن همراه ذهن آگاهی یا صداهای محیطی، معطوف می سازد و از این طریق باعث کاهش نشخوار فکری می گردد. تیزدل این پدیده را «بینش فراشناختی» می نامد. تیزدل و همکاران (1995) هم چنین متذکر می شوند که مزیت عملی مهارت های ذهن آگاهی در ترغیب تغییرات شناختی این است که همیشه تمرینات حتی در دوره های بهبودی قابلیت انجام دارند. دوره هایی که افکار افسردگی زا ممکن است به ندرت رخ دهند کمتر می توان از تکنیک های سنتی شناخت درمانی نظیر چالش با افکار و تحریفات شناختی استفاده نمود.به عبارتی، دیدگاه مبتنی بر ذهن آگاهی در مورد کلیه افکار فرد می تواند کاربرد داشته باشد(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

2-4-2-3.  اداره- خود

مولفین متعددی اظهار داشته اند که مشاهده –خود بهبود یافته ناشی از آموزش ذهن اگاهی می تواند استفاده از مهارت های مقابله ای را ارتقا بخشد. برای مثال کبات-زین (1982) مطرح می سازد که اگاهی فزون یافته از حس ای درد و پاسخ های استرس، افراد را قادر می سازد که در انواع پاسخ های مقابله ای درگیر شوند.

کریستلر و هالت (1999) ادعا می کنند که توسعه مهارت های مشاهده – خود در طی آموزش های ذهن اگاهی باعث بهبود شناخت سرنخ های سیری در پرخورها می گردد، به همین ترتیب توانایی مشاهده کشش های مربوط به پرخوری را افزایش می دهد. مارلات (1994) اثرات مشابهی را در معتادان رو به بهبود بیان می کند. تیزدل و همکاران (1995) خاطر نشان ساختند که آموزش حضور ذهن باعث آگاهی از کلیه رویداد های هیجانی و شناختی آم گونه که رخ می دهند، می گردند، به ویژه در کسانی که ممکن است نشانه های اولیه عود افسردگی را تجربه کنند. از این رو، اموزش ذهن آگاهی می تواند بازشناسی اولیه نشانه های یک مشکل را ارتقاء بخشد و کاربرد این مهارت ها به احتمال بسیار در پیشگیری از مشکل می تواند موثر باشد(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

 


[1] Kabat – zinn, J

دانلود مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT,

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی

در 22  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی

 

درمان شناختی رفتاری

  اختلال اضطراب اجتماعی مبتنی بر الگوی هافمن

این درمان بدین منظور طراحی شده است تا مجموعه ی نظام داری از فرضصت ها را برای مراجعان فراهم سازد، به طوری که آنها بیاموزند موقعیتهای اجتماعی تهدید کننده نیستند، خطاهای اجتماعی مهلک و شرم آور نیستند، و نقایص و کاستیها در عملکرد اجتماعی به اندازه ای که پیش بینی می کنند فاجعه آمیز نیستند. در طی جلسات، وظیفه درمانگر این است تا، در حالی که به روش های مختلفی که درمانجو یادگیری این الگوهای جدید را از خود دریغ می کند توجه کند، این فرصتهای یادگیری جدید را نیز برای وی فراهم آورد. درمانگر به عنوان یک مربی خبره عمل می کند، فرصت های یادگیری را تنظیم می کند، درمانجو را برای اتخاذ تفاسیر صحیح از عملکرد جاری خود راهنمایی می کند، و با شوخ طبعی، انگیزه دادن، تشویق کردن و دیگر فنون، زمینه ای را برای مراجع فراهم می کند تا تفاسیر و جایگزینهای جدیدی را در مورد اکثر موقعیتهای اجتماعی ترس آور در معرض آزمایش قرار دهند. در طی پیشرفت درمان، با کمک کردن به مراجعان برای تبدیل شدن به درمانگر خودشان، ماندگاری درمان بیشتر می شود؛ این کار از طریق فهم و به کاربرد تدابیر درمانی بر روی خودشان صورت می گیرد. چنین استقلال عملی در به کار بردن مهارت های درمانی، با فراهم کردن یک الگو از اختلال توسط درمانگر آغاز می شود. این الگو یک راهنما برای دنبال کردن مداخلات فراهم می کند، و به مراجعان کمک می کند ببینند که هر جزء از مداخلات بخشی از یک طرح کلی است که عوامل نگهدارنده اختلال اضطراب اجتماعی را حذف می کند. همچنین این الگو فضایی برای مراجعان فراهم می کند تا به گونه ای به اختلال خود بنگرند که ممکن است به آنها کمک کند تا تلاش های حل مسئله ناکارآمد خود را رها کنند، و به طور متفاوتی به ناهماهنگی و هجوم علائم خود که در لحظات ترس بروز می یابند، پاسخ دهند (هافمن و اتو،2010؛ ترجمه خانزاده، سلطانی و سعیدیان اصل، 1392).

