خريد بک لينک
گيفت کارت
بازي هاي دخترانه
دانلود اهنگ
رزرو آنلاين هتل خارجي
دانلود رمان جديد
رزرو آنلاين هتل خارجي
باسکول پند
دانلود فيلم با لينک مستقيم
کانکس
برج خنک کننده
ثبت شرکت در عمان
دانلود بازی اندروید
خريد سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
دانلود آرشیو پایان نامه در ایران
پایان نامه شناسایی فرورزونانس در شبکه های توزیع انرژی الکتربکی توسط تبدیل موجک

پایان نامه شناسایی فرورزونانس در شبکه های توزیع انرژی الکتربکی توسط تبدیل موجک

دانلود پایان نامه شناسایی فرورزونانس در شبکه های توزیع انرژی الکتربکی توسط تبدیل موجک

پایان نامه شناسایی فرورزونانس در شبکه های توزیع انرژی الکتربکی توسط تبدیل موجک
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1453 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120

پایان نامه شناسایی فرورزونانس در شبکه های توزیع انرژی الکتربکی توسط تبدیل موجک


چکیده 

یکی از عوامل سوختن و خرابی ترانسفورماتورها در سیستم های قدرت، وقوع پدیده فرورزونانس است. با توجه به اثرات مخرب این پدیده، تشخیص آن از سایر پدیده های گذرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این پایان نامه کارکرد دو شبکه عصبی ی ادگیری کوانتیزه کننده برداری (LVQ) و شبکه عصبی رقابتی در دسته بندی دو دسته سیگنال که دسته اول شامل انواع فرورزونانس و دس ته دوم شامل انواع کلیدزنی خازنی، کلیدزنی بار، کلیدزنی ترانسفورماتور می باشد، با استفاده از ویژگیهای استخراج شده توسط تبدیل موجک خانواده Daubechies تا شش سطح مورد بررسی قرار گرفته است. نقش شبکه های عصبی مذکور بعنوان طبقه بندی کننده، جدا سازی پدیده فرورزو نانس از سایر پدیده های گذر ا است. سیگنالهای مذکور با شبیه سازی توسط نرم افزار EMTP بر روی یک فیدر توزیع واقعی بدست آمده اند. برای استخراج ویژگیها، کلیه موجکهای موجود در جعبه ابزار Wavelet نرم افزار MATLAB بررسی شده است که تبدیل موجک خانواده Daubechies بعنوان مناسبترین موجک تشخیص داده شد. به منظور استخراج هرچه بهتر ویژگیها سیگنالها، الگوها نرمالیزه (مقیاس بندی) شده اند سپس انرژی شش سیگنال جزئیات حاصل از اعمال تبدیل موجک به عنوان ویژگیهای استخراج شده از الگوها، برای آموزش و امتحان دو شبکه عصبی مذکور بکار رفته است. به کمک این الگوریتم تفسیر برخی از رخدادها که احتمال بروز پدیده فرورزونانس در آنها وجود دارد قابل انجام بوده، همچنین میتوان نسبت به ساخت رله هایی برای مقابله با پدیده فرورزونانس کمک نماید. عناوین روشهای ارایه شده در این پایان نامه به شرح زیر می باشند: 

1) شناسایی فرورزونانس با استفاده از تبدیل موجک و شبکه عصبی LVQ 

2) شناسایی فرورزونانس با استفاده از تبدیل موجک و شبکه عصبی رقابتی 

نتایج حاصل از این روشها بیانگر موفقیت بسیار هر دو روش در شناسایی فرورزونانس از سایر پدیده های گذرا می باشد. 

فصل اول 

مقدمه 

امروزه انرژی الکتریکی نقش عمده ای در زمینه های مختلف جوامع بشری ایفا می کند و جزء لاینفک زندگی است. بدیهی است که مانند سایر خدمات اندیسها و معیارهایی جهت ارزیابی کیفیت برق تولید شده مورد توجه قرار گیرد. اما ارزیابی میزان کیفیت برق از دید افراد مختلف و در سطوح مختلف سیستم قدرت بکلی متفاوت است. به عنوان مثال شرکتهای توزیع، کیفیت برق

مناسب را به قابلیت اطمینان سیستم برق رسانی نسبت می دهند و با ارائه آمار و ارقام قابلیت اطمینان یک فیدر را مثلا ٩٩% ارزیابی می کنند سازندگان تجهیزات الکتریکی برق با کیفیت را ولتاژی می دانند که در آن تجهیزات الکتریکی به درستی و با راندمان مطلوب کار می کنند و بنابراین از دید سازندگان آن تج هیزات، مشخصات مطلوب ولتاژ شبکه بکلی متفاوت خواهد بود. اما آنچه که مسلم است آنست که موضوع کیفیت برق، نهایتًا به مشترکین و مصرف کنندگان مربوط میشود و بنابراین، تعریف مصرف کنندگان اهمیت بیشتری دارد. 

بروز هر گونه اشکال یا اغتشاش در ولتاژ، جریان یا فرکانس س یستم قدرت که باعث خرابی یا عدم عملکرد صحیح تجهیزات الکتریکی مشترکین گردد به عنوان یک مشکل در کیفیت برق، تلقی می گردد. 

واضح است که این تعریف نیز از دید مشترکین مختلف، معانی متفاوتی خواهد داشت. برای مشترکی که از برق برای گرم کردن بخاری استفاده می کند، وجود هارمونیک ها در ولتاژ یا انحراف فرکانس از مقدار نامی هیچ اهمیتی ندارد، در حالی که تغییر اندکی در فرکانس شبکه، برای مشترکی که فرکانس برق شهر را به عنوان مبنای زمان بندی تجهیزات کنترلی یک سیستم به کار گرفته است، می تواند به طور کلی مخرب باشد. 

یکی از مواردی که بعنوان یک مشکل در کیفیت برق تلقی می گردد، پدیده فرورزونانس است. در اثر وقوع این پدیده و اضافه ولتاژ و جریان ناشی از آن، موجب داغ شدن و خرابی ترانسفورماتورهای اندازه گیری و ترانسفورماتور های قدرت می گردد که میتوانند بر حسب شرایط اولیه، ولتاژ و فرکانس تحریک و مقادیر مختلف پارامترهای مدار (کاپاسیتانس و شکل منحنی مغناطیسی)، مقادیر متفاوتی پیدا کنند، بنابراین بایستی محدودیت هایی بر پارامترهای سیستم اعمال کرد تا از وقوع چنین پدیده ناخواسته جلوگیری نمود. 

با توجه به اهمیت شناسایی پدیده فرورزونانس از سایر حالتهای گذرا دراین پایان نامه تلاش شد تا سیستمی هوشمند جهت تشخیص این پدیده از سایر حالتهای گذرای کلید زنی ارائه گردد. در طراحی این سیستم هوشمند اولا از جدیدترین روش های تجزیه و تحلیل و پردازش سیگنال های الکتریکی برای پردازش داده ها استفاده گردید. ثانیًا از طبق هبندی کننده های پیشرفته با توانایی بالا در دسته بندی داده ها بهره گرفته شد. به منظور مقایسه نتایج حاصل از فرورزونانس با سایر سیگنالهای گذرای شبکه توزیع، تعدادی از حالتهای گذرا نظیر کلیدزنی بار، کلیدزنی خازنی و کلید زنی ترانسفورماتور توسط نرم افزار EMTP بر روی یک فیدر توزیع واقعی شبیه سازی شد. در فصل دوم به مروری بر کارهای انجام شده در زمینه پردازش سیگنال در سیستمهای قدرت پرداخته، در فصل سوم به معرفی پدیده فرورزونانس خواهیم پرداخت. در فصل چهارم مبانی علمی روشهای پیشنهادی، در فصل پنجم نحوه جمع آوری اطلاعات و سیگنالها بررسی می شود و درفصل ششم نحوه پیاده سازی روشهای پیشنهادی بررسی می شود و نهایتا نتیجه گیری و پیشنهادات پایان بخش مطالب خواهند بود.

