خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
دانلود زیرنویس فارسی
رزرو آنلاين هتل خارجي
بسکتبال
فلنج
دانلود آرشیو پایان نامه در ایران
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
تحقیق سیاستها و اهداف توسعه فرهنگی و جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ

تحقیق سیاستها و اهداف توسعه فرهنگی و جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ

دانلود تحقیق سیاستها و اهداف توسعه فرهنگی و جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ

دانلود مقاله توسعه فرهنگی 
جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مقدمه ...............................................   1

 

فصل اول :  توسعه فرهنگی

 

 مقدمه ..............................................  4

 

سابقه ...............................................  5

 

سیاستهای فرهنگی ....................................   5

 

هدفهای توسعه فرهنگی ...............................   7

 

فصل دو  : جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ

 

مقدمه  ..............................................  10

 

فرهنگهای سنتی ......................................  10 

 

ارزش ها و الگوهای رفتاری ..........................  11 

 

فرهنگ مردم یا فولكلور  ............................  11 

 

آداب و رسوم  .......................................  13 

 

آداب و رسوم در جامعه  .............................   16 

 

تبدیل آداب و رسوم به قانون ........................   17 

 

عوامل مؤثر بر آداب و رسوم   ......................   18

 

تأثیر آداب و رسوم بر فرهنگ جامعه  ................  19

 

ریشه آداب و رسوم ایرانی  ..........................   19

 

ضرورت حفظ و پایداری فرهنگ ایران ..................  20

 

نتیجه گیری و راهكارها  .......................  21

منابع و مأخذ          23

=================

مقدمه :

واژه ی فرهنگ را در زبانهای اروپاپی (انگلیسی ، فرانسه ، آلمانی) culture culture kultur  می گویند كه از واژه ی cultura  بر می آید از ریشه لاتینی colere  این واژه طیف معنایی گسترده ای داشته است مانند : مسكن گزیدن ، كشت كردن ، حراست كردن ،  پرستش كردن استعمال فرهنگ به عنوان یك اسم مستقل ، فراگردی انتزاعی بوده كه پیش از پایان قرن هیجدهم میلادی اهمیتی نداشته و تا نیمة قرن نوزدهم میلادی معلوم نبوده است با این حال می توان گفت كه این تحول به طور ناگهانی در زبانهای اروپایی به وقوع نپیوسته است جان میلتون ، شاعر انگلیسی در سال 1660 فرهنگ را در معنایی انتزاعی به كار می گیرد در قرن هیجدهم در انگلستان هنوز معنای رایج فرهنگ همان معنایی است كه از CULTVATION  و CULTINATED  بدست می آید . ..

...

در این تحقیق كه برگزیده و چكیده مطالب چند كتاب است سعی شده مفاهیم : توسعه فرهنگی سیاستهای فرهنگی و هدفهای توسعه فرهنگی همچنین جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ را به صورتی ساده و روان گردهم بیاورم . بنابراین لازم دیدم قبل از پرداختن به مطالب فوق به توصیف مفاهیم و معانی و موارد استعمال واژة ((فرهنگ)) بپردازم . امید است این تلاش در خور توجه اساتید گرانمایه قرار گیرد و كمی ها و كاستی های آن را به دید كوتاهی ننگرند زیرا تحقیق فوق اولین مجموعه جمع آوری شده توسط محقق می باشد .

...

آداب و رسوم :

آداب و رسوم هر جامعه از تعدادی ارزشهای مطلوب ، مطابق فرهنگ آن جامعه تشكیل شده است . از دیدگاه جامعه شناختی ، ارزشها را می توان به عنوان معیارهایی تعریف كرد كه بر مبنای آنها ، گروه یا جامعه به ارزیابی اهمیت اشخاص ، الگوهای رفتاری ، هدفها و دیگر امور فرهنگی ـ اجتماعی می پردازد . ارزش ها ، میان مردم ((مشترك)) اند و شمار كثیری از افراد دربارة اهمیت آنها به توافق رسیده اند (وفاق اجتماعی) .

((رسوم)) آدابی هستند كه افراد جامعه در رفتارهای عادی خویش معمول می دارند . شیوه صحبت كردن با اشخاص و یا این كه چه كسی باید نخست سلام بدهد و اموری نظیر اینها ، بخشی از نظام قواعدی هستند كه از راه تعلیم و تربیت ، در دوره آشنایی با آداب و رسوم ، فرا گرفته می شود و جامعه رعایت آنها را با وسایلی تصمین كرده است .

دانلود تحقیق سیاستها و اهداف توسعه فرهنگی و جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق سیاستها و اهداف توسعه فرهنگی و جایگاه آداب و رسوم در فرهنگ ,

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
تحقیق جامع در مورد كاربرد سی تی اسكن ها در علم پزشكی و سیرتكاملی آنها

تحقیق جامع در مورد كاربرد سی تی اسكن ها در علم پزشكی و سیرتكاملی آنها

دانلود تحقیق جامع در مورد كاربرد سی تی اسكن ها در علم پزشكی و سیرتكاملی آنها

تحقیق جامع در مورد كاربرد سی تی اسكن ها در علم پزشكی و سیرتكاملی آنها
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2813 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 196

تحقیق جامع در مورد كاربرد سی تی اسكن ها در علم پزشكی و سیرتكاملی آنها


بخشهایی از متن:

(ELECTRON Beam Computed Tomography ( EBCT   ( سی تی اسکن  )  

(ELECTRON Beam Computed Tomography ( EBCT

با اینکه ظهور دستگاه CT اسکن و عرضه انواع spiral و mutislice آن ابزار توانمندی را برای تصویربرداری از اندامهای درون بدن فراهم کرده اند ، ولی هنوز هم تصویربرداری از اندامهای متحرک مثل قلب یکی از محدودیتهای این ابزار است . هر نوع حرکتی در حین تصویربرداری باعث ایجاد آرتیفکت و ناواضحی و در نتیجه کاهش قدرت تفکیک فضایی می شود .
با پیشرفت سیستم های CT زمان لازم برای اسکن کوتاهتر می شد ولی هنوز هم این زمان برای تصویربرداری از قلب به اندازه کافی کم نبود زیرا برای تصویربرداری از قلب زمانهایی در حد یک دهم ثانیه یا کمتر لازم است تا آرتیفکت های ناشی از حرکت ایجاد نشود . این محدودیت با استفاده از CT اسکن با اشعه الکترونی ( EBCT) رفع شد

. EBCT یک سیستم CT اسکن با سرعت بسیار زیاد است که مخصوص تصویربرداری از قلب در حال ضربان طراحی شده است . EBCT با عناوینی همچون CineCT ، Fifth .generationCT CT ، Scanning electron beam CT و ultra fast CT نامیده می شود . - مراحل تکامل اسکنر EBCT اساس و کارکرد اسکنر EBCT برای اولین بار توسط colleagues و Douglas Boyd در سال 1979 در نتیجه تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانفرانسیسکو در دهه هفتاد میلادیبیان گردید  . 