پس از این الگو آموزشی ارائه شد، ابزار اصلی برای تغییر، مواجهه گام به گام است. در اینجا وظیفه ی درمانگر کمک به یادگیری مراجعان از طریق عمل کردن است تا این مواجهه ها را انجام دهند، به اندازه کافی در موقعیت های اجتماعی قرار بگیرند، و به طور منطقی آنچه که در آن موقعیت در حال رخ دادن است را ارزشیابی کنند؛ با این کار بر ترس خود غلبه می کنند و انتظارات غلط آنها تصحیح می شود. اگر مواجهه گام به گام ابزار اصلی یادگیری درمانی باشد، بنابراین هنر تحقیق این یادگیری از توانایی درمانگر ناشی می شود تا این دیدگاه را برای مراجعان فراهم کند که اضطراب اجتماعی شان می تواند با نوعی جدید از تمرینات اجتماعی تغییر کند. این تمرینات اجتماعی، مواجهه های اجتماعی فشرده تر و پی در پی را در بر می گیرد که با یادگیری ارزشیابی بی طرفانه تر و درست تر تجارب ترکیب شده است. بینش حاصل شده از این تمرینات از مداخلات آموزشی و شناختی ناشی می شود و این حس را در مراجعان ایجاد می کند که ممکن است مواجهه اجتماعی در زمان درمان در مقایسه با مواجهه هایی که خودشان انجام می دهند تاثیرات متفاوتی را در بر داشته باشد. توجه به این نکته ضروری است زیرا اکثر مراجعان برای سالها مواجهه های اجتماعی را به سبک خود انجام می دهند و بنابراین برای وارد شدن دوباره به این موقعیتها دودل و مردد هستند.

اگر مراجعان شنسی برای خواند دفترچه پروتکل درمانی درمانگران برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی را داشته باشند، با چیزی نظیر موارد زیر مواجهه خواهند شد:

-           شما باید یاد بگیرید زمانی که از اضطراب به عنوان معیاری از عملکرد اجتماعی خود استفاده نمی کنید، در موقعیتهای اجتماعی چگونه رفتار کنید.

-           شما باید فرصت داشته باشید به مدت کافی در موقعیتهای اجتماعی قرار بگیرید تا به اضطراب اجازه دهید به طور طبیعی از بین برود.

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی,

تاريخ : 27 مرداد 1395 | 13:30 | نویسنده : مهدی | بازدید : 28
مقاله ارتقای سلامتی در جوامع مختلف

ارتقای سلامتی در جوامع مختلف

دانلود مقاله ارتقای سلامتی  در جوامع مختلف

ارتقای سلامتی 
در جوامع مختلف
دسته بندی بهداشت عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

مقاله

ارتقای سلامتی 
در جوامع مختلف

ارتقای سلامتی در جوامع مختلف

فهرست مطالب

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      1.         <!--[endif]--> مقدمه

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                2.         <!--[endif]--> تاریخچه

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                                        3.         <!--[endif]--> تعریف ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                 4.         <!--[endif]-->empowerment & impowerment

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                5.         <!--[endif]-->تعاریف كاربردی ارتقاء سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                            6.         <!--[endif]-->دیدگاههای ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                    7.         <!--[endif]-->ارتقای سلامتی و بهداشت عمومی جدید