دانلود پایان نامه شناسایی فرورزونانس در شبکه های توزیع انرژی الکتربکی توسط تبدیل موجک






ادامه ي مطلب

امتیاز : 4


طبقه بندی: ،
پایان نامه شناسایی فرورزونانس در شبکه های توزیع انرژی الکتربکی توسط تبدیل موجک ,

بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران چکیده عمده مدیران شركتها در نقاط مختلف دنیا به انعطاف پذیری مالی به عنوان یك موضوع مهم در تصمیمات مربوط به ساختار بندی سرمایه توجه می كنندتحقیقات دانشگاهی با این عقیده موافق

دانلود بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 866 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


چکیده:

عمده مدیران شركتها در نقاط مختلف دنیا به انعطاف پذیری مالی به عنوان یك موضوع مهم در تصمیمات مربوط به ساختار بندی سرمایه توجه می كنند.تحقیقات دانشگاهی با این عقیده موافق اند كه انگیزه دستیابی به انعطاف پذیری مالی با توان آتی و نیاز شركتها برای افزایش سرمایه گذاری بیرونی و تامین مجدد مالی با هزینه كم مرتبط می باشد.شركتهای با انعطاف مالی بیشتر دسترسی آسانی به بازارهای سرمایه خارجی ودستیابی به منابع مورد نیاز به منظور كسب سودهای پیش بینی نشده و فرصتهای جدید رشد را دارند.

در این تحقیق به بررسی تاثیر درجه انعطاف پذیری مالی شرکتها در میزان اثرگذاری عوامل موثر برکارایی سرمایه گذاری است. در این تحقیق از جامعه آماری مربوط به 103 شرکت از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار جهت بررسی این مساله استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان می دهد که در شرکتهایی که از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار هستند متغیرهای کیفیت گزارشگری مالی و اهرم مالی و نوع صنعت بر کارایی شرکتها اثر گذار است.ولی در سایر سطوح انعطاف پذیری (پایین و متوسط) رابطه معنادار مشاهده نگردید.

کلمات کلیدی: انعطاف پذیری مالی،میزان سرمایه گذاری، كارایی سرمایه گذاری

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 1-1- مقدمه         2

 1-2- تشریح موضوع و بیان مسأله     3

1-3- سوال اصلی پژوهش    7

1-4- ضرورت انجام تحقیق   8

1-5- فرضیه تحقیق            8

1-6- اهداف تحقیق 8

1-7- تعریف واژهها و اصطلاحات تخصصی تحقیق         9

 1-8- روش و ابزار گردآوری نمونه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات    10

 

 

فصل دوم: بررسی ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه         

2-2-تعریف سرمایه گذاری   13

2-3- روش های تقسیم بندی سرمایه گذاری        13

2-3-1- براساس موضوع سرمایه گذاری           14

2-3-2- بر اساس زمان یا مدت سرمایه گذاری     14

2-3-3- بر حسب خطر یا ریسک سرمایه گذاری  14

2-4- انواع سرمایه گذاران    14

2-4-1- اشخاص حقیقی        15

2-4-2-اشخاص حقوقی        15

2-4-3-بانکها       15

2-4-4-شرکتهای بیمه 15

     2-4-5-صندوقهای بازنشستگی      15

2-4-6-شرکتهای سرمایه گذاری         16

2-4-7-شرکتهای دارنده یا مادر          16

3-4-8- شرکتهای کارگزاری 16

2-4-9-سایر اشخاص حقوقی  16

2-5- انواع ریسک های سرمایه گذاری 17

2-5-1- ریسک اعتباری      17

2-5-2- ریسک نقدینگی       17

2-5-3- ریسک کشوری       18

2-5-4- ریسک نرخ بهره     18

 2-5-5-ریسک نرخ تبدیل ارز           18

2-6- معیار ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری       19

2-6-1- معیار كلاسیك         19

2-6-2- معیار سرمایه كینز   19

2-7- عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری     20

2-7-1- عوامل داخلی          20

2-7-2- عوامل خارجی        22

2 -7-3- میزان در سرمایه‌گذاری        23

2-8- انواع سرمایه‌گذاری     25

2-9- برنامه ریزی سرمایه گذاری       25

2-10- ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه‏گذاری     26

2-11- ساختار فرآیند تصمیم‏گیری       26

2-11-1- تجزیه و تحلیل اوراق بهادار  26

2-11-2- مدیریت پرتفلیو     27

2-12- عوامل خارجی تأثیرگذار بر فرآیند تصمیم‏گیری      27

2-12-1- عدم اطمینان         28

2-12-2- عرضه سرمایه‏گذاری جهانی 28

2-13-سرمایه‏گذاریهای بازار سرمایه    29

2-14- انواع اوراق بهادار با سود ثابت  29

2-14-1- اوراق بهادار دولتی مركزی   29

2-14-2- اوراق بهادار نهادهای دولتی  29

2-14-3- اوراق بهادار شهرداریها       29

2-14-4- اوراق بهادار شركتی           30

2-15- بازارهای سهام         30

2-16- شناخت سهام عادی    30

2-17- ویژگی‏های خاص سهام عادی    31

2-18- ارزشیابی سهام عادی 31

2-18-1- روش ارزش فعلی  32

2-18-2-روش ضریب قیمت به سود هر سهم      32

2-19-  مبانی تحلیل تكنیكی در بازار سرمایه      32

2-19-1-  تجزیه بنیادی       33

2-19-2- تحلیل تکنیکی      36

2-20- نحوه ایجاد آرایش‏های مختلف در نمودار سهام         38

2-21- خطهای روند و كانالها 39

2-22- كاربردهای میانگین‏های متحرك 39

2-23- میانگین متحرك ساده  40

2-24- میانگین متحرك موزون           40

2-25- میانگین متحرك نمایی 40

2-26- تحلیل  قدرت نسبی    41

2-27- مقایسه شرایط جذب سرمایه در ایران و جهان         41

2-28- رتبه بندی ریسك سرمایه گذاری 42

2-29- عوامل موثر در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی 42

2-29-1- عوامل سیاست گذاری اقتصادی          43

2-29-2- عوامل ساختار اقتصادی       44

2-29-3-عوامل تشویقی و حمایتی       45

2-30- انعطاف پذیری مالی   46

2-31- پیشینه تحقیق           47

2-31-1- مطالعات داخلی     47

2-31-2- مطالعات خارجی   49

 

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

 

 

3-1- مقدمه          53

3-2- روش شناسی تحقیق     54

3-3-جامعه‌ی آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه        54

3-3-1- جامعه آماری          54

3-3-2- روش نمونه گیری    55

3-4-روش گردآوری داده ها   55

3-5- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها   56

3-5-1-روشهای آماری        56

3-5-2- بسط مدل تحقیق و نحوه تجزیه و تحلیل داده ها      60

3-5-2-1-مدل رگرسیونی تحقیق        60

3-5-2-2- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق       61

3-5-3- طریقه پردازش اطلاعات        62

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1- مقدمه          64

4-2- فرضیه تحقیق            64

4-3-نحوه تجزیه و تحلیل داده ها         64

4-4- اندازه گیری کیفیت گزارشگری مالی با مدل فرانسیس 66

4-5- شاخص های توصیفی متغیرها     71

4-6- آزمون فرضیه تحقیق   72

4-6-1- بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل تحقیق و کارایی برای شرکتهایی با انعطاف پذیری کمتر          73