 

در سال 1983 شرکت Imatron اسکنر CT بسیار سریع Boyd را برای تصویربرداری از قلب و سیستم گردش خون بهبود بخشید . در آن زمان این دستگاه با نامهایی چون cardiovascular computed tomography ( CVCT ) یا CineCT شناخته می شد . امروزه این دستگاه EBCT نامیده می شود و انتظار می رود در آینده ای نزدیک تعداد بسیار بیشتری از این دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد . ( تا اواخر سال 2000 میلادی تعداد 25 دستگاه EBCT در امریکا و 30 دستگاه نیز در اروپا و آسیا مورد استفاده قرار گرفته اند ) توانمندی های بالقوه EBCT موجب تولید تصاویری با قدرت تفکیک بالا از اندامهای متحرک مثل قلب بدون آرتی فکت ناشی از حرکت می شود .

از این اسکنر می توان برای تصویربرداری از قلب و سایر قسمتهای بدن در کودکان و بزرگسالان استفاده کرد زیرا طراحی این دستگاه امکان جمع آوری اطلاعات را ده برابر سریعتر از CT های مرسوم فراهم کرده است . 

...

اسکن با اشعه الکترونی ( EBCT)   ( سی تی اسکن )

ELECTRON Beam Computed Tomography >> EBCT

CT اسکن با اشعه الکترونی ( EBCT)

با اینکه ظهور دستگاه CT اسکن و عرضه انواع spiral و mutislice آن ابزار توانمندی را برای تصویربرداری از اندامهای درون بدن فراهم کرده اند ، ولی هنوز هم تصویربرداری از اندامهای متحرک مثل قلب یکی از محدودیتهای این ابزار است . هر نوع حرکتی در حین تصویربرداری باعث ایجاد آرتیفکت و ناواضحی و در نتیجه کاهش قدرت تفکیک فضایی می شود .

با پیشرفت سیستم های CT زمان لازم برای اسکن کوتاهتر می شد ولی هنوز هم این زمان برای تصویربرداری از قلب به اندازه کافی کم نبود زیرا برای تصویربرداری از قلب زمانهایی در حد یک دهم ثانیه یا کمتر لازم است تا آرتیفکت های ناشی از حرکت ایجاد نشود . این محدودیت با استفاده از CT اسکن با اشعه الکترونی ( EBCT) رفع شد. EBCT یک سیستم CT اسکن با سرعت بسیار زیاد است که مخصوص تصویربرداری از قلب در حال ضربان طراحی شده است . BECT با عناوینی همچون CineCT ، Fifth.generationCT CT ، Scanning electron beam CT و ultrafast CT نامیده می شود . - مراحل تکامل اسکنر EBCT اساس و کارکرد اسکنر EBCT برای اولین بار توسط colleagues و Douglas Boyd در سال 1979 در نتیجه تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانفرانسیسکو در دهه هفتاد میلادی بیان گردید .

در سال 1983 شرکت Imatron اسکنر CT بسیار سریع Boyd را برای تصویربرداری از قلب و سیستم گردش خون بهبود بخشید . در آن زمان این دستگاه با نامهایی چون cardiovascular computed tomography ( CVCT ) یا CineCT شناخته می شد . امروزه این دستگاه EBCT نامیده می شود و انتظار می رود در آینده ای نزدیک تعداد بسیار بیشتری از این دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد . ( تا اواخر سال 2000 میلادی تعداد 25 دستگاه EBCT در امریکا و 30 دستگاه نیز در اروپا و آسیا مورد استفاده قرار گرفته اند ) توانمندی های بالقوه EBCT موجب تولید تصاویری با قدرت تفکیک بالا از اندامهای متحرک مثل قلب بدون آرتی فکت ناشی از حرکت می شود .

از این اسکنر می توان برای تصویربرداری از قلب و سایر قسمتهای بدن در کودکان و بزرگسالان استفاده کرد زیرا طراحی این دستگاه امکان جمع آوری اطلاعات را ده برابر سریعتر از CT های مرسوم فراهم کرده است .

- اصول و اجزاء EBCT طراحی سیستم EBCT با CT های مرسوم متفاوت است که این تفاوتها در زیر آورده شده است :

1- مبنای اسکنر EBCT استفاده از فن آوری اشعه الکترونی است و در این سیستم ها تیوب اشعه x وجود ندارد .

2- در این سیستم ها حرکات مکانیکی در اجزاء دستگاه وجود ندارد . 3
- نحوه جمع آوری اطلاعات در EBU با CT های مرسوم متفاوت است . در انتهای دستگاه EBCT یک تفنگ الکترونی قرار دارد که یک دسته الکترونی با انرژی 130 کیلوالکترون ولت تولید می کند. این دسته الکترونی بوسیله یک کویل الکترومغناطیسی شتاب می گیرد و کانونی می شود که با یک زاویه معین منحرف می شود و به یکی از چهار حلقه هدف تنگستنی برخورد می کند . حلقه های هدف ثابت هستند و شعاع آنها cm 90 است که یک قوس 210 درجه را تشکیل می دهند . شعاع الکترونی در طول حلقه هدایت می شود که می تواند به صورت منفرد یا به صورت توالی به کار رود . در نتیجه پخش حرارت مشکلی مانند آنچه در سیستمهای CT اسکن مرسوم وجود دارد ایجاد نمی کند . وقتی که شعاع الکترونی با هدف تنگستنی برخورد می کند اشعه x تولید می شود . محدود کننده ها دسته اشعه x تولید شده را به شکل یونی در می آورند که از یون بیمار عبور می کنند . که در یک میدان اسکن 47 سانتی متر قرار دارد تا به دتکتورها به صورت یک قوس در دو ردیف کنار هم قرار گرفته اند برخورد کنند . دتکتورها در مقابل حلقه تنگستنی قرار دارند و در دو ردیف جداگانه قرار گرفته اند که شعاع آنها 5/67 سانتی متر است که تشکیل یک قوس 216 درجه را می دهند . ردیف اول شامل 864 دتکتور است که اندازه هر کدام نصف دتکتورهای حلقه دوم است که 432 دتکتور دارد . این نحوه قرارگیری دتکتورها این امکان را فراهم می کند که در زمان استفاده از یکی از حلقه های هدف اطلاعات مربوط به دو مقطع جمع آوری شود وقتی به طور متوالی از هر چهار حلقه استفاده می شود می توان اطلاعات مربوط به هشت مقطع را جمع آوری کرد . دتکتورها از مواد جامد که شامل کریستالهای لومینسانت و کادمیوم تنگستن هستند تشکیل شده اند ( که اشعه x را به نور تبدیل می کنند ) این قسمت به یک سلیکونی چسبیده است که نور را به جریان تبدیل می کندکه خود این قسمت نیز به یک پیش تقویت کننده متصل است . خروجی دتکتورها به سیستم جمع آوری اطلاعات data acquisition system ( DAS ) فرستاده میشود .