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                       8.         <!--[endif]-->ارتقای سلامتی و آموزش بهداشت

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                  9.         <!--[endif]-->ایدئولوژیهای موثر بر ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                10.       <!--[endif]-->ارتقای سلامتی و بازاریابی اجتماعی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                          11.       <!--[endif]-->اصول ارتقای سلامتی بر اساس منشور اوتاوا

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                                    12.       <!--[endif]-->ساختار ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                           13.       <!--[endif]-->سیاستهای ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                           14.       <!--[endif]-->فعالیتهای عمده ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                        15.       <!--[endif]-->گروههای هدف و ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                             16.       <!--[endif]-->health literacy و ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                                         17.       <!--[endif]-->قلمرو ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                  18.       <!--[endif]-->نقش كاركنان ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                          19.       <!--[endif]-->مراحل لازم در اجرای برنامه های ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                20.       <!--[endif]-->اعتبار اجتماعی مداخلات ارتقای سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                            21.       <!--[endif]-->پیشنهاداتی در رابطة با اثر بخشی برنامه ها

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                        22.       <!--[endif]-->ارزیابی برنامه های ارتقاء سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                     23.       <!--[endif]-->ویژگیهای برنامه ارتقاء سلامتی در جهان سوم

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                       24.       <!--[endif]-->ارتقاء چه زمانی خاتمه می یابد ؟

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                              25.       <!--[endif]-->ارتباط ارتقاء سلامتی و علوم مختلف

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                            26.       <!--[endif]-->اولین ژورنال و كنفرانس در زمینه ارتقاء سلامتی

<!--[if !supportLists]-->                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               27.       <!--[endif]-->فهرست منابع


بنام خدا

Health Promotion

 

                                                                                    تهیه و تنظیم: بابك معینی





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله ارتقای سلامتی در جوامع مختلف,

تاريخ : 27 مرداد 1395 | 13:30 | نویسنده : مهدی | بازدید : 25
مطالعه و بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی

مطالعه و بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی

دانلود مطالعه و بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی

مطالعه و بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی
 امواج الکترو مغناطیس
الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی
مطالعه و بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیس
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

مطالعه و بررسی تاثیر  امواج الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی

چکیده

با پیشرفت تکنولوژی و ساخت ابزار های جدید الکتریکی ، بشر روزانه تحت تاثیر امواج الکترومغناطیسی با طیف های فرکانسی مختلف قرار می گیرد .امواج الکترومغناطیس بر روی ساختار های بدن بی تاثیر نیست و همانگونه که اثبات شده بر بخش های مختلف بدن تاثیرات گوناگونی بر جای می گذارد . امروزه زندگی بشر با این امواج آمیخته شده است و تقریبا تمامی لوازم موجود در پیرامون انسان به نحوی از خود امواج الکترومغناطیس ساطع می کنند لذا لازم است که ما این امواج را بشناسیم و راه کارهایی را جهت حفاظت خود در برابر آن ها فرا بگیریم .

ناگفته نماند که امواج الکترومغناطیس تنها حاوی اثرات مضر نمی باشند بلکه بشر در طول قرن های گذشته برای درمان برخی از امراض و بیما ری ها از این امواج بهره گرفته است و اثبات شده است که برخی از این روش های درمانی بازده بیشتری نسبت به روش های رایج دارند که از این بین می توان به ترمو تراپی ، درمان افسردگی و ... اشاره کرد .   

در این پروژه به بررسی تشعشعات امواج موبایل پرداخت شده است. ابتدا مفاهیم اولیه و پیش نیاز مورد مطالعه قرار گرفته است و سپس اثرات بیولوژیكی امواج الكترومغناطیسی بر بافت های زنده و همچنین نرخ جذب ویژه این امواج بررسی شده است.ودر انتها تاثیرات امواج موبایل بر سر و بدن انسان مورد مطالعه قرار گرفته است و براساس این مطالعات راهکارهای نوین حفاظت کاربر از اثرات مخرب تشعشع امواج موبایل معرفی گردیده است.