4-6-2- بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل تحقیق و کارایی برای شرکتهایی با انعطاف پذیری متوسط        75

4-6-3- بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل تحقیق و کارایی برای شرکتهایی با انعطاف پذیری بالا 77

4-7- خلاصه فصل 80

 

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

5-1-مقدمه           82

5-2-خلاصه تحقیق 82

5-3- روش تحقیق  83

5-4- نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های تحقیق   83

5-5- نتیجه‌گیری   85

5-6- محدودیت‌های تحقیق    85

5-7- پیشنهادها      86

5-7-1- پیشنهادهای کاربردی 86

5-7-2- سایر پیشنهادها        87

5-7-3- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی 87

 منابع و ضمائم     

 

 

دانلود بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران






ادامه ي مطلب

امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
بررسی عوامل موثر بر کارایی سرمایه گذاری با توجه به درجه انعطاف پذیری مالی در شركتهای پذیرفته شده در ,

پایان نامه شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

پایان نامه شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در 85 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پایان نامه شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

پایان نامه شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند
 پایان نامه شناسایی فرصت ها
پایان نامه مدیریت
فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری 
سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 261 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85

شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

در 85 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

چکیده

شناخت تنگناها و موانع جذب و گسترش سرمایه گذاری در مناطق آزاد ، چشم انداز روشنی از عوامل موثر بر جذب و گسترش سرمایه های خارجی ارائه می کند. پس از شناسایی فرصت های موثر بر جذب سرمایه گذاری می توان اقدامی مفید و مناسب پیش روی سیاستگذاران و برنامه ریزان قرار داد. در این پژوهش فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مورد بررسی قرار گرفت. تمامی پارامترها از جمله شرایط سیاسی و اقتصادی کشور عراق ، لایروبی رودخانه اروند ، نوسازی زیر ساخت ها توسط دولت ، حظور مناسب سرمایه گذاران داخلی ، قوانین و مقررات مربوط به مناطق آزاد ، همکاری ارگانها و سازمان های محلی ، انتصاب مدیران شایسته و متخصص و رفع خسارت ها و ویرانی های باقیمانده از جنگ تحمیلی در جذب سرمایه در منطقه آزاد اروند مهم و ضروری شناخته شدند. همچنین با توجه به تحلیل وضعیت موجود منطقه متغیرهای اصلی اثر گذار بر جذب سرمایه در منطقه آزاد اروند عبارت اند از :زیرساخت ها و امکانات، قوانین و مقررات مربوط به مناطق آزاد، مدیریت شایسته و متخصصو حظور مناسب سرمایه گذار داخلی. 

 

فهرست مطالب

صفحه    عنوان

 

فصل اول : کلیات تحقیق       1

1-1 مقدمه           2

1-2 بیان مسئله     3

1-3 سوالات تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق  4

1-5 سابقه و ضرورت انجام تحقیق      5

1-6 روش انجام تحقیق         7

1- 7  واژگان کلیدی            7

1-7-1 سرمایه گذاری         8

1-7-2 منطقه آزاد  8

1-7-3 تهدید         8

1-7-4 فرصت      8

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق       9

2-1 مقدمه           10

2-2 تعریف سرمایه            11

2-3 تعریف سرمایه گذاری   11

2-4 تعریف سرمایه گذاری خارجی      11

2-4-1 سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی یا سرمایه گذاری پرتفلیو   13

2-4-2 سرمایه گذاری زیربنایی در مقابل سرمایه گذاری روبنایی      13

2-5 انواع سرمایه گذاران     13

2-5-1 اشخاص حقیقی         14

2-5-2 اشخاص حقوقی        14

2-5-2-1  بانكها    14

2-5-2-2 شركت های بیمه   14

2-5-2-3 صندوق های بازنشستگی     15

2-5-2-4 شركت های سرمایه گذاری   15

2-5-2-5 شركت های دارنده یا مادر    16

2-5-2-6 شركت های كارگزار           16

2-5-2-7 سایر اشخاص حقوق            16

2-6 تقسیم بندی سرمایه گذاری           17

2-6-1 بر اساس موضوع سرمایه گذاری           17

2-6-2 بر اساس زمان یا مدت سرمایه گذاری      17

2-6-3 بر حسب خطر یا ریسك سرمایه گذاری    17

2-7 عوامل موثر بر جذب سرمایه گذاری          18

2-7-1 نرخ بازگشت سرمایه  18

2-7-2 باز بودن اقتصاد       19

2-7-3 رشد اقتصادی          19

2-7-4 تورم         19

2-7-5 زیربناها     20

2-7-6 نرخ ارز     20

2-7-7 اندازه بازار 20

2-8 تعریف منطقه آزاد        21

2-8 تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری   27

2-9 تاریخچه مناطق آزاد در جهان      27

2-10 ابزارهای تشویقی به منظور جلب سرمایه های خارجی در مناطق آزاد     28

2-11 تاریخچه مناطق آزاد كشور        28

2-12 تسهیلات قانونی کلیه مناطق آزاد ایران      30

2-13 اصول کلی مقررات صادرات و واردات منطقه آزاد اروند        31

2-14 شرحی از اهداف تشكیل مناطق آزاد در كشور         31

2-15 انواع مناطق آزاد تجاری- صنعتی درکشور 32

2-15-1 منطقه آزاد کیش     32

2-15-2 منطقه آزاد  قشم      33

2-15-3 منطقه آزاد چابهار   34

2-15-4 منطقه آزاد اروند     35

2-15-5 منطقه آزاد انزلی    36

2-15-6 منطقه آزاد ارس     37

2-16 مقایسه عملکرد سرمایه گذاری مستقیم خارجی مناطق آزاد       38

2-17 نگاه کلی به منطقه آزاد اروند     41

2-17-1 تاریخچه منطقه آزاد اروند      41

2-17-2 ویژگی های جمعیتی منطقه آزاد اروند   45

2-17-3 موقعیت جغرافیایی شهرستان های آبادان و خرمشهر           45

2-17-4 آب و هوا  46

2-17-5 منابع آب های سطحی در منطقه آزاد اروند          47

2-17-6  راه های ارتباطی و حمل و نقل در منطقه آزاد اروند          48

  2-17-7 راه آهن  48

2-17-8 فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی منطقه آزاد اروند         49

2-17-9 بندر خرمشهر        49

2-17-10 بندر آبادان          50

2-17-11 زراعت و باغداری در منطقه            50

2-17-12 توریست و جاذبه های گردشگری در منطقه       51

2-18پیشینه تحقیق 52

2-19  اهمیت پیشینه در تحقیقات        52

فصل سوم : روش های انجام تحقیق      57

3-1  مقدمه          58

3-2  روش انجام تحقیق        60

3-3  اهداف تحقیق 60

3-4 سوالات تحقیق 61

3-5   اعتبار (روایی)          61

3-5-1  انواع اعتبار           62

3-6  پایایی          63

3-6-1   برآورد پایایی         64

فصل چهارم : پاسخ به سوالات تحقیق   65

4-1 مقدمه           66

4-2   پاسخ به سوال اول تحقیق..............66

4-3  پاسخ به سوال دوم تحقیق           70

4-4  پاسخ به سوال سوم تحقیق          73

4-5  پاسخ به سوال چهارم تحقیق        74

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات   76

5-1  مقدمه          77

5-2 نتیجه گیری    78

5-3 پیشنهادات      80

منــــابع و مــــاخذ   83

 