...

الکترودهای قلم تک قطبی :

انواع گوناگونی از الکترودهای فعال با شکلها و ابعاد متنوع وجود دارد، که جراح می تواند با انتخاب مناسب ترین نوع انها ، عمل جراحی را انجام دهد. الکترودها باید از جنس مرغوب با صافی سطح بالا تهییه شده است که حتی الامکان از چسبیدن بافت به الکترود جلوگیری می کند. برای تمیز کردن ، ابتدا باید بافتهای باقیمانده روی الکترود با برسهای زبر که از جنس مس یا فولاد می باشد، برای تمیز کردن این الکترودها نباید از ابزار تیز مثل ، چاقو یا قیچی استفاده شودزیرا خراب شدن سطح این الکترودها باعث چسبیدن بافت ها به الکترود در هنگام استفاده های بعدی می شود. برای تمیز کردن الکترودها می توان از وان شستشوی اولتراسوند استفاده کرد و برای استریلیزه کردن نیز ، می توان از هوای داغ تا 180 درجه سانتیگراد استفاده نمود.

 صفحه بیمار :

انتخاب جنس و ابعاد صفحه بیمار، بستگی به توان خروجی مورد استفاده دارد. به منظور ایمنی بیمار ، لازم است با توجه به حداکثر توان خروجی مورد استفاده روی هر بیمار ، حداقل سطح تماس لازم برای صفحه بیمار ، رعایت شود. صفحه بیمار از جنس سیلیکون هادی می باشد . نرمی و انعطاف پذیری این صفحه ، باعث سهولت استفاده و امکان بکارگیری ان در نواحی مختلف بدن بیمار می باشد .همچنین امکان اتصال با ECG و یا اندوسکوپی به کانکتور این صفحه فراهم است. صفحه بیمار ، با یک کابل با طول 3 متر به دستگاه متصل می شود. برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن صفحه بیمار ، دقیقا مشابه قلم تک قطبی عمل کنید.

 پدال پایی :

برای فعال کردن ژنراتورها Monopolar , Bipolar می توان از پدال پایی دوتایی استفاده کرد . در حالت Monopolar با فشار پدال زرد رنگ ، وضعیت Cutting انتخاب می شود و با فشار پدال ابی رنگ ، وضعیت Coagulation انتخاب می شود . ضمنا ، اگر به صورت همزمان ، دو پدال فشار داده شود ، هیچ کدام از ژنراتورهای تک قطبی فعال نمی شوند . در حالت Bipolar هر کدام از پدال های زرد یا ابی به تنهایی و یا با هم فشار داده شوند، خروجی دو قطبی فعال می شود .ساختار این پدال در مقابل ریزش اب و نفوذ مایعات محافظت شده است و نیز ضد اشتعال است . ضد اشتعال بودن پدال ، بدین معناست که از این پدال می توان حتی در نواحی که احتمال نشت مواد بیهوشی یا ضد عفونی کننده قابل اشتعال وجود دارد، استفاده کرد . ضمنا ، برای ضد عفونی کردن یا تمیز کردن سطح پدال ، از هر ماده ضدعفونی کننده حتی اگر قابل اشتعال باشد ، می توان استفاده کرد . برای حمل ونقل پدال از کابل استفاده نشود و حتی الامکان از اعمال فشار به محل اتصال کابل به پدال اجتناب شود. ضمنا ، از پیچیدن کابل به دور پدال به صورت محکم و با فشار ، خودداری شود. در صورتی که از پدال های دیگری که از پدال های دیگری که ضد اشتعال نیستند ، استفاده شود ، باید توجه داشت که اولا ، در تمیز کردن و ضد عفونی کردن انها از مواد اشتعال زا استفاده نشودو ثانیا ، در منطقه 25 سانتی متری از محل هایی که احتمال نشت مواد بیهوشی قابل اشتعال وجود دارد ، مورد استفاده واقع نشود. این ناحیه مشهور به Medical zone است .

پنست دو قطبی :

انواع گوناگونی ازپنست های Bipolar با شکل ها و ابعاد مختلف ، برای انعقاد بافت ها قابل استفاده است . به غیر از انتهای دو سر پنست ، بقیه نواحی از مواد عایق پوشیده شده است که هنگام تماس با بافت ، به غیر از نوک پنست ، در نواحی دیگر انعقاد رخ نمی دهد و همچنین ،باعث سوزش دست جراح هنگامی که خروجی دو قطبی فعال می شود ، نخواهد شد . در انتهای پنست (محل اتصال با کابل ) رابط خروجی دو قطبی قرار دارد. نحوه ضد عفونی و استریل کردن کابل و پنست دو قطبی ، مشابه قلم تک قطبی است وتا دمای 134 درجه سانتیگراد قابل استریلیزه کردن می باشند.برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن ونگهداری پنست دو قطبی نکاتی که در تمیز کردن الکترودهای تک قطبی ذکر شد بایستی رعایت شود خصوصا برای تمیز کردن نوک پنست از اشیای سخت و زبری که باعث از بین رفتن پوشش عایقی پنست می شود اصلا استفاده نشود .از اعمال فشار زیاد به پنست ویا باز کردن دو شاخه ی پنست از یکدیگر اجتناب کنید زیرا باعث خرابی پوششهای عایق روی پنست می شود.

از پیچیدن کابل دو قطبی به صورت محکم و با فشار اجتناب کنید زیرا این کار باعث تغییر شکل کابل در دراز مدت میشود.

...

اصول الکترومایوگرافی

الکترومایوگرافی ( EMG ) مطالعه عملکرد عضله از طریق تحلیل سیگنالهای الکتریکی تولید شده حین انقباضات عضلانی است. EMG اغلب به طور نادرستی بوسیله پزشکان و محققان به کار گرفته می شود. در بیشتر موارد حتی الکترومایوگرافرهای با تجربه نیز نمی توانند اطلاعات کافی و جزئیات مورد نظر را از پروتکل به دست آورند و لذا محققان دیگر مجازند که کارهای آنها را تکرار کنند. این بخش برخی از این مشکلات را روشن می سازد و اساس لازم برای انجام مطالعات EMG به عنوان بخشی از تحقیقات بوسیله محققین را به خواننده می دهد.

EMG اندازه گیری سیگنال الکتریکی همراه با تحریک عضله است که می تواند شامل عضلات ارادی و غیر ارادی شود. وضعیت EMG انقباضات عضله ارادی به میزان کشش بستگی دارد. واحد عملکردی انقباض عضله یک واحد حرکتی ( motor unit ) است که متشکل است از یک نورون حرکتی آلفا منفرد و تمام فیبرهایی که از آن منشعب می شوند. وقتی پتانسیل عمل ( impulse ) عصب حرکتی که فیبر را تغذیه می کند به آستانه دپلاریزاسیون برسد فیبر عضله منقبض می شود. دپلاریزاسیون باعث ایجاد میدان الکترومغناطیسی می شود و این پتانسیل به عنوان ولتاژ اندازه گرفته می شود. دپلاریزاسیون که در طول غشا عضله منتشر می شود یک پتانسیل عمل عضله است. پتانسیل عمل واحد حرکتی ( m.u ) مجموع پتانسیل عملهای منفرد تمامی فیبرهای یک واحد حرکتی است. بنابراین سیگنال EMG جمع جبری تمام پتانسیل عملهای واحدهای حرکتی موجود در ناحیه ای است که الکترود در آنجا قرار گرفته است. ناحیه قرار گرفتن الکترود معمولاً شامل بیش از یک واحد حرکتی است زیرا فیبرهای عضلانی واحدهای حرکتی مختلف در تمام طول عضله در ترکیب با هم قرار دارند . هر بخش از عضله می تواند حاوی فیبرهای متعلق به حدود 20 تا 50 واحد حرکتی باشد.
یک واحد حرکتی مستقل می تواند دارای 3 تا 2000 فیبر عضله باشد. عضلاتی که پنج حرکت را در کنترل دارند از تعداد فیبر عضلانی کمتری به ازای هر واحد حرکتی برخوردارند. ( معمولاً کمتر از 10 فیبر به ازای هر واحد حرکتی ). در مقابل عضلاتی که محدوده وسیعی از حرکات را در کنترل دارند دارای 100 تا 1000 فیبر در هر واحد حرکتی می باشند. در خلال انقباضات عضلانی ترتیب خاصی وجود دارد به این صورت که واحدهای حرکتی با فیبر عضلانی کمتر در ابتدا و سپس واحدهای حرکتی دارای فیبرهای عضلانی بیشتر منقبض می شوند. تعداد واحدهای حرکتی در عضلات در بدن متغیر است. دو نوع اصلی EMG داریم : بالینی ( که گاهی مواقع EMG تشخیصی نامیده می شود ) و Kine siological EMG تشخیصی که معمولاً‌ به وسیله پزشک یا متخصص اعصاب انجام می شود, مطالعه مشخصات پتانسیل عمل واحد حرکتی از نظر مدت و دامنه است و برای کمک به تشخیص آسیب شناسی اعصاب انجام می شود با این روش همچنین می توان دشارژهای خودبخودی عضله در حال استراحت را ارزیابی کرد و یا فعالیت یک واحد حرکتی منفرد را ایزوله نمود. Kine Siological EMG نوعی EMG است که با تحلیل حرکت مرتبط است . این نوع از EMG رابطه بین عملکرد عضله با حرکت بخشهای مختلف بدن را ارزیابی می کند و زمان بندی فعالیت عضله با حرکت را مورد بررسی قرار می دهد. به علاوه بسیاری از مطالعات در تلاشند تا قدرت عضله و نیروی تولید شده در عضله را بررسی کنند.

 

دانلود تحقیق جامع در مورد كاربرد سی تی اسكن ها در علم پزشكی و سیرتكاملی آنها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق جامع در مورد كاربرد سی تی اسكن ها در علم پزشكی و سیرتكاملی آنها ,

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق

مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق

دانلود مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق

دانلود مقاله آموزش کودکان خلاق
مقاله پرورش کودک خلاق
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

مقاله تربیت و پرورش کودکان خلاق

قسمتهایی از متن:

مقدمه

سرعت و شتاب زندگی و پدید آمدن تحولات شگفت انگیز از ویژگیهای عصر حاضر است و هر لحظه اتفاقی جدید در حال وقوع است و این اتفاقات همچون حلقه های زنجیر به یكدیگر متصل بوده و از دل زمان خارج می شوند . تولید علم و دانش چنان سرعتی به خود گرفته است كه بارانی از اطلاعات بر روی سر انسان ها در حال فرو ریختن است .

شبكه اینترنت كه ریشه های گسترده فناوری اطلاعات را تشكیل می دهد با سرعتی شگفت انگیز به پیش می رود و هر نقطه ای از كره زمین را تحت سیطره خود در می آورد و هر لحظه مغز یك انسان را به هزاران انسان دیگر مرتبط می كند و بدین وسیله او را در میان سیلاب اطلاعات رها می سازد . اگر تا دو دهه پیش به آدمی می آموختند كه چگونه به كسب اطلاعات و گردآوری آن بپردازد .اكنون در پی آنند كه به انسان بیاموزند که چگونه سدی بسازد تا از یورش سهمگین اطلاعات ، خود را ایمن سازد و تنها از آن میزان اطلاعات كه نیاز واقعی اوست بهره مند شود. ...

...

متن پایانی:

هر چند شواهد كامل نیست ،اما برخی  تحقیقات  نشان می  دهد كه والدین  كودكان خلاق در رفتار خود هماهنگی  بیشتری  نشان می دهند ،كودكان خود را آن گونه  كه هستند قبول دارند و آنها را  به كنجكاوی درباره اشیاء  و امور تشویق می  كنند و كودكان خود  را در انتخاب  موضوعات مورد علاقه  آزاد می گذارند و كارها و برنامه های آنان را تحت  نظر دارند  و پی گیری  می  كنند.

لذا شایسته  است والدین  تا آنجا  كه امكان دارد كودكان  خود را مستقل  بار آورند و در ایجاد اعتماد به نفس، آنان  را یاری كنند  و دستاوردهای آنان را با آغوش باز پذیرا  شوند و هنگام شكست ، به جای سرزنش راهنما و راهگشای مشكلات  كودكان خود باشند،تا كودكان  بتوانند ضمن  احساس ارزشمندی در انجام كارها ،راه حل ها و عقاید غیر معمول  و دور از ذهن  را نیز بیازمایند، چراكه چنین  كارهایی  پایه  و مایه اصلی خلاقیت است .

مدرسه و خلاقیت كودكان

علاوه بر خانواده ،مدرسه نیز نقش بسیار  مهمی در شكوفایی خلاقیت های  كودكان  دارد.سن ورود  به مدرسه  سن بسیار حساس و بحرانی در ارتباط با خلاقیت  های ذهنی  است . عواملی  چون تكالیف درسی ،تاكید بر محفوظات ، اجرای  برنامه های  هماهنگ  و انتظار  رفتارهای یكسان  از كودكان ، عدم توجه  به تفاوت  های  فردی ،عدم شناخت  یا بی توجهی  به ویژگی های كودكان  خلاق سبب می شود  كه قدرت خلاقیت  آنان به تدریج  كاهش یابد .برای اینكه مدرسه بیشترین  نقش را در پرورش و خلاقیت  كودكان  داشته باشد، روانشناسان پیشنهاد كرده اند كه در مدارس مسائلی  را كه  به یاد گیرندگان  ارائه داده  می  شود طبقه بندی  كنید و دستاوردهای  خلاق یادگیرندگان  را مورد تشویق قرار دهید.

همچنین مدارس نباید  تجارب كودكان را به موارد  بخصوصی محدود كنند و نسبت به اختلافات فردی  یادگیرندگان  با احترام  برخورد كنند و در پرورش استعداد های ویژه آنان بكوشند. 

منابع مطالعاتی :

• ایگن،جرارد(1383)،مهارتهای مشاوره ،ترجمه طیبه زندی پور و سوسن سیف،چاپ اول ،انتشارات سمت ،تهران

...

دانلود مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق ,

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مقاله قرص های اکستاسی

مقاله قرص های اکستاسی

دانلود مقاله قرص های اکستاسی

دانلود مقاله قرص اکس
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

قرص های اکستاسی

●اکستاسی چیست؟
●تاریخچه اکس:
●اکس پارتی:
●عوارض و اثرات
رواج قرص های روانگردان و تأثیرات آن
اكستازی تقلبی
راهكارهای پیشگیری
رقابت باندهای توزیع قرص اكستازی
چند نظریه روانشناسی
اثرات قرصهای روان‌گردان ال‌.اس.دی و اکستازی بر بدن انسان
چرا اکستازی تولید شد؟
شیشه ( قرص روان گردان)
● قرص اکستاسی
● شکلها و نامهای اکستاسی:
● دلایل مصرف اکستاسی:
● عوارض مصرف اکستاسی:
● کلام آخر:
منـابع و مـآخذ

=====================

قرص های اکستاسی  

    اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین می‌آورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمی‌گذارد و فرد را مستعد جنون می‌کند .ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهم‌‌زا است فرد می‌تواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد.

آنچه که از جمع‌بندی تعاریف متعدد کجرفتاری برمی‌آید این است که به طورکلی رفتار انحرافی رفتاری است که به گونه مستقیم یا غیرمستقیم قوانین و هنجارها را نقض‌کند که شامل هرنوع قوانین رسمی و نوشته شده و هنجارهای اخلاقی جامعه می‌شود.طبق این تعریف مصرف قرصهای اکستاسی را می‌توان از انواع رفتارهای انحرافی برشمرد .اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین می‌آورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمی‌گذارد و فرد را مستعد جنون می‌کند .

ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهم‌‌زا است فرد می‌تواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد .

دانلود مقاله قرص های اکستاسی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله قرص های اکستاسی ,

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

دانلود مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

بخشی از متن:

در این مقاله سعی شده روش ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی و تدابیر درمانی در مورد بیمارانی كه صرفاً به دلیل تروما به سر پذیرش اورژانس گردیده اند توضیح داده شود.

قبل از توضیح اصلی بحث، لازم است كه مختصری در مورد ارزیابی سطح هوشیاری، بررسی مردمك ها و معاینات نرولوژیك لازم در مورد بیماران مبتلا به ضربه به سر توضیح داده شود.

ارزیابی سطح هوشیاری: بهترین و پذیرفته شده ترین روش ارزیابی سطح هوشیاری استفاده از
Glasgow Coma Scale  (GCS) است كه در این روش سه مؤلفه 1) بهترین وضعیت بازكردن چشم ها در برابر محرك 2) بهترین پاسخ حركتی و 3) بهترین پاسخ كلامی بررسی و به آن نمره ای داده می‌شود.

ارزیابی سطح هوشیاری به روش (GCS) Gloasgow Coma Scale

بهترین وضعیت بازكردن چشم ها در برابر محرك

نمره

بهترین پاسخ كلامی

نمره

بهترین پاسخ حركتی

نمره

خود به خود

4

مناسب و صحیح

5

اجرای دقیق درخواست

6

با صدا

3

عدم درك مكان و زمان

4

پاسخ موضعی

5

با درد

2

جملات نامناسب و بی ربط

3

پاسخ پس كشیدن

4

بدون پاسخ

1

فقط به صورت اصوات نامفهوم

2

وضعیت فلكسور (decorticate)

3

 

 

بدون پاسخ

1

وضعیت اكستانسور

(decerebrate)

2

 

 

 

 

بدون پاسخ

1

حداقل   GCS = 3

حداكثر = GCS 15

كوما GCS   8









 

بر مبنای این معیار ترومای سر به 3 دسته تقسیم می شود.

1) Mild Head Trauma  كه در این حالت مقدار GCS  13 بوده و در آن میزان نیاز به كرانیوتومی 3% و میزان مرگ و میر % 6/0- 0 است.

2) Moderated Head Trauma  كه در این حالت مقدار GCS  9 تا 12 بوده و در آن میزان نیاز به كرانیوتومی 9% و میزان مرگ و میر حدود 4 % خواهد بود.

3) Sever Head Trauma كه مقدار GCS  8 بوده و در آن میزان نیاز به كرانیوتومی 19% و میزان مرگ و میر تا 40% است.

و بر این روش كوما زمانی اطلاق میشود كه بیمار فاقد پاسخ كلامی ، بدون باز كردن چشم ها و عدم پیروی از دستورات باشد (‌GCS  8 )

نكته بسیار مهم این است كه تغییرات GCS در ارزیابی ضایعات مغزی و سیر آن و اتخاذ تدابیر درمانی بسیار حائز اهمیت است و در تمامی بیماران با اختلال هوشیاری یا ترومای شدید سر در 24 ساعت اول هر 10-30 دقیقه تعیین و ثبت شود (تغییر GCS حتی به میزان 1 یا 2 نمره نیازمند برررسی و ارزیابی مجدد بطور اورژانس است).

بررسی مردمك ها : پس از ارزیابی سطح هوشیاری بایستی شكل، اندازه و رفلكس مردمك ها مورد بررسی قرار گیرد و بسیار مهم است كه بدانیم زمانی اندازه و رفلكس مردمك ها تغییر خواهد كرد و غیر طبیعی می گردد كه یا در اثر ضایعات فضاگیری نظیر هماتوم داخل جمجمه‌ای و یا در اثر ضایعات منتشر نظیر خونریزی داخل ساقه مغز، فعالیت ساقه مغز (مراكز اعصاب سمپاتیك و پاراسمپاتیك چشم) مختل شده باشد و چون اكثر ضایعات فضاگیر قابل عمل و درمان هستند لذا شناخت آنها حیاتی است. در معاینة مردمك ها یكی از حالات زیر ممكن است وجود داشته باشد.

 

دانلود مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی ,

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن

مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن

دانلود مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن

دانلود مقاله فرار از خانه
مقاله علل فرار نوجوانان از خانه
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

مقدمه :

تعریف نوجوان :

اهمیت خانواده :

تاثیر خانواده :

ضعف خانواده و تبهكاری :

ضرورت بازسازی نهادهای اجتماعی به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی :

آمار به دست آمده :

عوامل موثر در فرار :

عوامل بزهكاری كودكان و نوجوانان :

فقر :

سیستم اقتصادی  و تبهكاری :

طلاق :

اختلافات خانوادگی :

عوامل بزهكاری اطفال :

كانون اصلاح و تربیت :

سیاست های قضایی در خصوص نوجوانان :

تضمینات خاص ناظر به اطفال :

راه چاره كدام است ؟

::::::::::::::::::::::::::::::

مقدمه :

همه می خواهند جوانانی برومند و شایسته داشته باشند كه به آنها افتخار كنند جهت حركت دین و مذهب ، اخلاق ، روانشناسی و سایر علوم در حیطه ارتباطات و اخلاقیات و سنن و آداب و رسوم اجتماعی و دیدگاه كلی حاكم بر خانواده نیز در همین راستا و برای نیل به این مقصود است اما متاسفانه می بینیم كه همه این تلاشها و كوششها برای برآوردن این خواست و آرزو كافی نیست . آمار وحشتناك زندانیان ، افزایش اعتیاد و جرم و بزهكاری ، افزایش باندهای فساد ، فرار دختران از خانه ، روابط نا مشروع و لجام گسیخته بین نسلهای جوان همه و همه شاهد این مدعا است .

خانواده ، اولیای مدرسه ، مربیان تربیتی ، سخنوران مذهبی ، مشاوران مدارس همه دست اندركار تربیت نسل جدید هستند اما ظاهراً تربیت است و نتایج برعكس می دهد . دین ستیزه خزنده در سطح مدارس ، نتیجه تعبیر خاص و تحمیل گرایانه از دین و توسل به خشونت و زور در امور پرورشی است . به این مسائل باید فرزند سالاری ، از بین رفتن ارزش كار و تحریف معنای آن ، ساعات زیاد بیكاری نسل جوان و زیاده خواهی و رایگان خواهی و مطالبت زیاده از حد بعضی از جوانان و بسیاری مسائل دیگر فرهنگی و اجتماعی را افزود . ...

...

اختلافات خانوادگی :

به وجود آمدن وضعیت و شرایطی در خانواده كه باعث به خطر انداختن ثبات و استحكام و امنیت و آرامش در خانواده می باشد . اهم این اختلافات را می توان شامل موارد زیر دانست :

  · طلاق: جدا شدن زن از شوهر ؛ رها شدن از قید نكاح ، رهایی زن از قید زناشویی جداشدن زن و شوهر از یكدیگر كه این جدایی جنبه قانونی دارد ، بر خلاف متاركه كه جنبه قانونی ندارد و فقط حالت قهر بین زن و شوهر وجود دارد و این دو جدا از یك دیگر زندگی می كنند .

  · مشاجره و ناسازگاریها در خانواده : هنگامی كه اعضای خانواده و خصوصا پدر و مادر مرتبباً به طور لفظی و شدید با هم بگو مگو و دعوا دارند و یا آنها علاوه بر مشاجرات لفظی ، جراحاتی نیز به یكدیگر وارد می كنند .

        · خشونت و تنبه های بدنی نسبت به فرزندان :

شامل آن دسته از رفتارها و عكس العملهایی مانند كتك زدن ، شلاق زدن ، سوزاندن بدن و از این قبیل اعمال می گردد كه والدین نسبت به مواردی مانند اشتباهات و خفاها و یا نافرمانیها فرزندان اتخاذ می كنند .

اما ممكن است این خشونت بدون دلیل قانع كننده ای هم یش گرفته شود .

        · بی مسئولیتی و عدم مراقبت كافی والدین نسبت به فرزندان :

هنگامی كه پدر و مادر نسبت به مواردی مانند بیرون رفتن فرزندانشان از منزل دقت كافی به خرج نمی دهند . برایشان اهمیتی ندارد كه فرزندانشان با چه كسی دوستی كرده یا ا چه كسی رفت و آمد می كند و به كجا می رود و چه وقت به منزل بر می گردد و یا در مورد وضعیت آموزشی و افت تحصیلی او مراقبت كافی به خرج نمی دهند و به طور كلی نسبت به فرزندانشان احساس مسئولیت كافی نمی كنند و فرزندان را در امر تربیت به حال خود رها كرده اند .

دانلود مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن ,

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری

تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی عاطفی و مراجع محوری

دانلود تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری

فرانگرشی بر نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی عاطفی و مراجع محوری
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

بررسی تطبیقی نظریه های آزادی درمانی

درمان عقلانی – عاطفی و مراجع محوری

قسمتهایی از متن:

مقدمه

رواندرمانی روشی است كه نه تنها سایكو پاتو لوژی اصلی ، بلكه پایه ها و روند رشد فرد نیز مورد  بررسی و  ملاحظه قرار می گیرد . به همین دلیل در پایان فرد به رشدی فراتر از آنچه حاصل رفع علائم است دست می یابد و حركت به سوی كمال تسهیل می گردد .

صرف نظر از نوع بیماری ، هیچ نوع از رواندرمانی راه حل انحصاری مشكلات نبوده و یا برای تمام درمانگران قابل استفاده نیست . برا دانشجویان رواندرمانی شاید بهترین راه حل این باشد كه با روش های چندی كه توسط پیش كسوتان و متخصصین مجرب به كارگرفته شده است آشنا شود و به تریج در جریان پیشرفت حرفه ای خود روش یا روش هایی را كه با روحیه و وضعیت خود او و بیمارش در هر زمان متناسب است مورد استفاده قرا ر دهد.

اعتقاد بر این است كه گسیختگی  موجود در رواندرمانی را می توان با بررسی تطبیقی ( مقایسه ای ) نظام های رواندرمانی به بهترین وجه كاهش داد بنابراین آنچه در این تلاش به آنی  پرداخته می شود ضمن معرفی "آزادی درمانی " تعریف و فرایند درمان آن و مقایسه آن با روش عقلانی – عاطفی و مراجع محوری ، به همراه نمونه بالینی از هر كدام می باشد . ...

...

قسمتی از متن پایانی:

در رویكرد منطقی – عاطفی بیماری، پیامد شناخت های غیر منطقی است و برای سلامت بخشی ، باید با افكار نا معقول اومقابله كرد. مكانیزم های دفاعی نمونه ای از گرایش های غیر منطقی انسانی است كه باید به ان حمله كرد در حالیكه از نظر ازادی درمانی بیماری ،احساس نبودن آزادی و در قید بودن است . در این رویكرد با افزایش توان فرانگری درمانجو ، كوشش می شود تا مكانیزم های دفاعی او نشانه یابی و شناسایی شود و در مورد آن به فرد آگاهی داده  شود . از دید گاه عقلانی – عاطفی انسان اسیر تفكر و تفاسیر خود است اما از دید ازادی نگر ، انسان كلا آزاد است .

[جهت بررسی تفاوت دیدگاه مراجع محوری و آزادی درمانی بهتر است به اصول زیر بنایی مراجع محوری توجه شود.

در مشاوره مراجع- محوری عمدتاً:

1- به جای مشكل فرد، خود او مورد توجه است.

2- به جای عقل فرد، احساسات او مورد توجه است در دیدگاه عقلانی – عاطفی تمركز بر فرایند فكر مراجع است .

3- بجای توجه به گذشته فرد، زمان حال مورد نظر است ،اما آزادی درمانی بیشتر دید گذشته نگری دارد.

4- رشد عاطفی، در ضمن رابطه مشاوره‌ای صورت می‌پذیرد

مراجع محوری، به  تشخیص بیماری از طرف مشاور معتقد نیست، زیرا ماهیت و علت بیماری جسمانی را با نگرانی روانی متفاوت می‌داند.

درنگرانی روانی، اولا علت نگرانی دقیقا مشخص نیست، و ثانیا مشاور به تنهائی  نمی‌تواند درمان مناسبی را ارائه دهد، چرا كه شناخت كافی فرد درمحدوده جهان پدیداری، برای شخص دیگر آنچنان امكان ندارد كه برای خود مراجع،و مراجع تنها كسی است كه می‌تواند خویشتن را در ارتباط با جهان پدیداری   خویش بشناسد و كار مشاور، كمك به مراجع برای كسب سریع‌تر و دقیق تراین شناسائی است.

ابتكار عمل و اداره جلسه با مراجع است و مشاور از قضاوت و تحمیل ارزشهایش به مراجع امتناع می‌ورزد. به این ترتیب، مراجع به شناسائی و تشخیص تجارب درونی خویش موفق می‌شود  .اما در درمان عقلانی – عاطفی ابتكار عمل و اداره جلسه با درمانگر است مراجع باید به مواردی بپردازدكه به صورت تمرین هایی برای كسب سلامت فكر به او داده می شود و فرد برای سلامت باید اسیر منطق و تجربی بودن شود و فرایند تفكر منطقی را بیاموزد  .

دانلود تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری ,

تاريخ : 11 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

دانلود پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

اینترنت ماهواره ای پرسرعت چگونه است ؟

- جعبه ابزار یوتلست برای دریافت چند رسانه ای را تجربه كنید. 
2-  شما توانایی تجربه جعبه ابزار یوتلست برای دریافت چند رسانه ای را خواهید داشت. به این خاطر شما احتیاج به نصب چند سخت افزار و نرم افزار ساده دارید . نحوه نصب كردن در زیر به طور كامل توضیح داده شده است. 
در درجه اول به یك كامپیوتر PC كه میتواند از نوع دسك تاپ یا نوت بوك باشد كه به سیستم عامل 98 یا بالاتر، نوع پروسسور می تواندAMD آتلون 400 مگاهرتز یا پنتیوم 400 گیگا هرتز باشد. برای RAM ، 128 مگا بایت توصیه می شود.فضاهای هارد دیسك باید حداقل 40 مگابایت بزای نصب و 1 گیگا بایت جهت داون لودهای شما وجود داشته باشد.

دانلود پاورپوینت اینترنت ماهواره ای






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت اینترنت ماهواره ای ,

تاريخ : 28 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه عالم و اقسام آن

پایان نامه عالم و اقسام آن

دانلود پایان نامه عالم و اقسام آن

پایان نامه عالم و اقسام آن
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل doc
حجم فایل 114 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 137

پایان نامه عالم و اقسام آن

فهرست

فصل اول عالم و اقسام ان

فصل دوم تاریخچه مثل

فصل سوم عوالم از دیدگاه فلاسفه و شارحان ابن عربی  

فصل چهارم عالم مثال از نظر ابن عربی

 منابع

مقدمه

و کلام ابتدا اینکه سپاس خدای را عزو جل که پیمودن راهی که عشق او می برد روشن ترین راه هاست گرچه سخت ترین باشد شاید بگویید چرا با عشق آغاز کردم آخر عشق خداوند بود که مرا تا به اینجا راهنمایی کرد و باز شاید بگویید حرف بیهوده ای است خداوند همه بندگانش را راهنمایی می کند آری صحیح است این کلام اما خداوند آنچه در تقدیر من بود در خوابهای شبانه ام می گفت و نشان می داد غلط و درست را نه تنها راه درست زندگی خودم را بلکه مسائلی که احساسات یا همان چیزی که از نظر روانشناسان حس ششم نامیده می شود و از نظر عرفا الهام و وحی است در خواب و بیداری برایم رخ داد و مرا تا به اینجا آورد تا جایی که به جایی رسیدم که باید موضوعی می یافتم برای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشدم در همین زمان بود که جناب آقای دکتر مظاهری استاد گرانقدرم مرا با ابن عربی و نظریاتش آشنا کرد و چه نزدیک بود کلام او به احساسات و الهامات وارده بر قلب من پس تاخیر را جایز ندانسته و موضوع پایان نامه خود راهمان چیزی انتخاب کرده بودم که تا حدودی در خواب و بیداری با آن آشنایی داشتم تا در مورد آن بیشتر بدانم و اینگونه موضوع خود را انتخاب کردم.

در ابتدا از تعریف کلمه عالم شروع کردم و تعداد عوالم گوناگون در کتب فلسفی و عرفانی و قرآنی وجود دارد و در فصل اول به آن پرداختم عالم به ماسوی الله و جهان گویند و تعداد عوالم در دیدگاههای فلاسفه و عرفا در قرآن مختلف است و تعاریف مختلفی که در این باب گفته شده در فصل اول ذکر گردیده است اما اینکه تاریخچه مثل چیست و این عالم مثال از کجا آمده و اولین بار چه کسی آن را مطرح کرده باید گفت اولین بار افلاطون در نظریه معروف مثل افلاطونی آن را مطرح و به بحث در مورد جهان مثل پرداخته است بعد از او مشاییان و اشراقیون نظرات مختلفی در باب مثل افلاطونی ارایه دادند که در فصل دوم آورده شده و در پایان این فصل تفاوت میان افلاطونی و مثل علقه از دید اشراقیان پرداخته شده است و در فصل سوم عوالم و تعدادی از آنها از نظر فلاسفه ای چون سهروردی و ملاصدرا و همچنین عوالم و عالم مثال در گلشن راز محمد لاهیجی آورده شده و در آخر این فصل به بیان عالم مثال، تعریف آن و تعریف عرفا از عالم مثال پرداخته ایم در فصل چهارم عالم مثال از نظر ابن عربی آورده شده است ابن عربی در این مورد نظریه خیال را مطرح کرده است از نظر ابن عربی عالم مثال عالم خیال است که به خیال متصل و خیال منفصل تقسیم می شود اما اینکه معنای خیال درمورد انسان چیست و ادراک خیالی و نقش آن در عرفان و نظر شارحان غیر مسلمان ابن عربی در مورد عالم خیال چیست در این فصل به آن اشاره شده است در ادامه به بررسی خیال منفصل که برزخ یا عالم است و ارتباط انسان با آن از طریق حواس پنج گانه است و بعد از آن خیال متصل و چگونگی ارتباط  با آن که از طرق مختلف از جمله رویا،خواب،الهام،مکاشفه،معراج انجام می گیرد که ابن عربی در این معراج به هفت آسمان عروج کرده و بعد از آن به سدره المنتهی فلک، منازل، کرسی،عرش،عما،صعود کرده است وبه  بیان آنها پرداخته شده است و در پایان این فصل هم مقایسه ای انجام داده ایم بین خیال متصل و خیال منفصل.

عالم

تعریف عالم:

عالم به فتح لام ما سوی ا... را گویند که مشتق از علامت است و جهان وجود را از آن رو عالم گویند که علامت و نشانه وجود است. در یک تقسیم کل بر دو بخش است: یک بخش قدیم که شامل مجردات و عقول و نفوس بعلاوه افلاک و نقوس ناطقه فلکیه و کلیات عناصر و دیگری محدث مانند زمانیات و موالید(قطب الدین شیرازی، 1380،ص391)

فلاسفه گویند دو عالم علوی و سفلی است. علمای اصول گویند از عرش تا فرش هرچه هست عالم است.( امام محمد بن عمرالزمختری ،بی تا، ص1053)

پس از این عالم ، عالم دیگر هست که آحاد مدرکات در آن عالم مشتمل باشد بر علومی نامتناهی. چنانکه هر یک از این آحاد چون مدرکات عالم می باشد. 

در بیان تقسیمات عالم:

در کتب مختلفه تقسیم بندی های زیادی در این مورد آمده است چه از نظر  عرفا، چه از نظر فلاسفه مثل سهروردی و ابن عربی. باید گفت که عالم خود به اقسامی تقسیم می شود که عبارتند از:

عالم ملک، عالم ملکوت، عالم خلق، عالم امر و... ( گل بابا سعیدی 1384،ص 511)

عالم انسانی – که جامع جمیع عوالم است.

عالم اجسام – اهل شریعت گویند که خدای تعالی در آن وقت که خواست عالم را که جواهر و اعراض است بیافریند اول چیزی که آفرید جوهری بود و آن جوهر اول گویند. چون خداوند تعالی خواست که عالم ارواح و اجسام را بیافریند به آن جوهر اول نظر کرد آن جوهر اول بگداخت و به جوش آمد، آن چه زبده و خلاصه آن جوهر بود بر سر آمد بر مثال زبده قند و آن چه دروی کدورت آن جوهر بود در بن نشست بر مثال دروی قند خدای تعالی از آن زبده نورانی مراتب عالم ارواح را بیافرید و از آن دروی ظلمانی مراتب عالم اجسام پیدا آمد. ( نسفی،بی تا ، ص 50 )

دانلود پایان نامه عالم و اقسام آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه عالم و اقسام آن ,

تاريخ : 28 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
سیستم پایگاه داده با معماری موازی

دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی

دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی

سیستم پایگاه داده با معماری موازی
پایگاه داده با معماری موازی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 522 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی

 

 

معماری پایگاه داده موازی به نوعی از معماری گفته می¬شود که در این نوع معماری سعی شده است

که با پیاده سازی روش¬های کار موازی کارایی سیستم را افزایش دهیم پردازش¬های موازی میتواند

در بخش¬های مختلف و  وظایف مختلف از قبیل خواندن داده¬ها، تولید فهرست¬ها

و پردازش پرس¬و¬جو¬ها پیاده¬سازی شود همچنین در این نوع سیستم¬ها داده¬ها می¬توانند از لحاظ قرار¬گیری فیزیکی

پایگاه داده با معماری موازی

معماری چند­پردازنده

ساختار معماری حافظه مشترک

معماری کاملا مستقل

معماری دیسک مشترک

معماری سلسله‌مراتبی

تقسیم­بندی بر اساس معماری هیبریدی در پایگاه داده موازی

معماری دستیابی حافظه غیر یکنواخت­

معماری خوشه­ بندی

نگاهی تاریخی به فرایند شکل­گیری پایگاه داده موازی

عمده مزایای پایگاه داده موازی

اجرای پرس و جو­ها در معماری موازی

عمده معایب پایگاه داده موازی

معماری پردازش پرس‌وجو در پایگاه داده موازی

کنترل همزمانی یا همروندی سیستم های پایگاه داده موازی

الف) الگوریتم­های تک­زمانبند­ در پایگاه داده موازی

انواع توازی در سیستم پایگاه داده موازی

تسریع و توسعه در پایگاه داده موازی

خصوصیات فنی سیستم­های پایگاه داده با معماری موازی

 

دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سیستم پایگاه داده با معماری موازی ,

<-BloTitle->
<-BloText->