قسمتی از متن:

اساس تعامل الکترومغناطیس با مواد بیش از یک قرن پیش توسط معادلات ماکسول بیان شده است . بکارگیری این اساس در سیستم های بیولوژیکی به علت پیچیدگی و تعدد سطوح ارگان های زنده و طیف گستره ای از خواص الکتریکی بافت های بیولوژیکی مشکل است . آگاهی از مکانیسم تعامل می تواند به منظور شناسایی دز مناسب ، پیش بینی رابطه دز پاسخ ، طراحی بهتر آزمایشات جهت کمک به آشکارسازی اثرات مضر با قرار گرفتن در سطوح مورد نظر منجر شود . دو مورد از مهم ترین ویژگی های میدان های الکترومغناطیسی در خصوص سلامت عبارتند از قدرت و فرکانس میدان . میدان های فرکانس پایین (ELF) می توانند باعث تولید جریانات الکتریکی در بدن شوند در حالی که اشعه فرکانس رادیویی (RFR) تنها سبب گرم شدن بدن می شود . فرکانس های بالاتر باعث کاهش عمق نفوذ انرزی به بدن شده و سبب گرم شدن بیشتر سطح بدن می شود . اثرات بیولوژیکی هنگام قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی ظاهر می شوند و باعث تغییرات فیزیولوژیکی قابل ملاحضه و قابل تشخیصی در یک سیستم زنده می شوند . این اثرات گاهی اوقات مضر هستند و این بدان معنا می باشد که تغییر فیزیولوژیکی بیش از حد نرمال در یک دوره کوتاه اتفاق می افتد . این تناوب تغییربیش از حد طبیعی اثر بیولوژیکی  را جبران کرده و موجب کاهش اثرات مضر می شود . اثرات سلامتی اغلب از اثرات بیولوژیکی که در طول زمان انباشته شده و به دز منبع وابسته اند ناشی می شوند . بنابر این آگاهی دقیق از اثرات بیولوژیکی برای فهم خطرات سلامتی مهم است . به عنوان مثال به نحوه قرارگیری در معرض نور خورشید که یکی از رایج ترین اشکال تابش غیر یونیزه می باشد را بررسی می کنیم . نور و گرمای تولید شده توسط خورشید ممکن است هنگامی که شخص بیش از حد در معرض آفتاب قرار گیرد سبب آفتاب سوختگی شود به طوری که ملانین (رنگدانه ای که رنگ پوست و مو را مشخص می کند و در برابر امواج مرئی و فرابنفش از پوست حفاظت می کند ) قادر به حفاظت نباشد . برای حفاظت از پوست در برابر گرما و نور خورشید می توان از عینک آفتابی ، سایه ، کلاه ، لباس و حتی از ضد آفتاب استفاده کرد . برخی عوارض ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مانند واکنش بدن در برابر افزایش خون در پوست در پاسخ به گرمای ناشی از خورشید ممکن است بی ضرر باشد . سایر اثرات نیزمانند احساس گرما در یک روز سرد به علت قرار گرفتن در معرض منبع ممکن است مفید باشد . قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب تولی ویتامین D در بدن شده که به جذب کلسیم برای محکم شدن استخوان ها کمک می کند . با این حال قرار گیری در معرض وسیعی از نور خورشید ممکن است منجر به اثرات مضر مانند آفتاب سوختگی یا سرطان پوست شود . حال در ادامه می خواهیم به مکانیسم تعامل میدان های الکترومغناطیسی با سیستم های بیولوژیکی بپردازیم . تعامل میدان های الکترومغناطیسی با سیستم های بیولوژیکی واضح و روشن است . تنوع اثرات زیستی و سلامتی با توجه به بافت ها و ساختارهای سلولی شامل تغییرات موثر بر مواد ژنتیکی ، ملاتونین ، سیستم عصبی و مغز می باشد .