 

دانلود پایان نامه شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند,

پایان نامه راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم

پایان نامه راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم در 79 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پایان نامه راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم

پایان نامه راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد  تجاری کیش و قشم
پایان نامه مدیریت
پایان نامه راه های رشد سرمایه گذاری 
رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد  تجاری کیش 
 سرمایه گذاری در مناطق آزاد  تجاری  قشم
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 260 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

 راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم

در 79 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

چکیده تحقیق

پایان نامه حاضر به بررسی راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد  تجاری کیش و قشم می پردازد. روش تحقیق توصیفی و داده ها ازطریق کتب و مقالات مرتبط و همچنین پژوهش های میدانی به دست آمده است. بسط و توسعه مناطق آزاد، از پیش شرط های اساسی برای تقویت و توسعه تولیدات داخلی و سرمایه گذاری های مطمئن و رشد اقتصاد یک کشور می باشد چرا که امکان تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در بخش های مختلف یک جامعه را تضمین می کند و به دنبال آن علاوه بر درآمدزایی، توسعه در امر صادرات و زمینه پیشرفت در سایر بخش ها را در پی خواهد داشت اما این امر زمانی محقق می شود که بتوان موانع را برطرف و راه های ارتقارا شناسایی وبا توجه به مقرون به صرفه بودن هرکدام از آنها، در راستای تحقق آنها گام برداشت لذا محقق، با استفاده از مطالعات توصیفی و پژوهش های میدانی و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از منابع ذکرشده برآن است تا به این سوالات که راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش و قشم کدامند؟ مزایای رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش و قشم کدامند؟ عوامل موثر بر جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش و قشم كدامند؟ پاسخ گوید.

 

فهرست مطالب

 

عنوان     صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه           2

1-2  بیان مسأله     3

1-3  اهمیت و ضرورت انجام تحقیق    4

1-4  اهداف تحقیق 5

1-5  سوالات تحقیق            5

1-6 روش انجام تحقیق         5

1- 7  واژگان کلیدی            5

1-7-1 سرمایه گذاری         5

1-7-2 منطقه آزاد  6

1-7-3 توسعه       6

 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه           8

2-2  نخستین مناطق آزاد جهان          9

2-3  تعاریف منطقه آزاد      10

2-4  تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری  11

2-5  مبانى نظرى تجارت آزاد           12

2-6  اهداف مناطق آزاد       14

2-7  تاریخچه مناطق آزاد كشور         16

2-8  تسهیلات قانونی کلیه مناطق آزاد ایران چیست؟         17

2- 9  اصول کلی مقررات صادرات و واردات منطقه آزاد   18

2-10   شرحی از اهداف تشكیل مناطق آزاد در كشور       18

2-11  ساختار تشکیلاتی مناطق آزاد    19

2-12  آسیب های فعلی مناطق آزاد      21

2-13 ابزارهای تشویقی به منظور جلب سرمایه های خارجی در مناطق آزاد     23

2-14  انواع مناطق آزاد تجاری- صنعتی درکشور            23

2-14-1 منطقه آزاد کیش     23

2-14-2 منطقه آزاد  قشم      24

2-14-3 منطقه آزاد چابهار   25

2-14-4 منطقه آزاد اروند     26

2-14-5 منطقه آزاد انزلی    27

2-14-6 منطقه آزاد ارس     28

2-14 مقایسه عملکرد سرمایه گذاری مستقیم خارجی مناطق آزاد تجاری          29

2-15  دیدگاه های نظری ایجاد مناطق آزاد در کشور های در حال توسعه         30

2-16  توسعه تجارت خارجی به عنوان عامل محرکه توسعه            31

2-17  استراتژی جانشینی واردات ( راهبرد درون نگر)     31

2-18  استراتژی توسعه صادرات ( راهبرد برون نگر)      31

2-19  بکارگیری استراتژی استفاده از اصل برتری های نسبی         32

2-20  نگاه کلی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم         32

2-21  نگاه کلی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی کیش        37

2-22  منطقه آزاد کیش        38

2-23  معرفی جزیره  کیش   38

2-24  تاریخچه شکل گیری منطقه آزاد کیش      39

2-25  تعریف سرمایه         40

2-26  تعریف سرمایه گذاری 40

2-27  تعریف سرمایه گذاری خارجی   40

2-28  انواع سرمایه گذاری خارجی     41

2-29  سرمایه گذاری مستقیم خارجی   41

2-29-1 سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی یا سرمایه گذاری پرتفلیو 42

2-29-2 سرمایه گذاری زیربنایی در مقابل سرمایه گذاری روبنایی    42

2-30 انواع سرمایه گذاران   42

2-30-1 اشخاص حقیقی       42

2-30-2 اشخاص حقوقی      43

2-30-2-1  بانكها  43

2-30-2-2 شركت های بیمه 43

2-30-2-3 صندوق های بازنشستگی   43

2-30-2-4 شركت های سرمایه گذاری 44

2-30-2-5 شركت های دارنده یا مادر  44

2-30-2-6 شركت های كارگزار         45

2-30-2-7 سایر اشخاص حقوق          45

2-31 تقسیم بندی سرمایه گذاری         45

2-31-1  بر اساس موضوع سرمایه گذاری        45

2-31-2 بر اساس زمان یا مدت سرمایه گذاری    46

2-31-3 بر حسب خطر یا ریسك سرمایه گذاری  46

2-32 عوامل موثر بر جذب سرمایه گذاری        47

2-32-1 نرخ بازگشت سرمایه            47

2-32-2 باز بودن اقتصاد     47

2-32-3 رشد اقتصادی        48

2-32-4 تورم       48

2-32-5 زیربناها   48

2-32-6 نرخ ارز   48

2-32-7 اندازه بازار           49

2-33  پیشینه تحقیق           49

2-34  اهمیت پیشینه در تحقیقات        50

2-34-1 مطالعات داخلی      51

2-34-2  مطالعات خارجی    53

 

فصل سوم : روش های انجام تحقیق

3-1  مقدمه          56

3-2  روش انجام تحقیق        57

3-2-1  تحقیق توصیفی       57

3-3  اهداف تحقیق 58

3-4  سوالات تحقیق            58

3-5 خلاصه فصل سوم        58

 

فصل چهارم : پاسخ به سوالات تحقیق

4-1 مقدمه           60

4-2  پاسخ به سوالات تحقیق 60

4-2-1  پاسخ به سوال اول تحقیق        60

4-2-1 پاسخ به سوال دوم تحقیق         62

4-2-3  پاسخ به سوال سوم تحقیق       65

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1  مقدمه          70

5-2  نتیجه گیری   70

5-3  پیشنهادات     71

( منــــابع   و   مــــآخذ )       76

 

دانلود پایان نامه راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه راه های رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم,

پایان نامه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد

پایان نامه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد در190 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پایان نامه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد

پایان نامه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد
مقاله بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد
پروژه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد
تحقیق بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرما
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 190

پایان نامه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد در190 صفحه ورد قابل ویرایش  

1-1) مقدمه:

وجود ابزارهای مالی گوناگون و متنوع در بازار مالی. انگیزش و مشاركت بیشتر مردم را در تأمین منابع مالی فعالیتهای اقتصادی درازمدت به همراه می‌آورد. تنوع ابزارهای مالی از نظر تركیب ریسك و بازده و ماهیت سود و شیوه مشاركت در ریسك گروههای مختلفی را به سوی خود می‌كشاند. مطالعة سیر تاریخی بازار مالی در كشورهای پیشرفته و توسعه یافته نشان می‌دهد كه این كشورها همواره سعی كرده‌اند كه با انجام نوآوریهای مالی در زمینة ابزارهای مالی گونه‌ها و زمینه‌های بكارگیری ابزارهای مالی را گسترش دهند و از این طریق سرمایه‌های بیشتری را جذب كنند. شناخت این ابزارهای جدید می‌تواند ما را در توسعه هر چه بهتر بازار مالی كشورمان یاری رساند و بدین ترتیب رشد و توسعة اقتصادی را تسهیل و تسریع بخشد. همانطور كه در فصل اول اشاره گردید بهترین شكل تأمین مالی سرمایه‌گذاریهای درازمدت. از محل پس اندازها و نقدینگی بخش خصوصی و از طریق بازار مالی محقق می‌شود. بازار مالی در هدایت پس اندازهای كوچك به سرمایه‌گذاریهای مولد. جذب پس اندازهای راكد در تولید. اصلاح ساختار بخشهای اقتصاد. افزایش درآمد ملی. افزایش درآمد دولت و ... نقش مهمی می‌تواند ایفا كند. دستیابی به این هدفها مستلزم گسترش بازار مالی از طریق تنوع بخشیدن به ابزارها و نهادهای مالی است. بدیهی است نخستین گام در متنوع ساختن، دستیابی به شناخت كامل و دقیق از انواع آن است. در تحقیق پیش روی سعی شده است انواع ابزارهای مالی موجود در بازارهای مالی جهان اشاره شود و ضمن آن ویژگیها، زمینه‌ها، كاربرد، وجوه افتراق و اشتراك ابزارها و ... تبیین شود.

ابزارهای مالی جدید كه بواسطة نوآوری‌های ابزاری ایجاد گردیده‌اند از لحاظ تنوع و تعداد بسیار وسیع و گسترده هستند بنابراین در این تحقیق سعی خواهد شد ابزارهای اصلی و بیشتر كاربرد پذیر معرفی و بررسی گردند. بدین منظور ابتدا ابزارهای نوین معرفی شده در سیستم بانكی معرفی می‌شوند و سپس انواع ابزارهای مالی منتشر شده در بازارهای اولیه یا ثانویه سیستم مالی بررسی می‌گردند.

1-2) ابزارهای مالی نوین در سیستم بانكداری

3-2-1) حسابهای ویژه جاری:                           Special checking Account

این نوآوری مالی در سیستمهای بین سالهای 60-1935 رخ داد. تا قبل از جنگ جهانی بانكهای تجاری فقط برای بنگاههای تجاری واحدها و مؤسسات دولتی و افراد ثروتمند، حساب جاری فراهم می‌كردند. در آن دوره بخش عمده‌ای از جمعیت فقیر بودند و توانایی پرداخت حداقل مقدار برای باز كردن حسابهای جاری (در سال 1930 حداقل مقدار موجودی تقریباٌ معادل 000/10 دلار امروز بود) نداشتند و از سوی دیگر افراد عاید بیشتر خریدهایشان را بصورت نقد انجام می‌دادند. اما پس از جنگ جهانی با رشد و افزایش درآمد و خریدهای افراد، انجام معاملات نقدی با مشكلات مختلف روبرو گردید و به همین دلیل میل شدیدی در بین افراد برای انجام پرداختهای خود بوسیلة چك (Check) ایجاد گردید. همین امر باعث گردید در اواسط دهه 1950 برای اولین بار برخی از بانكها حسابهای جاری كه سقف موجودی نداشت را افتتاح كنند و بدلیل استقبال بیش از حد مردم در مدت زمان كوتاهی این گونه حسابها در سراسر جهان گسترش یافت.

1-2-2) گواهی سپرده certificate of deposit: CDs

پس از جنگ جهانی دوم بانكها سهم خود را از بازار مالی بطور قابل ملاحظه‌ای از دست دادند بطوریكه در بین سالهای 60-1946 سهم بانكها از وجوه مؤسسات مالی خصوصی از 57 درصد به 39 درصد كاهش یافت و سهمشان از بازار مؤسسات سپرده‌گذاری از 82 درصد به 62 درصد كاهش پیدا كرد. دلیل عمدة كاهش سهم بانكها تأكید بیش از حد آنها بر روی سپرده‌های دیداری demand deposity بود. این سپرده‌ها كه همانند حسابهای جاری كنونی عمل می‌كردند در طول دوران جنگ توسط مردم مورد استقبال قرار گرفت زیرا در طول جنگ: 1) اقلام خرید كمیاب بود.

2) اكثر بنگاهها از مسیر اقتصادی بعد از جنگ نامطمئن بودند و ترجیح می‌دادند نقدینگی نگهداری كنند.

3) نرخ بهره در طول جنگ پایین بود.

اما با پایان یافتن جنگ و تغییر شرایط اقتصادی این دلایل منتفی گردید و نتیجتاٌ سپرده‌های دیداری با عدم استقبال شدیدی مواجه گردیدند.

بانكها در جستجو راه حل برای این مشكل ابتدا سپرده‌های بلندمدت بهره دار را معرفی كردند، اما این گونه سپرده‌ها نیز با عدم استقبال مواجه گردید زیرا بنگاهها ترجیح می‌دادند كه تراز پولی موقتشان را در اوراق بهادار كوتاه مدت كه می‌توانستند به راحتی در فرصت كوتاهی بفروشند، نگهداری كنند در حالیكه سپرده‌های بلندمدت بهره دار بایستی تا موقع سر رسید و یا حداقل 30 روز از تاریخ سپرده‌گذاری نگهداشته شوند، تا بدانها سود تعلق گیرد.

در سال 1961 بانك شهری [City Bank] (اولین بانك ملی شهر نیویورك) گواهی سپردة بانكی را منتشر كرد. گواهی سپرده اوراق بهاداری هستند كه دارای تاریخ سر رسید و نرخ بهرة مشخص هستند. از آنجا كه بازدة این گواهی‌ها بر اساس نرخ بهره بانكی است معمولا نرخ بهره بیشتر نسبت به سایر اوراق قرضة كوتاه مدت دارند و به همین دلیل به سرعت مورد استقبال عموم مردم و بنگاهها قرار گرفت. مشتریان می‌توانستند این اسناد را تا هر وقت تمایل داشتند نگهدارند و در صورت نیاز به خود و دیگری بفروشند.

این گواهی‌ها و اسناد به سرعت و در زمان اندكی گسترش یافت و همكنون انواع مختلف این گواهی‌ها در سطح جهان وجود دارد. بوسیلة این گواهی‌ها سپرده‌گذاران به ابزاری مناسب و با درجة نقدینگی بالا دست پیدا می‌كنند و از سوی دیگر بانكها نیز می‌توانند منابع مالی مورد نیاز خود را بدست آورند.