فهرست مطالب                                                                                                       

 

فصل اول مفاهیم بنیادی در الکترومغناطیس... 1

1-1مقدمه 3

1-2 میدان ها 3

1-2-1 میدان های الکتریکی.. 4

1-2-2 میدان های مغناطیسی.. 5

1-2-3 میدان های الکترو مغناطیسی.. 8

1-2-4  امواج الکترو مغناطیسی.. 10

1-3 القاء الکترو مغناطیسی.. 14

1-4  انرژی الکترو مغناطیسی: 17

1-5 طیف الکترو مغناطیس... 17

1-6 منابع الکتریکی و مغناطیسی میدان ها 21

1-6-1 منابعDC.. 19

1-6-1-1 مگنتوسفر. 22

1-6-1-2 تصویر برداری تشدید مغناطیسی (MRI) 23

1-6-1-3  سیستم منبع تغذیه DC.. 24

1-6-2  منابع AC.. 24

1-2-6-1 منبع تک رسانا 22

1-7 منابع تابشی های رادیو فرکانسی.. 26

1-7-1ژنراتور ها 29

1-7-2 مسیر های انتقال. 29

1-7-2-1 خطوط انتقال. 26

1-7-2-2 کابل های کوآکسیال(هم محور) 30

1-7-2-3 هادی های موج. 31

1-7-3 آنتن ها 28

1-7-3-1 ویژگی های آنتن.. 29

فصل دوم اثرات متقابل الکترومغناطیس بر روی سیستم های بیولوژیکی.. 35

2-1 مقدمه : 36

2-2 مکانیسم های متقابل.. 37

2-2-1  مکانیسم میدان های الکتریکی و مغناطیسی.. 34

2-2-1-1  جریان ها و میدان های القا شده. 38

2-2-1-2  نویز حرارتی.. 39

2-2-1-3 نویز صوتی.. 40

2-2-1-4  میدان های درونی.. 36

2-2-2 مکانیسم اشعه (تابش ) رادیو فرکانس... 40

2-2-2-1 مکانیسم های حرارتی.. 40

2-2-3مکانیسم های بر هم کنش غیر حرارتی.. 42

2-3 اثرات میدان های الکتریکی.. 39

2-3-1  محدوده قطبش بار ها 39

2-3-2 جهت گیری دوقطبی های الکتریکی پایدار. 44

2-4  اثرات میدان مغناطیسی.. 44

2-4-1 جریان های القاء شده. 40

2-4-2 بیو مواد های مغناطیسی.. 41

2-4-3 رادیکال های جفت شده. 47

2-4-4 غشاء سلول و پیوند شیمیایی.. 48

2-4-5 خلاصه ای از مکانیسم های برهم کنش ELF. 43

2-5 اثرات بیولوژیکی و سلامتی.. 43

2-5-1 سلول ها و غشاء ها 49

2-5-2 بافت ها 50

2-5-3  تغییر در ساختار پروتئین.. 51

2-5-4 مواد ژنتیکی.. 51

2-5-5 تولید سرطان. 46

2-5-6  مکانیسم های سرطان. 48

فصل سوم اثرات تابش رادیوفرکانسی برروی سلامتی.. 56

3-1 مقدمه. 51

3-2 مطالعات اپیدمیولوژیک... 51

3-2-1 مطالعات مربوط به قرار گرفتن در در امواج RF در محیط های شغلی.. 58

3-2-1-1 پرسنل نیروی دریایی و کارگران نظامی.. 52

3-2-1-2 ترافیک تجهیزات رادار. 52

3-2-1-3 اپراتورهای مخابراتی.. 59

3-2-2  مطالعات قرارگیری عمومی  در معرض امواج RF. 60

3-2-2-1  انتفال دهنده های رادیو وتلوزیون. 53

3-2-2-2موبایل و تلفن های بی سیم. 54

3-3  عوارض دراز مدت تشعشعات RF. 54

3-3-1 تاثیر بر سیستم تولید مثل.. 61

3-3-2 جهش زایی سوماتیک... 55

3-3-3 سرطان زایی.. 62

3-4  پیشگیری از بروز عوارض... 56

فصل چهار آنالیز خطرالکترومغناطیس... 57

4-1  مقدمه. 65

4-2  رابطه خطر ابتلا به آسم فرزندان با قرارگیری مادران باردار در معرض میدان های الکترومغناطیسی.. 58