گواهی سپرده بانكی بر اساس معیارهای مختلف قابل طبقه بندی است. بر اساس مؤسسات منتشر كنندة این اسناد می‌توان به چهار نوع گواهی سپردة بانكی اشاره كرد:

1) گواهی سپردة منتشر شده توسط بانكهای داخلی

2) گواهی سپردة منتشر شده به پول داخلی ولی خارج از كشور تزریق شده. بعنوان مثال بانكهای اروپایی نوعی گواهی سپرده به دلار منتشر می‌كنند و در اروپا به فروش می‌رسانند. (Euro CDs یا Euro dollar CDs)

3) گواهی سپردة منتشر شده توسط بانكهای خارجی فعال در كشوری (Yankee CDs) به پول داخلی همان كشور

4) گواهی سپردة منتشر شده توسط مؤسسات پس انداز وام و بانكهای پس انداز (thrift CDs)

همچنین گواهی سپرده‌ها به دو دسته گواهی سپردة قابل معامله (Negotiable CDs)

و گواهی سپردة غیر قابل معامله (Non Negotiable CDs) تقسیم می‌گردند. منظور از گواهی سپردة قابل معامله، گواهی‌هایی هستند كه قابلیت فروش در بازارهای ثانویه را قبل از تاریخ سر رسیدشان دارند و گواهی سپردة غیر قابل معامله گواهی‌های هستند كه این قابلیت را ندارند و بایستی از تاریخ سر رسید در دست خریدار اولیه باشد.

گواهی سپرده از لحاظ جریان درآمد آن نیز به دو دسته تقسیم می‌گردد: گواهی سپرده‌هایی كه به آنها بهره تعلق می‌گیرد كه این بهره بصورت ماهانه یا فصلی یا سالانه توسط كوپنهای مجزا و یا در انتهای سر رسید اسناد پرداخته می‌گردد. این گونه گواهی سپرده تا سال 1977 بصورت نرخ بهرة ثابت [Fixed-coupon Interst Rote CDs) منتشر می‌شدند، اما از این سال به بعد با افزایش نرخ بهره و بی ثبات شدن آن ریسك نگهداری این اسناد افزایش یافت و لذا باعث كاهش تمایل خرید این اسناد گردید. در این سال نوعی گواهی سپرده با نرخ بهرة متغیر [rariable rate CDs] یا [Floating Rate of CDs] منتشر گردید. در این نوع اسناد نرخ بهره به شاخص دیگری وابسته است و با تغییر شاخص مذكور نرخ بهره نیز تغییر می‌كند، بعنوان مثال نرخ بهره به شاخص قیمت مصرف كننده یا حداقل نرخ بهره‌ای كه بوسیلة بانك مركزی تعیین می‌شود وابسته می‌گردد.

نوع دیگر گواهی سپرده از لحاظ جریان درآمدی گواهی سپردة بدون بهره [Zero coupon rate CDs] است كه اولین بار در سال 1981 منتشر گردید. به این گونه اوراق هیچگونه نرخ بهره‌ای تعلق نمی‌گیرد ولی با تخفیف (به قیمت كمتر از ارزش اسمی) بفروش می‌رسد و نرخ بازده آن بستگی به تفاوت بین قیمت خرید و ارزش اسمی آن كه در تاریخ دریافت می‌شود، دارد.

در نهایت می‌تواند انواع گواهی سپرده را بر اساس مدت سررسید آنها به صورت بلندمدت، میان مدت و كوتاه مدت تقسیم بندی كرد. بازدة گواهی سپرده به سه عامل بستگی دارد:

1) میزان اعتبار بانك منتشر كننده

2) تاریخ سررسید گواهی‌های سپرده

3) میزان عرضه و تقاضای گواهی‌های سپرده

3-2-3) براتهای وعده دار Bankers acceptances

براتهای وعده دار. اسنادی هستند كه توسط افراد خاص در وجه بانك كشیده می‌شود و بانك می‌پذیرد در سر رسید نهایی مبلغ مندرج در آنرا بدون هیچ قید و شرطی بپردازد. این براتها در اثر معاملاتی از قبیل: واردات و صادرات كالا از كشور، معاوضه كالا بین دو بنگاه در داخل یا خارج از كشور ایجاد می‌گردند. این براتها در بازار پول (كوتاه مدت) قابل خرید و فروش است و توسط بانكهای مختلف منتشر می‌گردد.

1-2-4) كارتهای اعتباری: Credit Cards

كاربرد فناوری‌های ارتباط الكترونیكی در بخش بانكداری، برای اولین بار در سیستم‌های پرداخت بین بانكی و با استفاده از سیستم پرداخت Fed wire شروع گردید. در سال 1918 در آمریكا، 12 بانك فدرال رزرو حساب‌های بانكی خود را با بكارگیری سیستم تلگراف اجاره‌ای به هم متصل نموده و تسویه الكترونیكی حساب‌ها را آغاز كردند.

كاربرد اولیه ارتباطات الكترونیكی در امور مالی، یكی از ویژگی‌های پیشرو در ارتباطات اینترنتی را به نمایش می‌گذارد. این وسیله از آن جهت با اهمیت است كه باعث كاهش فاصله‌ها شده است، به طوری كه، دستورالعمل‌های مختصر تلگرافی برای تعدیل ترازهای بانك مركزی، جایگزین ارسال فیزیكی پول و سكه گردید. این سیستم‌های پرداخت الكترونیكی بین بانكی در دهه‌های گذشته توسعه یافته‌اند. به عنوان نمونه، در كشورهای صنعتی از شبكه‌های تلفن اختصاصی، سیستم‌های Giro[1] به شكل الكترونیكی، و سیستم‌های پردازشگر كامپیوتر مركزی[2] برای مدیریت كردن پرداخت‌هایی با حجم و ارزش بالا استفاده می‌شود. فناوری‌های كامپیوتری و ارتباطات الكترونیكی با این سیستم‌های پرداختی مرتبط گشته و به گونه‌ای روشن مكمل فعالیت‌های بانك‌ها گردیده است.

یكی دیگر از فناوری‌های الكترونیكی بكار گرفته شده در سیستم بانكی، استفاده از كارت‌های پلاستیكی به جای پول در مبادلات می‌باشد. برای اولین بار در سال 1970 میلادی یك مخترع ژاپنی به نام Arimura Kunitaka درباره نصب تراشه بر روی كارت پلاستیكی طرحی را ارائه نمود، ولی این طرح مورد توجه قرار نگرفت. در سال 1974 یك روزنامه نگار فرانسوی به نام Roland Moreno درابره سیستم الكترونیكی حافظه دار مستقل، اختراعی را به ثبت رساند. وی بیشتر بر روی جنبه عملیاتی و توانایی‌های این وسیله متمركز شده بود. این اختراع سرآغازی برای فعالیت‌های وسیع بعدی در زمینه كارت‌های هوشمند گردید.

شعبه اینترنتی:

بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده، استفاده از اینترنت ظرف سه سال آینده، 500 درصد افزایش می‌یابد كه از جمله دلایل این افزایش فوق‌العاده، می‌توان به: پایین بودن قیمت كامپیوترهای شخصی، آسودگی بیشتر و ایمنی لحظه‌ای[3] اشاره كرد. همگام با این افزایش بی‌سابقه، تعداد بانك‌های لحظه‌ای از 150 شعبه در سال 1998 به 15845 شعبه در سال 2003 خواهد رسید. فراهم كردن فرصتی برای بازاریابی بی‌واسطه و مستقیم، كارایی مؤثر، مطمئن و با ایمنی بالا، از مزایای ایجاد سیستم الكترونیك بانكداری است.

اخیراً، بسیاری از بانك‌هایی كه به این كانال جدید توزیع و تبلیغ، به عنوان ترفندی برای حفظ مشتریان و افزایش تعداد آنان می‌نگریستند، از ادامة كار ناامید شده‌اند. چرا كه افزایش بی سابقه عرضه خدمات بانكی لحظه‌ای توسط بانكهای مختلف، عرصه كار و رقابت را برای آنان تنگ‌تر كرده است و شاید هم حق با آنان باشد. ایجاد یك شعبه اینترنتی، دقیقاً به سختی احداث یك شعبه بانكی در مركز شهر و تأمین كلیه نیازهای آن می‌باشد. مطالعه عمیق بروشورهای تجاری، شركت در كنفرانس‌های فناوری بانكی و آگاه بودن از طرح‌های مختلف تجاری، مانند: ادغام شركت‌ها و تجارتخانه‌ها و یا حتی پیمانكاری برای ایجاد شعبه اینترنتی از میان پایین‌ترین قیمت‌های پیشنهادی، از جمله موارد حائز توجه و اهمیت می‌باشد. اما این موارد نه تنها ممكن است تضمین كننده موفقیت شما نباشد، بلكه احتمالاً باعث افزایش هزینه‌ها در درازمدت خواهد شد. گرچه، بسیاری از بانك‌های بزرگ و سابقه دار جایگاه خاصی در عرصه تجارت الكترونیك یافته‌اند، اما بسیاری از اطلاعات تكنولوژیك و ماشینی برای آنها، همچنان تعریف نشده باقی مانده است.

خدمات جدید ارائه شده توسط بانكداری الكترونیكی

1- چك الكترونیك[4]

پذیرش  چك از طریق بانك‌ها، مشكل آفرین است. در ابتدا، بانكداران نمی‌دانستند كه چگونه چك‌های كاغذی را برای وصل در تاریخ سررسید چك، از سایر بانك‌ها جمع آوری كنند و برای جمع‌آوری این چك‌ها، تحصیلدارهایشان را به بانك‌های دیگر می‌فرستادند و این امر نه فقط باعث می‌شد تا وقت زیادی گرفته شود، بلكه از نظر شرایط امنیتی نیز نگران كننده بود.

از این رو، چك‌های كاغذی كه انتخاب میلیون‌ها نفر در جهان است، به سمت الكترونیك شدن سوق یافت. چك‌های الكترونیك از چك‌های كاغذی كارآمدتر و راحت‌تر می‌باشند. قبول چك‌های كاغذی برای بازرگانان مشكل آفرین است، و با قبول نكردن یك چك در معامله، بازرگانان باید ریسك از دست دادن معامله را بپذیرند. در رابطه با چك‌های الكترونیك،‌ هزینه‌هایی كه در چك‌های كاغذی دیده می‌شود، وجود ندارد. این هزینه‌ها، شامل: هزینه‌های قابل توجه در بكارگیری چك‌های كاغذی، كنترل تقلب و بازبینی چك‌ها و همچنین، هزینه‌های بازیافت رقم‌های برگشتی پرداخت نشده به وسیله چك است.

در حال حاضر، سیستمی برای تبدیل چك‌های كاغذی به چك الكترونیك وجود دارد. این سیستم،‌I.M.L Payment System نام دارد. در این سیستم، مشتری چك كاغذی را در مرحله خرید ارائه می‌كند. چك از طریق یك دستگاه چك خوان گرفته شده و اطلاعات حساب بانكی همراه با مبلغ چك گرفته می‌شود و به عملیات الكترونیكی تبدیل می‌گردد. از این طریق، معامله مورد موافقت قرار می‌گیرد و یا رد می‌شود. این عمل، شبیه عمل Credit Card است،‌ و به طور الكترونیكی، برای تسویه و پرداخت مشتری بكار می‌رود.

به این عمل، اصطلاحاً Electronic Check Conversion گویند.

از جمله مشخصه‌های این سیستم، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

امكان ارائه مجدد چك‌های الكترونیك (شامل: چك‌های برگشتی).

بازبینی چك‌های الكترونیك، به گونه‌ای كه بازبینی چك‌های كشیده شده در بانك اطلاعاتی، با تقلیل یافتن تعداد چك‌های اشتباهی كه توسط مشتری دریافت می‌شود، خسارت وارده به آنها را كاهش می‌دهد.

 

دانلود پایان نامه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی ابزارهای مالی موجود در جهان برای جذب سرمایه های مردمی جهت تأمین سرمایه و رشد اقتصاد,

دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان در حجم 31 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل نقش گزارشگری مالی این است که اطلاعاتی ارائه کند که برای کسانی که میخواهند درباره واحد تجاری تصمیمات اقتصادی اخذ نمایند مفید باشد تا آنها بتوانند مبلغ ، زمان و عدم اطمینان خالص جریان های نقدی آینده مربوط به واحد های تجاری را بر

دانلود دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان در حجم 31 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان
تعریف هیئت استاندارد های حسابداری مالی 
در رابطه با نقش گزارشگری مالی
اطلاعات حسابداری و مدلهای ارزشیابی
مدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام
مدل میلر
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 493 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

عنوان: دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

تعداد اسلاید: 31  اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: حسابداری

نقش گزارشگری مالی این است که اطلاعاتی ارائه کند که برای کسانی که میخواهند درباره واحد تجاری تصمیمات اقتصادی اخذ نمایند مفید باشد تا آنها بتوانند مبلغ ، زمان و عدم اطمینان خالص جریان های نقدی آینده مربوط به واحد های تجاری را بر آورد نمایند. این فایل در حجم 31 اسلاید در زمینه " ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان " می باشد که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی بصورت سمینار یا کنفرانس مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیراست:

تعریف هیئت استاندارد های حسابداری مالی

در رابطه با نقش گزارشگری مالی

اطلاعات حسابداری و مدلهای ارزشیابی

مدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام

مدل میلر ومودیگلیانی

تئوری مازاد (Clean Surplus Theory)

ارزش اطلاعات حسابداری از دیدگاه سرمایه گذاران

شرایط بازار کارا

گونه های مختلف بازار های کارا

اشکال فرضیه بازار کارا

تئوری مجموعه اوراق بهادار(portfolio theory)

انواع ریسک

تئوری پرتفوی

مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای

بازده  یک فقره سهام

فاکتور بتا معرف ریسک سیستماتیک

محتوای اطلاعاتی اعلان سود

روش حسابداری موثر بر گردش وجوه نقد

خلاصه تحقیقات بازار سرمایه

خلاصه تحقیقات بازار سرمایه

     نقش حسابرسی در فرآیند گزارشگری مالی

اطلاعات حسابداری و اعتباردهندگان

دانلود دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان,

پایان نامه طراحی فیلتر تطبیقی غیر خطی جهت کنترل نویز فعال بااستفاده از روش های هوشمند

پایان نامه طراحی فیلتر تطبیقی غیر خطی جهت کنترل نویز فعال بااستفاده از روش های هوشمند

دانلود پایان نامه طراحی فیلتر تطبیقی غیر خطی جهت  کنترل نویز فعال بااستفاده از روش های هوشمند

پایان نامه طراحی فیلتر تطبیقی غیر خطی جهت  کنترل نویز فعال بااستفاده از روش های هوشمند
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2245 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

پایان نامه طراحی فیلتر تطبیقی غیر خطی جهت  کنترل نویز فعال بااستفاده از روش های هوشمند