4-3  مراحل رشد انسان وتاثیر امواج الکترومغناطیسی بر روی آن. 59

4-4 بیماری های خاص دوران كودكی در اثر پرتوهای الكترومغناطیس... 68

4-4-1 سرطان مغز دوران كودكی.. 61

4-5 منابع محیطی پرتوگیری كودكان. 69

4-6 خطرات سلامت كودكان در معرض امواج الكترومغناطیس... 62

4-7 راه کارهای کاهش پرتوگیری.. 65

فصل پنجم کاربرد امواج الکترومغناطیس... 66

5-1 مقدمه : 76

5-2 رادار. 68

5-2-1 کاربردهای رادار هواشناسی.. 78

5-2-2 کاربردهای غیر نظامی رادار. 69

5-2-3 کاربرد های نظامی رادار. 70

5-3  كاربردهای مایكروویو. 71

5-4  کاربرد اشعه ایکس : 73

5-5  کاربردهای اشعه ی فروسرخ. 74

5-5-1 دید در شب: 84

5-5-2   مخابرات.. 85

5-6 چاقوی گاما(Gamma Knife) : 75

5-6-1  برخی کاربردهای اشعه گاما: 76

5-6-2 چاقوی گاما چاقویی بدون قابلیت برش... 76

5-6-3 تعدادی از مزیت های چاقوی گاما 76

5-6-4  نقش کامپیوتر و تصویر برداری پیشرفته. 77

5-7  درمان ورید های واریسی با امواج رادیوفرکانسی.. 78

5-7-1  علت واریس... 78

5-7-2  روش های مختلف درمان واریس پا 78

5-7-3  نفوذ کاتتر به درون ورید ( fast clouser یا  deployed electrods) 81

5-7-4  تنظیم ژنراتورهای رادیوفرکانسی.. 93

5-7-5  بلوک دیاگرام کلی فرآیند VNUS closure. 82

5-7-6  بافت های هیستولوژیک... 94

5-7-7  پیگیری مراقبت.. 95

5-7-8  عوارض... 95

5-7-9 مزایای روش تکنولوژی داخل وریدی نسبت به دیگر روش های درمانی واریس... 95

5-8 درمان بی خوابی با الکترومغناطیس تراپی.. 96

5-8-1 روش کار. 97

5-8-2 یافته ها 99

5-8-3  نتیجه گیری.. 90

منابع.. ..103

حروف اختصاری 106…………………………………………..…………………………………………………………………………………………

دانلود مطالعه و بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مطالعه و بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیس بر روی بدن و سلامتی,

تاريخ : 27 مرداد 1395 | 13:30 | نویسنده : مهدی | بازدید : 20
دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

عنوان دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان دسته مدیریت ( مدیریت منابع انسانی) فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید21 اسلاید این فایل در زمینه سلامتی و ایمنی کارکنان بوده و شامل بخشهای زیر است بهداشت و ایمنی کارکنان کلیات اهمیت موضوع بهداشت و ایمنی کارکنان خلاصه ای از قانون ایمنی کار علل حوادث اعمال نا سالم شیوه جلوگیری از

دانلود دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان
بهداشت و ایمنی کارکنان  کلیات
اهمیت موضوع بهداشت و ایمنی کارکنان
خلاصه ای از قانون ایمنی کار
علل حوادث 
اعمال نا سالم 
شیوه جلوگیری از حوادث 
بهداشت کارکنان  مسایل و راه حل ها 
برای جلوگیری از این نوع تنش یا فشار روانی (فرو ماندن) چه باید کرد؟
آزبست و قرار گرفتن در معرض این ماده
مساله های ناشی از ک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 236 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

عنوان: دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

دسته: مدیریت ( مدیریت منابع انسانی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)  

 تعداد اسلاید:21 اسلاید

 

این فایل در زمینه سلامتی و ایمنی کارکنان بوده و شامل بخشهای زیر است:

بهداشت و ایمنی کارکنان : کلیات

اهمیت موضوع بهداشت و ایمنی کارکنان

خلاصه ای از قانون ایمنی کار

علل حوادث

اعمال نا سالم

شیوه جلوگیری از حوادث

بهداشت کارکنان : مسایل و راه حل ها

برای جلوگیری از این نوع تنش یا فشار روانی (فرو ماندن) چه باید کرد؟

آزبست و قرار گرفتن در معرض این ماده

مساله های ناشی از کار با رایانه و شیوه های پرهیز از آنها

بیماری ایدز در محل کار

سیگار کشیدن در محل کار

برخورد با خشونت در محل کار

دانلود دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان,

تاريخ : 27 مرداد 1395 | 12:39 | نویسنده : مهدی | بازدید : 20
انتخاب شیوه های تولید آهن و فولاد به روش كوره قوس الكتریكی

انتخاب شیوه های تولید آهن و فولاد به روش كوره قوس الكتریكی

دانلود انتخاب شیوه های تولید آهن و فولاد به روش كوره قوس الكتریكی

انتخاب شیوه های تولید آهن و فولاد به روش كوره قوس الكتریكی
دسته بندی plan پلان
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

 خلاصه فرآیند تولید فولاد با روش احیاء مستقیم کوره های قوس

سنگ آهن ورودی از معادن در صورت نیاز فروشنده دانه بندی می شود و بنتونیت بعنوان چسب در مخلوط کن ها اضافه شده و به قسمت دیسکها تا بصورت گندله هایی به قطر 6 تا 25 میلی متر درآید و پس از آن توسط سرندهای غلطکی سرند می شوند و گندله های خام با دانه بندیهای 8 تا 16 میلی متر به کوره پخت منتقل و درجه حرارت 1280 درجه سانتی گراد پخته و سخت می شود.

 

واحد احیاء مستقیم

گندله پخت شده پس از جداسازی ریز دانه وارد کوره های احیاء از نوع میدرکس شده و گاز احیاء کننده نیز به داخل کوره دمیده می شود این گاز احیاءکننده از شکستن گاز متان در گاز شکن ها بدست می آید و شامل مونوکسید کربن (CO)و هیدروژن (H2)است که با اکسیژن موجود در سنگ آهن ترکیب شده و تبدیل به دی اکسید کربن و بخار آب می گردد و بدین طریق گندله احیاء شده بصورت آهن اسفنجی از کوره ها خارج می

شود و پس از سرند شدن به ناحیه فولاد سازی ارسال می گردد. ضمناً ریز دانه آهن اسفنجی به واحد بریکت سازی ارسال شده و در آنجا به بریکت تبدیل و همراه آهن اسفنجی به ناحیه فولادسازی ارسال می گردد.

 

واحد فولاد سازی و ریخته گری مداوم

آهن اسفنجی در کوره قوس الکتریکی در واحد فولادسازی همراه با قراضه آهن و آهک ذوب می شود، آن گاه به کمک اکسیژن و اعمال روشهای متالورژیکی فولاد مذاب تولید می گردد، ضمن استفاده از کوره پاتیلی فولاد تولید شده در ماشین ریخته گری مداوم بصورت تختال در می آید.تختال های تولید شده در قسمت ریخته گری مداوم به طول 9-10 متر و 4.5–4.75 متر و عرض 650-1880 میلی متر و ضخامت 200 میلیمتر می باشد.

 

واحد خنک کننده آماده سازی تختال

در این واحد عملیات خنک سازی و در صورت نیاز اصلاح و رفع عیوب و یا برش طولی و عرضی تختال ها انجام می شود.

 

واحد نورد گرم

تختال ها به واحد نورد گرم منتقل و پس از گرم شدن تا حدود 1250 درجه سانتی گراد در کوره های پیشگرم کن و پوسته زدایی در نوردهای اولیه و نهایی نورد شده و در نهایت ضخامت آن به 1.5 تا 16 میلیمتر و عرض ورق از 650 تا 1850 میلیمتر می رسند

دانلود انتخاب شیوه های تولید آهن و فولاد به روش كوره قوس الكتریكی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
انتخاب شیوه های تولید آهن و فولاد به روش كوره قوس الكتریكی ,