در این پایان نامه ابتدا به بررسی نویز و خواص آماری آن که اثر مستقیم ب ر روی قابلیت پیشگویی را توضیح می feedforward سیگنال دارد، می پردازیم. ساختار کنترل فعال نویز با دو چیدمان فیدبک و دهیم. پس از آن ساختار فیلترها و الگوریتم حاکم بر آنها و چگونگی تعیین ضرایب فیلترها در کنترل به طور کامل توضیح feedforward در ساختار کنترل فعال نویز FX‐LMS کننده ها و همچنین الگوریتم داده می شود. در ادامه به بررسی شبکه های عصبی و کاربرد آنها در ساختارهای کنترلی پرداخته و و بازگشتی شبکه عصبی به همراه معادلات، تعداد ضرایب وخصوصیاتشان بیان می feedforward نوع شود. پس از معرفی شبکه های عصبی به بررسی کاربرد آنها در ساختارهای کنترلی پرداخته و در ادامه ساختار کنترل مدل مرجع را با شبکه عصبی بازگشتی پیاده سازی کرده و معادلات لازم برای آموزش شبکه عصبی کنترل کننده و شبکه عصبی مدل پلنت را معرفی می کنیم و از این ساختار برای سیستم را شناسایی کرده feedforward کنترل فعال نویز استفاده می کنیم. در ابتدا با یک شبکه عصبی و از آن به تنهایی و بدون درنظرگرفتن تاثیر پلنت (مسیر ثانویه) برای حذف نویز استفاده می کنیم

دانلود پایان نامه طراحی فیلتر تطبیقی غیر خطی جهت  کنترل نویز فعال بااستفاده از روش های هوشمند






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه طراحی فیلتر تطبیقی غیر خطی جهت کنترل نویز فعال بااستفاده از روش های هوشمند,

دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان در حجم 31 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل نقش گزارشگری مالی این است که اطلاعاتی ارائه کند که برای کسانی که میخواهند درباره واحد تجاری تصمیمات اقتصادی اخذ نمایند مفید باشد تا آنها بتوانند مبلغ ، زمان و عدم اطمینان خالص جریان های نقدی آینده مربوط به واحد های تجاری را بر

دانلود دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان در حجم 31 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان
تعریف هیئت استاندارد های حسابداری مالی 
در رابطه با نقش گزارشگری مالی
اطلاعات حسابداری و مدلهای ارزشیابی
مدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام
مدل میلر
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 493 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

عنوان: دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

تعداد اسلاید: 31  اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: حسابداری

نقش گزارشگری مالی این است که اطلاعاتی ارائه کند که برای کسانی که میخواهند درباره واحد تجاری تصمیمات اقتصادی اخذ نمایند مفید باشد تا آنها بتوانند مبلغ ، زمان و عدم اطمینان خالص جریان های نقدی آینده مربوط به واحد های تجاری را بر آورد نمایند. این فایل در حجم 31 اسلاید در زمینه " ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان " می باشد که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی بصورت سمینار یا کنفرانس مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیراست:

تعریف هیئت استاندارد های حسابداری مالی

در رابطه با نقش گزارشگری مالی

اطلاعات حسابداری و مدلهای ارزشیابی

مدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام

مدل میلر ومودیگلیانی

تئوری مازاد (Clean Surplus Theory)

ارزش اطلاعات حسابداری از دیدگاه سرمایه گذاران

شرایط بازار کارا

گونه های مختلف بازار های کارا

اشکال فرضیه بازار کارا

تئوری مجموعه اوراق بهادار(portfolio theory)

انواع ریسک

تئوری پرتفوی

مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای

بازده  یک فقره سهام

فاکتور بتا معرف ریسک سیستماتیک

محتوای اطلاعاتی اعلان سود

روش حسابداری موثر بر گردش وجوه نقد

خلاصه تحقیقات بازار سرمایه

خلاصه تحقیقات بازار سرمایه

     نقش حسابرسی در فرآیند گزارشگری مالی

اطلاعات حسابداری و اعتباردهندگان

دانلود دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان ,

تاريخ : 30 مرداد 1395 | 22:09 | نویسنده : مهدی | بازدید : 25
دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی

دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی در حجم 18 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل در قالب فایل پاورپوینت قابل ویرایش ویژه ارائه کلاسی برای درسهای مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و درس ارتباطاات بازاریابی در سطح کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و مدیریت اجرایی

دانلود دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی

دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی
عوامل موثر بر تصمیمات خرید
میزان درگیری مشتری
مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی علاقمند
مصرف کنندگان و بنگاه ها
تفاوت بین تصمیم گیری بنگاه ها و مصرف کنندگان
موقعیتهای سه گانه خرید
انواع مدلهای تصمیم گیری مارک
مدل تصمیم گیری شناختی
مدل تصمیم گیری تجربی 
مدل تصمیم گیری عادتی تکراری
مراحل تصمیم
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2025 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

عنوان: دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:18 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی-ارتباطاات بازاریابی

این فایل در زمینه " فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی " در حجم 18 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده  است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و درس ارتباطاات بازاریابی در سطح کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و مدیریت اجرایی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

عوامل موثر بر تصمیمات خرید

میزان درگیری مشتری

مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی علاقمند

مصرف کنندگان و بنگاه ها

تفاوت بین تصمیم گیری بنگاه ها و مصرف کنندگان

موقعیتهای سه گانه خرید

انواع مدلهای تصمیم گیری مارک

مدل تصمیم گیری شناختی

مدل تصمیم گیری تجربی

مدل تصمیم گیری عادتی- تکراری

مراحل تصمیم گیری مارک

شناسایی مسئاله و فرصت

جستجوی اطلاعات

ارزیابی انتخابها

رفتار و اقدام

بازنگری تصمیم خرید

مدلهای سلسله مراتب

مدل فکر / احساس / عمل

چهار مسیر برای تصمیم مارک

دانلود دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی,

دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی

دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی در حجم 18 اسلاید ویژه درسهای مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و درس ارتباطات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بازاریابی در سطح کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و مدیریت اجرایی

دانلود دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی

دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی
تأثیر مراحل مختلف توسعه برصنایع و بازارهای جهانی
تحولات جدید مؤثربرنقش استراتژیک بازاریابی
جهانی شدن
افزایش اهمیت خدمات
تکنولوژی اطلاعات
ارتباط میان فعالیتها وشرکتها
فرایند طراحی واجرای استراتژی بازاریابی
تجزیه وتحلیل محیطی وتجزیه وتحلیل رقیب 
پویایی ص
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 397 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

عنوان: دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:18 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی- ارتباطاات بازاریابی

این فایل در زمینه "دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی" در حجم 18 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و درس ارتباطات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بازاریابی در سطح کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و مدیریت اجرایی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

تأثیر مراحل مختلف توسعه برصنایع و بازارهای جهانی

تحولات جدید مؤثربرنقش استراتژیک بازاریابی

جهانی شدن

افزایش اهمیت خدمات

تکنولوژی اطلاعات

ارتباط میان فعالیتها وشرکتها

فرایند طراحی واجرای استراتژی بازاریابی

تجزیه وتحلیل محیطی وتجزیه وتحلیل رقیب

پویایی صنعت وتغییر استراتژیک

تحقیقات بازاریابی و ارزیابی پتانسیل بازار

تصمیم هایی مربوط به بخش بندی بازار، تعیین بازارهدف و تعیین موقعیت دربازار

اجرا و کنترل استراتژی بازاریابی

طرح بازاریابی- یک نقشه ی تفصیلی برای عمل

محتوای یک طرح بازاریابی

دانلود دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی






ادامه ي مطلب

امتیاز : 3


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی,