خريد بک لينک
گيفت کارت
بازي هاي دخترانه
دانلود اهنگ
رزرو آنلاين هتل خارجي
دانلود رمان جديد
رزرو آنلاين هتل خارجي
باسکول پند
دانلود فيلم با لينک مستقيم
برج خنک کننده
ثبت شرکت در عمان
خريد سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
دانلود آرشیو پایان نامه در ایران
تاريخ : 11 دی 1395 | 14:11 | نویسنده : مهدی | بازدید : 21
مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق

مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق

دانلود مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق

دانلود مقاله آموزش کودکان خلاق
مقاله پرورش کودک خلاق
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

مقاله تربیت و پرورش کودکان خلاق

قسمتهایی از متن:

مقدمه

سرعت و شتاب زندگی و پدید آمدن تحولات شگفت انگیز از ویژگیهای عصر حاضر است و هر لحظه اتفاقی جدید در حال وقوع است و این اتفاقات همچون حلقه های زنجیر به یكدیگر متصل بوده و از دل زمان خارج می شوند . تولید علم و دانش چنان سرعتی به خود گرفته است كه بارانی از اطلاعات بر روی سر انسان ها در حال فرو ریختن است .

شبكه اینترنت كه ریشه های گسترده فناوری اطلاعات را تشكیل می دهد با سرعتی شگفت انگیز به پیش می رود و هر نقطه ای از كره زمین را تحت سیطره خود در می آورد و هر لحظه مغز یك انسان را به هزاران انسان دیگر مرتبط می كند و بدین وسیله او را در میان سیلاب اطلاعات رها می سازد . اگر تا دو دهه پیش به آدمی می آموختند كه چگونه به كسب اطلاعات و گردآوری آن بپردازد .اكنون در پی آنند كه به انسان بیاموزند که چگونه سدی بسازد تا از یورش سهمگین اطلاعات ، خود را ایمن سازد و تنها از آن میزان اطلاعات كه نیاز واقعی اوست بهره مند شود. ...

...

متن پایانی:

هر چند شواهد كامل نیست ،اما برخی  تحقیقات  نشان می  دهد كه والدین  كودكان خلاق در رفتار خود هماهنگی  بیشتری  نشان می دهند ،كودكان خود را آن گونه  كه هستند قبول دارند و آنها را  به كنجكاوی درباره اشیاء  و امور تشویق می  كنند و كودكان خود  را در انتخاب  موضوعات مورد علاقه  آزاد می گذارند و كارها و برنامه های آنان را تحت  نظر دارند  و پی گیری  می  كنند.

لذا شایسته  است والدین  تا آنجا  كه امكان دارد كودكان  خود را مستقل  بار آورند و در ایجاد اعتماد به نفس، آنان  را یاری كنند  و دستاوردهای آنان را با آغوش باز پذیرا  شوند و هنگام شكست ، به جای سرزنش راهنما و راهگشای مشكلات  كودكان خود باشند،تا كودكان  بتوانند ضمن  احساس ارزشمندی در انجام كارها ،راه حل ها و عقاید غیر معمول  و دور از ذهن  را نیز بیازمایند، چراكه چنین  كارهایی  پایه  و مایه اصلی خلاقیت است .

مدرسه و خلاقیت كودكان

علاوه بر خانواده ،مدرسه نیز نقش بسیار  مهمی در شكوفایی خلاقیت های  كودكان  دارد.سن ورود  به مدرسه  سن بسیار حساس و بحرانی در ارتباط با خلاقیت  های ذهنی  است . عواملی  چون تكالیف درسی ،تاكید بر محفوظات ، اجرای  برنامه های  هماهنگ  و انتظار  رفتارهای یكسان  از كودكان ، عدم توجه  به تفاوت  های  فردی ،عدم شناخت  یا بی توجهی  به ویژگی های كودكان  خلاق سبب می شود  كه قدرت خلاقیت  آنان به تدریج  كاهش یابد .برای اینكه مدرسه بیشترین  نقش را در پرورش و خلاقیت  كودكان  داشته باشد، روانشناسان پیشنهاد كرده اند كه در مدارس مسائلی  را كه  به یاد گیرندگان  ارائه داده  می  شود طبقه بندی  كنید و دستاوردهای  خلاق یادگیرندگان  را مورد تشویق قرار دهید.

همچنین مدارس نباید  تجارب كودكان را به موارد  بخصوصی محدود كنند و نسبت به اختلافات فردی  یادگیرندگان  با احترام  برخورد كنند و در پرورش استعداد های ویژه آنان بكوشند. 

منابع مطالعاتی :

• ایگن،جرارد(1383)،مهارتهای مشاوره ،ترجمه طیبه زندی پور و سوسن سیف،چاپ اول ،انتشارات سمت ،تهران

...

دانلود مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله تربیت و آموزش کودکان خلاق ,

تاريخ : 11 دی 1395 | 14:10 | نویسنده : مهدی | بازدید : 36
مقاله قرص های اکستاسی

مقاله قرص های اکستاسی

دانلود مقاله قرص های اکستاسی

دانلود مقاله قرص اکس
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

قرص های اکستاسی

●اکستاسی چیست؟
●تاریخچه اکس:
●اکس پارتی:
●عوارض و اثرات
رواج قرص های روانگردان و تأثیرات آن
اكستازی تقلبی
راهكارهای پیشگیری
رقابت باندهای توزیع قرص اكستازی
چند نظریه روانشناسی
اثرات قرصهای روان‌گردان ال‌.اس.دی و اکستازی بر بدن انسان
چرا اکستازی تولید شد؟
شیشه ( قرص روان گردان)
● قرص اکستاسی
● شکلها و نامهای اکستاسی:
● دلایل مصرف اکستاسی:
● عوارض مصرف اکستاسی:
● کلام آخر:
منـابع و مـآخذ

=====================

قرص های اکستاسی  

    اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین می‌آورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمی‌گذارد و فرد را مستعد جنون می‌کند .ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهم‌‌زا است فرد می‌تواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد.

آنچه که از جمع‌بندی تعاریف متعدد کجرفتاری برمی‌آید این است که به طورکلی رفتار انحرافی رفتاری است که به گونه مستقیم یا غیرمستقیم قوانین و هنجارها را نقض‌کند که شامل هرنوع قوانین رسمی و نوشته شده و هنجارهای اخلاقی جامعه می‌شود.طبق این تعریف مصرف قرصهای اکستاسی را می‌توان از انواع رفتارهای انحرافی برشمرد .اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین می‌آورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمی‌گذارد و فرد را مستعد جنون می‌کند .

ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهم‌‌زا است فرد می‌تواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد .

دانلود مقاله قرص های اکستاسی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله قرص های اکستاسی ,

مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

دانلود مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی

بخشی از متن:

در این مقاله سعی شده روش ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی و تدابیر درمانی در مورد بیمارانی كه صرفاً به دلیل تروما به سر پذیرش اورژانس گردیده اند توضیح داده شود.

قبل از توضیح اصلی بحث، لازم است كه مختصری در مورد ارزیابی سطح هوشیاری، بررسی مردمك ها و معاینات نرولوژیك لازم در مورد بیماران مبتلا به ضربه به سر توضیح داده شود.

ارزیابی سطح هوشیاری: بهترین و پذیرفته شده ترین روش ارزیابی سطح هوشیاری استفاده از
Glasgow Coma Scale  (GCS) است كه در این روش سه مؤلفه 1) بهترین وضعیت بازكردن چشم ها در برابر محرك 2) بهترین پاسخ حركتی و 3) بهترین پاسخ كلامی بررسی و به آن نمره ای داده می‌شود.

ارزیابی سطح هوشیاری به روش (GCS) Gloasgow Coma Scale

بهترین وضعیت بازكردن چشم ها در برابر محرك

نمره

بهترین پاسخ كلامی

نمره

بهترین پاسخ حركتی

نمره

خود به خود

4

مناسب و صحیح

5

اجرای دقیق درخواست

6

با صدا

3

عدم درك مكان و زمان

4

پاسخ موضعی

5

با درد

2

جملات نامناسب و بی ربط

3

پاسخ پس كشیدن

4

بدون پاسخ

1

فقط به صورت اصوات نامفهوم

2

وضعیت فلكسور (decorticate)

3

 

 

بدون پاسخ

1

وضعیت اكستانسور

(decerebrate)

2

 

 

 

 

بدون پاسخ

1

حداقل   GCS = 3

حداكثر = GCS 15

كوما GCS   8









 

بر مبنای این معیار ترومای سر به 3 دسته تقسیم می شود.

1) Mild Head Trauma  كه در این حالت مقدار GCS  13 بوده و در آن میزان نیاز به كرانیوتومی 3% و میزان مرگ و میر % 6/0- 0 است.

2) Moderated Head Trauma  كه در این حالت مقدار GCS  9 تا 12 بوده و در آن میزان نیاز به كرانیوتومی 9% و میزان مرگ و میر حدود 4 % خواهد بود.

3) Sever Head Trauma كه مقدار GCS  8 بوده و در آن میزان نیاز به كرانیوتومی 19% و میزان مرگ و میر تا 40% است.

و بر این روش كوما زمانی اطلاق میشود كه بیمار فاقد پاسخ كلامی ، بدون باز كردن چشم ها و عدم پیروی از دستورات باشد (‌GCS  8 )

نكته بسیار مهم این است كه تغییرات GCS در ارزیابی ضایعات مغزی و سیر آن و اتخاذ تدابیر درمانی بسیار حائز اهمیت است و در تمامی بیماران با اختلال هوشیاری یا ترومای شدید سر در 24 ساعت اول هر 10-30 دقیقه تعیین و ثبت شود (تغییر GCS حتی به میزان 1 یا 2 نمره نیازمند برررسی و ارزیابی مجدد بطور اورژانس است).

بررسی مردمك ها : پس از ارزیابی سطح هوشیاری بایستی شكل، اندازه و رفلكس مردمك ها مورد بررسی قرار گیرد و بسیار مهم است كه بدانیم زمانی اندازه و رفلكس مردمك ها تغییر خواهد كرد و غیر طبیعی می گردد كه یا در اثر ضایعات فضاگیری نظیر هماتوم داخل جمجمه‌ای و یا در اثر ضایعات منتشر نظیر خونریزی داخل ساقه مغز، فعالیت ساقه مغز (مراكز اعصاب سمپاتیك و پاراسمپاتیك چشم) مختل شده باشد و چون اكثر ضایعات فضاگیر قابل عمل و درمان هستند لذا شناخت آنها حیاتی است. در معاینة مردمك ها یكی از حالات زیر ممكن است وجود داشته باشد.

 

دانلود مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله در مورد ارزیابی بالینی و پاراكلینیكی ترومای سر و تدابیر درمانی ,

تاريخ : 11 دی 1395 | 14:10 | نویسنده : مهدی | بازدید : 20
مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن

مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن

دانلود مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن

دانلود مقاله فرار از خانه
مقاله علل فرار نوجوانان از خانه
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

مقدمه :

تعریف نوجوان :

اهمیت خانواده :

تاثیر خانواده :

ضعف خانواده و تبهكاری :

ضرورت بازسازی نهادهای اجتماعی به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی :

آمار به دست آمده :

عوامل موثر در فرار :

عوامل بزهكاری كودكان و نوجوانان :

فقر :

سیستم اقتصادی  و تبهكاری :

طلاق :

اختلافات خانوادگی :

عوامل بزهكاری اطفال :

كانون اصلاح و تربیت :

سیاست های قضایی در خصوص نوجوانان :

تضمینات خاص ناظر به اطفال :

راه چاره كدام است ؟

::::::::::::::::::::::::::::::

مقدمه :

همه می خواهند جوانانی برومند و شایسته داشته باشند كه به آنها افتخار كنند جهت حركت دین و مذهب ، اخلاق ، روانشناسی و سایر علوم در حیطه ارتباطات و اخلاقیات و سنن و آداب و رسوم اجتماعی و دیدگاه كلی حاكم بر خانواده نیز در همین راستا و برای نیل به این مقصود است اما متاسفانه می بینیم كه همه این تلاشها و كوششها برای برآوردن این خواست و آرزو كافی نیست . آمار وحشتناك زندانیان ، افزایش اعتیاد و جرم و بزهكاری ، افزایش باندهای فساد ، فرار دختران از خانه ، روابط نا مشروع و لجام گسیخته بین نسلهای جوان همه و همه شاهد این مدعا است .

خانواده ، اولیای مدرسه ، مربیان تربیتی ، سخنوران مذهبی ، مشاوران مدارس همه دست اندركار تربیت نسل جدید هستند اما ظاهراً تربیت است و نتایج برعكس می دهد . دین ستیزه خزنده در سطح مدارس ، نتیجه تعبیر خاص و تحمیل گرایانه از دین و توسل به خشونت و زور در امور پرورشی است . به این مسائل باید فرزند سالاری ، از بین رفتن ارزش كار و تحریف معنای آن ، ساعات زیاد بیكاری نسل جوان و زیاده خواهی و رایگان خواهی و مطالبت زیاده از حد بعضی از جوانان و بسیاری مسائل دیگر فرهنگی و اجتماعی را افزود . ...

...

اختلافات خانوادگی :

به وجود آمدن وضعیت و شرایطی در خانواده كه باعث به خطر انداختن ثبات و استحكام و امنیت و آرامش در خانواده می باشد . اهم این اختلافات را می توان شامل موارد زیر دانست :

  · طلاق: جدا شدن زن از شوهر ؛ رها شدن از قید نكاح ، رهایی زن از قید زناشویی جداشدن زن و شوهر از یكدیگر كه این جدایی جنبه قانونی دارد ، بر خلاف متاركه كه جنبه قانونی ندارد و فقط حالت قهر بین زن و شوهر وجود دارد و این دو جدا از یك دیگر زندگی می كنند .

  · مشاجره و ناسازگاریها در خانواده : هنگامی كه اعضای خانواده و خصوصا پدر و مادر مرتبباً به طور لفظی و شدید با هم بگو مگو و دعوا دارند و یا آنها علاوه بر مشاجرات لفظی ، جراحاتی نیز به یكدیگر وارد می كنند .

        · خشونت و تنبه های بدنی نسبت به فرزندان :

شامل آن دسته از رفتارها و عكس العملهایی مانند كتك زدن ، شلاق زدن ، سوزاندن بدن و از این قبیل اعمال می گردد كه والدین نسبت به مواردی مانند اشتباهات و خفاها و یا نافرمانیها فرزندان اتخاذ می كنند .

اما ممكن است این خشونت بدون دلیل قانع كننده ای هم یش گرفته شود .

        · بی مسئولیتی و عدم مراقبت كافی والدین نسبت به فرزندان :

هنگامی كه پدر و مادر نسبت به مواردی مانند بیرون رفتن فرزندانشان از منزل دقت كافی به خرج نمی دهند . برایشان اهمیتی ندارد كه فرزندانشان با چه كسی دوستی كرده یا ا چه كسی رفت و آمد می كند و به كجا می رود و چه وقت به منزل بر می گردد و یا در مورد وضعیت آموزشی و افت تحصیلی او مراقبت كافی به خرج نمی دهند و به طور كلی نسبت به فرزندانشان احساس مسئولیت كافی نمی كنند و فرزندان را در امر تربیت به حال خود رها كرده اند .

دانلود مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله علل و عوامل فرار از خانه نوجوانان و پیامدهای آن ,

تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری

تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی عاطفی و مراجع محوری

دانلود تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری

فرانگرشی بر نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی عاطفی و مراجع محوری
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

بررسی تطبیقی نظریه های آزادی درمانی

درمان عقلانی – عاطفی و مراجع محوری

قسمتهایی از متن:

مقدمه

رواندرمانی روشی است كه نه تنها سایكو پاتو لوژی اصلی ، بلكه پایه ها و روند رشد فرد نیز مورد  بررسی و  ملاحظه قرار می گیرد . به همین دلیل در پایان فرد به رشدی فراتر از آنچه حاصل رفع علائم است دست می یابد و حركت به سوی كمال تسهیل می گردد .

صرف نظر از نوع بیماری ، هیچ نوع از رواندرمانی راه حل انحصاری مشكلات نبوده و یا برای تمام درمانگران قابل استفاده نیست . برا دانشجویان رواندرمانی شاید بهترین راه حل این باشد كه با روش های چندی كه توسط پیش كسوتان و متخصصین مجرب به كارگرفته شده است آشنا شود و به تریج در جریان پیشرفت حرفه ای خود روش یا روش هایی را كه با روحیه و وضعیت خود او و بیمارش در هر زمان متناسب است مورد استفاده قرا ر دهد.

اعتقاد بر این است كه گسیختگی  موجود در رواندرمانی را می توان با بررسی تطبیقی ( مقایسه ای ) نظام های رواندرمانی به بهترین وجه كاهش داد بنابراین آنچه در این تلاش به آنی  پرداخته می شود ضمن معرفی "آزادی درمانی " تعریف و فرایند درمان آن و مقایسه آن با روش عقلانی – عاطفی و مراجع محوری ، به همراه نمونه بالینی از هر كدام می باشد . ...

...

قسمتی از متن پایانی:

در رویكرد منطقی – عاطفی بیماری، پیامد شناخت های غیر منطقی است و برای سلامت بخشی ، باید با افكار نا معقول اومقابله كرد. مكانیزم های دفاعی نمونه ای از گرایش های غیر منطقی انسانی است كه باید به ان حمله كرد در حالیكه از نظر ازادی درمانی بیماری ،احساس نبودن آزادی و در قید بودن است . در این رویكرد با افزایش توان فرانگری درمانجو ، كوشش می شود تا مكانیزم های دفاعی او نشانه یابی و شناسایی شود و در مورد آن به فرد آگاهی داده  شود . از دید گاه عقلانی – عاطفی انسان اسیر تفكر و تفاسیر خود است اما از دید ازادی نگر ، انسان كلا آزاد است .

[جهت بررسی تفاوت دیدگاه مراجع محوری و آزادی درمانی بهتر است به اصول زیر بنایی مراجع محوری توجه شود.

در مشاوره مراجع- محوری عمدتاً:

1- به جای مشكل فرد، خود او مورد توجه است.

2- به جای عقل فرد، احساسات او مورد توجه است در دیدگاه عقلانی – عاطفی تمركز بر فرایند فكر مراجع است .

3- بجای توجه به گذشته فرد، زمان حال مورد نظر است ،اما آزادی درمانی بیشتر دید گذشته نگری دارد.

4- رشد عاطفی، در ضمن رابطه مشاوره‌ای صورت می‌پذیرد

مراجع محوری، به  تشخیص بیماری از طرف مشاور معتقد نیست، زیرا ماهیت و علت بیماری جسمانی را با نگرانی روانی متفاوت می‌داند.

درنگرانی روانی، اولا علت نگرانی دقیقا مشخص نیست، و ثانیا مشاور به تنهائی  نمی‌تواند درمان مناسبی را ارائه دهد، چرا كه شناخت كافی فرد درمحدوده جهان پدیداری، برای شخص دیگر آنچنان امكان ندارد كه برای خود مراجع،و مراجع تنها كسی است كه می‌تواند خویشتن را در ارتباط با جهان پدیداری   خویش بشناسد و كار مشاور، كمك به مراجع برای كسب سریع‌تر و دقیق تراین شناسائی است.

ابتكار عمل و اداره جلسه با مراجع است و مشاور از قضاوت و تحمیل ارزشهایش به مراجع امتناع می‌ورزد. به این ترتیب، مراجع به شناسائی و تشخیص تجارب درونی خویش موفق می‌شود  .اما در درمان عقلانی – عاطفی ابتكار عمل و اداره جلسه با درمانگر است مراجع باید به مواردی بپردازدكه به صورت تمرین هایی برای كسب سلامت فكر به او داده می شود و فرد برای سلامت باید اسیر منطق و تجربی بودن شود و فرایند تفكر منطقی را بیاموزد  .

دانلود تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق نظریه های آزادی درمانی، درمان عقلانی -عاطفی و مراجع محوری ,

تاريخ : 11 دی 1395 | 14:09 | نویسنده : مهدی | بازدید : 20
پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

دانلود پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای

پاورپوینت اینترنت ماهواره ای در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

اینترنت ماهواره ای پرسرعت چگونه است ؟

- جعبه ابزار یوتلست برای دریافت چند رسانه ای را تجربه كنید. 
2-  شما توانایی تجربه جعبه ابزار یوتلست برای دریافت چند رسانه ای را خواهید داشت. به این خاطر شما احتیاج به نصب چند سخت افزار و نرم افزار ساده دارید . نحوه نصب كردن در زیر به طور كامل توضیح داده شده است. 
در درجه اول به یك كامپیوتر PC كه میتواند از نوع دسك تاپ یا نوت بوك باشد كه به سیستم عامل 98 یا بالاتر، نوع پروسسور می تواندAMD آتلون 400 مگاهرتز یا پنتیوم 400 گیگا هرتز باشد. برای RAM ، 128 مگا بایت توصیه می شود.فضاهای هارد دیسك باید حداقل 40 مگابایت بزای نصب و 1 گیگا بایت جهت داون لودهای شما وجود داشته باشد.

دانلود پاورپوینت اینترنت ماهواره ای






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت اینترنت ماهواره ای ,

تاريخ : 28 آذر 1395 | 19:31 | نویسنده : مهدی | بازدید : 24
پایان نامه عالم و اقسام آن

پایان نامه عالم و اقسام آن

دانلود پایان نامه عالم و اقسام آن

پایان نامه عالم و اقسام آن
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل doc
حجم فایل 114 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 137

پایان نامه عالم و اقسام آن

فهرست

فصل اول عالم و اقسام ان

فصل دوم تاریخچه مثل

فصل سوم عوالم از دیدگاه فلاسفه و شارحان ابن عربی  

فصل چهارم عالم مثال از نظر ابن عربی

 منابع

مقدمه

و کلام ابتدا اینکه سپاس خدای را عزو جل که پیمودن راهی که عشق او می برد روشن ترین راه هاست گرچه سخت ترین باشد شاید بگویید چرا با عشق آغاز کردم آخر عشق خداوند بود که مرا تا به اینجا راهنمایی کرد و باز شاید بگویید حرف بیهوده ای است خداوند همه بندگانش را راهنمایی می کند آری صحیح است این کلام اما خداوند آنچه در تقدیر من بود در خوابهای شبانه ام می گفت و نشان می داد غلط و درست را نه تنها راه درست زندگی خودم را بلکه مسائلی که احساسات یا همان چیزی که از نظر روانشناسان حس ششم نامیده می شود و از نظر عرفا الهام و وحی است در خواب و بیداری برایم رخ داد و مرا تا به اینجا آورد تا جایی که به جایی رسیدم که باید موضوعی می یافتم برای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشدم در همین زمان بود که جناب آقای دکتر مظاهری استاد گرانقدرم مرا با ابن عربی و نظریاتش آشنا کرد و چه نزدیک بود کلام او به احساسات و الهامات وارده بر قلب من پس تاخیر را جایز ندانسته و موضوع پایان نامه خود راهمان چیزی انتخاب کرده بودم که تا حدودی در خواب و بیداری با آن آشنایی داشتم تا در مورد آن بیشتر بدانم و اینگونه موضوع خود را انتخاب کردم.

در ابتدا از تعریف کلمه عالم شروع کردم و تعداد عوالم گوناگون در کتب فلسفی و عرفانی و قرآنی وجود دارد و در فصل اول به آن پرداختم عالم به ماسوی الله و جهان گویند و تعداد عوالم در دیدگاههای فلاسفه و عرفا در قرآن مختلف است و تعاریف مختلفی که در این باب گفته شده در فصل اول ذکر گردیده است اما اینکه تاریخچه مثل چیست و این عالم مثال از کجا آمده و اولین بار چه کسی آن را مطرح کرده باید گفت اولین بار افلاطون در نظریه معروف مثل افلاطونی آن را مطرح و به بحث در مورد جهان مثل پرداخته است بعد از او مشاییان و اشراقیون نظرات مختلفی در باب مثل افلاطونی ارایه دادند که در فصل دوم آورده شده و در پایان این فصل تفاوت میان افلاطونی و مثل علقه از دید اشراقیان پرداخته شده است و در فصل سوم عوالم و تعدادی از آنها از نظر فلاسفه ای چون سهروردی و ملاصدرا و همچنین عوالم و عالم مثال در گلشن راز محمد لاهیجی آورده شده و در آخر این فصل به بیان عالم مثال، تعریف آن و تعریف عرفا از عالم مثال پرداخته ایم در فصل چهارم عالم مثال از نظر ابن عربی آورده شده است ابن عربی در این مورد نظریه خیال را مطرح کرده است از نظر ابن عربی عالم مثال عالم خیال است که به خیال متصل و خیال منفصل تقسیم می شود اما اینکه معنای خیال درمورد انسان چیست و ادراک خیالی و نقش آن در عرفان و نظر شارحان غیر مسلمان ابن عربی در مورد عالم خیال چیست در این فصل به آن اشاره شده است در ادامه به بررسی خیال منفصل که برزخ یا عالم است و ارتباط انسان با آن از طریق حواس پنج گانه است و بعد از آن خیال متصل و چگونگی ارتباط  با آن که از طرق مختلف از جمله رویا،خواب،الهام،مکاشفه،معراج انجام می گیرد که ابن عربی در این معراج به هفت آسمان عروج کرده و بعد از آن به سدره المنتهی فلک، منازل، کرسی،عرش،عما،صعود کرده است وبه  بیان آنها پرداخته شده است و در پایان این فصل هم مقایسه ای انجام داده ایم بین خیال متصل و خیال منفصل.

عالم

تعریف عالم:

عالم به فتح لام ما سوی ا... را گویند که مشتق از علامت است و جهان وجود را از آن رو عالم گویند که علامت و نشانه وجود است. در یک تقسیم کل بر دو بخش است: یک بخش قدیم که شامل مجردات و عقول و نفوس بعلاوه افلاک و نقوس ناطقه فلکیه و کلیات عناصر و دیگری محدث مانند زمانیات و موالید(قطب الدین شیرازی، 1380،ص391)

فلاسفه گویند دو عالم علوی و سفلی است. علمای اصول گویند از عرش تا فرش هرچه هست عالم است.( امام محمد بن عمرالزمختری ،بی تا، ص1053)

پس از این عالم ، عالم دیگر هست که آحاد مدرکات در آن عالم مشتمل باشد بر علومی نامتناهی. چنانکه هر یک از این آحاد چون مدرکات عالم می باشد. 

در بیان تقسیمات عالم:

در کتب مختلفه تقسیم بندی های زیادی در این مورد آمده است چه از نظر  عرفا، چه از نظر فلاسفه مثل سهروردی و ابن عربی. باید گفت که عالم خود به اقسامی تقسیم می شود که عبارتند از:

عالم ملک، عالم ملکوت، عالم خلق، عالم امر و... ( گل بابا سعیدی 1384،ص 511)

عالم انسانی – که جامع جمیع عوالم است.

عالم اجسام – اهل شریعت گویند که خدای تعالی در آن وقت که خواست عالم را که جواهر و اعراض است بیافریند اول چیزی که آفرید جوهری بود و آن جوهر اول گویند. چون خداوند تعالی خواست که عالم ارواح و اجسام را بیافریند به آن جوهر اول نظر کرد آن جوهر اول بگداخت و به جوش آمد، آن چه زبده و خلاصه آن جوهر بود بر سر آمد بر مثال زبده قند و آن چه دروی کدورت آن جوهر بود در بن نشست بر مثال دروی قند خدای تعالی از آن زبده نورانی مراتب عالم ارواح را بیافرید و از آن دروی ظلمانی مراتب عالم اجسام پیدا آمد. ( نسفی،بی تا ، ص 50 )

دانلود پایان نامه عالم و اقسام آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه عالم و اقسام آن ,

تاريخ : 28 آذر 1395 | 19:31 | نویسنده : مهدی | بازدید : 23
سیستم پایگاه داده با معماری موازی

دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی

دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی

سیستم پایگاه داده با معماری موازی
پایگاه داده با معماری موازی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 522 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی

 

 

معماری پایگاه داده موازی به نوعی از معماری گفته می¬شود که در این نوع معماری سعی شده است

که با پیاده سازی روش¬های کار موازی کارایی سیستم را افزایش دهیم پردازش¬های موازی میتواند

در بخش¬های مختلف و  وظایف مختلف از قبیل خواندن داده¬ها، تولید فهرست¬ها

و پردازش پرس¬و¬جو¬ها پیاده¬سازی شود همچنین در این نوع سیستم¬ها داده¬ها می¬توانند از لحاظ قرار¬گیری فیزیکی

پایگاه داده با معماری موازی

معماری چند­پردازنده

ساختار معماری حافظه مشترک

معماری کاملا مستقل

معماری دیسک مشترک

معماری سلسله‌مراتبی

تقسیم­بندی بر اساس معماری هیبریدی در پایگاه داده موازی

معماری دستیابی حافظه غیر یکنواخت­

معماری خوشه­ بندی

نگاهی تاریخی به فرایند شکل­گیری پایگاه داده موازی

عمده مزایای پایگاه داده موازی

اجرای پرس و جو­ها در معماری موازی

عمده معایب پایگاه داده موازی

معماری پردازش پرس‌وجو در پایگاه داده موازی

کنترل همزمانی یا همروندی سیستم های پایگاه داده موازی

الف) الگوریتم­های تک­زمانبند­ در پایگاه داده موازی

انواع توازی در سیستم پایگاه داده موازی

تسریع و توسعه در پایگاه داده موازی

خصوصیات فنی سیستم­های پایگاه داده با معماری موازی

 

دانلود سیستم پایگاه داده با معماری موازی






ادامه ي مطلب

امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
سیستم پایگاه داده با معماری موازی ,

پایان نامه مقایسه رفتار لرزه ای مهاربندهای خارج از مرکز باتیر پیوند عمودی و افقی با استفاده از فولاد کم مقاومت یا فولاد نرمه

پایان نامه مقایسه رفتار لرزه ای مهاربندهای خارج از مرکز باتیر پیوند عمودی و افقی با استفاده از فولاد کم مقاومت یا فولاد نرمه

دانلود پایان نامه مقایسه رفتار لرزه ای مهاربندهای خارج از مرکز باتیر پیوند عمودی و افقی با استفاده  از فولاد کم مقاومت یا فولاد نرمه

پایان نامه مقایسه رفتار لرزه ای مهاربندهای خارج از مرکز باتیر پیوند عمودی و افقی با استفاده  از فولاد کم مقاومت یا فولاد نرمه
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 1866 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 280

پایان نامه مقایسه رفتار لرزه ای مهاربندهای خارج از مرکز باتیر پیوند عمودی و افقی با استفاده  از فولاد کم مقاومت یا فولاد نرمه 


هدف تحقیق  

همانطور که می دانیم ،یکی از سیستمهای مقاوم در برابر بارهـای جـانبی ،سیسـتم مهاربنـدهای خـارج از مرکز می باشد. مهاربند خارج از مرکز با توجه به نحوه قرارگیری تیر پیوند به دو دسته تیر پیوند افقـی(H-EBF) و تیر پیوند قائم ( V-EBF) تقسیم بندی می شود.

امروزه استفاده از سیستم مهاربند خارج از مرکز باتیر پیونـد افقـی در کشـورمان رواج یافتـه اسـت . یکـی از مسائلی که بعد از وقوع زلزله مهم می باشد ، تعمیر آن می باشـد . چـون اکثـر سـازه هـا بعـد از وقـوع زلزله آسیب می بینند. استفاده از تیـر پیونـد افقـی در مهاربنـد خـارج از مرکـز باعـث چـرخش تیـر اصـلی می شود و تعمیر آن بعد از زلزله وقت گیر و سخت می باشد برای رفع این مشـکل از تیـر پیونـد قـائم در مهاربند های خارج از مرکز استفاده می شـود کـه از چـرخش تیـر جلـوگیری مـی کنـد و خرابـی سـازه را کاهش می دهد .همچنین تعویض وتعمیر آن بعد از زلزله آسان مـی باشـد. در ایـن تحقیـق رفتـار لـرزه ای مهاربند های خارج از مرکز با تیر پیوند افقی و قائم بررسی می شود و عملکرد آنهـا تحـت زلزلـه مـورد بررسی قرار می گیرد.

یکی دیگر از هدفهایی کـه در ایـن تحقیـق دنبـال شـده اسـت ، مزیـت اسـتفاده از فـولاد کـم مقاومـت (جـاذب انرژی ) در تیر پیوند به جای فولاد سـاختمانی مـی باشـد. همـانطور کـه مـی دانـیم وظ یفـه تیـر پیونـد جـذب انرژی ١زلزله می باشد و اسـتفاده از فـولاد کـم مقاومـت در تیرپیونـد جـذب انـرژی زلزلـه را افـزایش مـی دهد.

پارامترهای لرزه ای مدل های انتخابی برای زلزله های حوزه نزدیک مـورد بررسـی قـرار گرفتنـد. یکـی از هدفهای دیگری که دنبال می شود این است که آیین نامه ٢٨٠٠ اشاره ای به زلزله های حوزه نزدیـک نکــرده و ط یــف ط ــرح آیــین نامــه بــه ط یــف حاصــل از زلزلــه هــای حــوزه دور بســیار نزدیــک مــی باشــد ، بنابراین در این تحقیق مقایسه بین ط یف ط رح حاصل از زلزله های حوزه نزدیـک و ط یـف ط ـرح ٢٨٠٠ مد نظر می باشد.

بطورخلاصه در این تحقیق هدف های زیر دنبال می شود:

١-  مقایسه رفتار لرزه ای مهاربند خارج از مرکز با تیر پیوند افقی و قائم

٢-  مقایسه رفتار لرزه ای تیر پیوند با فولاد کم مقاومت (جاذب انـرژی ) نسـبت بـه فـولاد سـاختمانی در مهاربندهای خارج از مرکز

٣-  مقایسه ط یف پاسخ زلزله های حوزه نزدیک و ط یف ط رح ٢٨٠٠

فهرست مطالب

 عنوان                                                                                                                صفحه

چکیده   ...................................................................................................               ١

مقدمه  ....................................................................................................               ٢

فصل اول :کلیات   .......................................................................................              ٤

١-١- هدف تحقیق ......................................................................................              ٥

١-٢- بیشینه تحقیق در مورد رفتار مهاربندهای خارج از مرکز .............................              ٦

١-٣- روش تحقیق .....................................................................................              ٧

فصل دوم : سیستم فولادی با مهاربندی خارج از مرکز ........................................             ٨

٢-١- انواع سیستم های متداول در ساختمان های فولادی  .....................................             ٩

٢-٢- انواع مهاربند های خارج از مرکز...........................................................            ٩

٢-٣- عوامل موثر در رفتار تیر پیوند ..............................................................            ١٠

٢-٣-١- تسلیم ومکانیسم خرابی در تیر پیوند ......................................................            ١٢

٢-٣-٢- ظ رفیت دوران پلاستیک تیر پیوند .........................................................            ١٢

٢-٣-٣- اثر کمانش جان تیر پیوند ...................................................................            ١٣

٢-٣-٤- ضوابط سخت کننده های تیر پیوند .......................................................            ١٣

٢-٣-٥- مقاومت نهایی تیر پیوند ....................................................................            ١٦

٢-٤- کلیاتی از سیستم قاب فولادی با مهاربندهای خارج ازمرکز با پیوندهای افقی .......           ١٧

٢-٤-١- خصوصیات مهاربند های خارج از مرکز با پیوند های افقی ........................           ١٨

٢-٤-١-١- سختی قاب ..................................................................................           ١٨

٢-٤-١-٢- زمان تناوب قاب و مقاومت قاب .......................................................           ١٩

٢-٤-١-٣-  مکانیسم جذب انرژی (EDM) ........................................................           ١٩

٢-٤-٢- نیروی تیرپیوند و تیرهای متصل به آن ..................................................           ٢١

٢-٤-٣- تعیین مرز تیرهای پیوند برشی و خمشی ................................................           ٢٢

٢-٤-٤- اثرنیروی محوری تیرپیوند ................................................................            ٢٥

٢-٤-٥- رفتار مهاربند خارج از مرکز با پیوندهای افقی ،مرکب بتن وفولاد ................          ٢٦

٢-٤-٦- اتصال پیوند افقی به ستونها .................................................................          ٢٧

٢-٤-٧- وضعیت لنگرهای انتهایی تیرهای پیوند افقی .............................................         ٢٧

٢-٥- بررسی کیفی رفتار مهاربندهای خارج از مرکز باپیوندهای قائم برمبنای ط ول پیوند         ٢٧

٢-٥-١- ط راحی مهاربندهای خارج از مرکز با پیوندهای قائم ...................................        ٢٨

٢-٦- اصول رفتار غیرخطی مهاربندهای خارج از مرکز .......................................         ٢٩

٢-٧- تیر پیوند ............................................................................................         ٣٠

٢-٧-١- مزایای پیوندهای بلندتر .......................................................................        ٣٠

٢-٧-٢- معایب پیوندهای بلندتر ........................................................................        ٣٠

٢-٧-٣- مزایای پیوندهای کوتاهتر ....................................................................        ٣٠

٢-٧-٤- معایب پیوندهای کوتاهتر .....................................................................        ٣٠

٢-٨- فولاد کم مقاومت (جاذب انرژی ) ..............................................................        ٣١

فصل سوم : معرفی روشهای تحلیل ...................................................................       ٣٤

٣-١- مقدمه .................................................................................................       ٣٥

٣-٢- معرفی انواع روشهای تحلیل سازه .............................................................       ٣٥

٣-٢-١- تحلیل خطی .....................................................................................        ٣٦

٣-٢-٢- تحلیل غیرخطی ................................................................................        ٣٦

٣-٢-٢-١- تحلیل دینامیکی غیرخطی .................................................................        ٣٧

٣-٢-٢-٢- تحلیل استاتیکی غیرخطی .................................................................        ٣٧

٣-٣- منحنی ظ رفیت (CSM) ..........................................................................        ٣٨

٣-٤- هدف عملکرد ......................................................................................         ٣٩

٣-٥- ترازهای زلزله ....................................................................................         ٣٩

٣-٦- تراز عملکرد سازه ای ...........................................................................         ٤٠

٣-٦-١- تراز عملکرد اسکان فوری (IO) ..........................................................         ٤٠

٣-٦-٢- تراز عملکرد ایمنی جانی (LS) ...........................................................          ٤٠

٣-٦-٣- تراز عملکرد پایداری سازه (SS) یا جلوگیری از فرو ریزش (CP) .............           ٤١

٣-٧- هدف عملکرد انتخابی ..........................................................................           ٤١

٣-٨- ارزیابی غیرخطی عملکرد لرزه ای سازه ها در تراز عملکرد جانی .................           ٤١

٣-٩- مدل سازی غیرالاستیک ........................................................................           ٤٢

٣-٩-١- مدل سازی غیرخطی با استفاده از رابطه نیرو - تغییرشکل ........................           ٤٢

٣-٩-٢-١- مفصل پلاستیک محوری (P) ..........................................................           ٤٣

٣-٩-٢-٢- مفصل خمشی (M) یا خمشی – فشاری (PMM) ................................           ٤٥

٣-٩-٢-٣- مفصل پلاستیک برشی (V) ............................................................           ٤٧

٣-١٠- توزیع بار جانبی ..............................................................................      ٤٧

٣-١٠-١- توزیع بار جانبی به روش استاتیکی خطی ...........................................      ٤٨

٣-١٠-٢- توزیع متناسب بانیروهای جانبی حاصل از تحلیل دینامیکی خطی ط یفی ......      ٤٨

٣-١٠-٣- توزیع یکنواخت ...........................................................................      ٤٨

٣-١١- تغییرمکان هدف .............................................................................       ٤٩

٣-١٢- مدل رفتار دوخطی نیرو- تغییرمکان سازه .............................................      ٥٣

٣-١٣- محاسبه زمان تناوب اصلی موثر ........................................................      ٥٣

٣-١٤- رفتار اعضای سازه ای با توجه به منحنی نیرو- تغییرشکل ........................      ٥٤

٣-١٤-١- رفتار شکل پذیر ..........................................................................      ٥٤

٣-١٤-٢ رفتار نیمه شکل پذیر .....................................................................      ٥٥

٣-١٤-٣- رفتار ترد .................................................................................       ٥٥

٣-١٥- انواع اجزای سازه ای ......................................................................      ٥٦

٣-١٦- مکانیزم خرابی و کنترل آن ...............................................................       ٥٦

٣-١٦-١- کنترل شونده توسط تغییرشکل ........................................................       ٥٦

٣-١٦-٢- کنترل شونده توسط نیرو ...............................................................       ٥٧

فصل چهارم : معرفی وط راحی ساختمان های مدل شده .....................................       ٥٨

٤-١- مقدمه ............................................................................................       ٥٩

٤-٢- انتخاب شرایط اولیه مدل سازی ............................................................       ٥٩

٤-٢-١- هندسه مدل ها ...............................................................................      ٥٩

٤-٢-٢- مشخصات مصالح ..........................................................................      ٦٣

٤-٢-٣- بارگذاری ثقلی ..............................................................................      ٦٤

٤-٢-٤- بارگذاری لرزه ای ..........................................................................     ٦٥

٤-٢-٤-١- محاسبه زمان تناوب اصلی ............................................................     ٦٥

٤-٢-٤-٢- برش پایه .................................................................................      ٦٦

٤-٢-٤-٣- محاسبه ضریب برش پایه .............................................................      ٧٠

٤-٢-٥- ترکیبات بارهای ط راحی .................................................................       ٧٠

٤-٢-٦- ترکیب بارهای زلزله تشدید یافته .......................................................       ٧١

٤-٣- ط راحی تیرپیوند با فولاد نرمه و کم مقاومت (جاذب انرژی ) ........................       ٧١

٤-٤- ساخت ط یف ط راحی .........................................................................       ٧٤

٤-٤-١- زلزله های حوزه نزدیک ....................................................................        ٧٥

٤-٤-٢- ط یف ط راحی میانگین زلزله ها ...........................................................        ٧٨

٤-٤-٣- ضریب مقیاس .................................................................................       ٨١

فصل پنجم : بررسی عملکرد و استخراج نتایج ...................................................        ٨٥

٥-١- مقدمه ...............................................................................................        ٨٦

٥-٢- معرفی مشخصات تحلیل استاتیکی غیرخطی ...............................................        ٨٦

٥-٢-١- معرفی مفصل پلاستیک ......................................................................        ٨٦

٥-٢-٢- بارگذاری .......................................................................................       ٨٩

٥-٢-٢-١ بارگذاری ثقلی ...............................................................................       ٨٩

٥-٢-٢-٢- بارگذاری جانبی ...........................................................................        ٩٠

٥-٢-٢-٣- بارگذاری یکنواخت .......................................................................        ٩٠

٥-٢-٣- محاسبه تغییرمکان هدف ......................................................................      ٩٠

٥-٣- بررسی رفتار سازه ها با استفاده از تحلیل استاتیکی غیرخطی .........................        ٩٢

٥-٣-١- وضعیت مفصل پلاستیک .....................................................................       ٩٦

٥-٣-٢- ارزیابی تغییرمکان نسبی جانبی ط بقات (Dritf)  .....................................      ١٠٠

٥-٣-٣- تغییرمکان جانبی و برش پایه متناظ ر با تشکیل اولین مفصل پلاستیک در سازه ...     ١٠٦

٥-٣-٤- بررسی عملکرد تیرپیوند در مدل های H-EBF .......................................     ١٠٨

٥-٤- تحلیل دینامیکی ...................................................................................      ١١١

٥-٤-١- بررسی رفتار سازه ها با استفاده از تحلیل ط یفی .....................................      ١١١

٥-٤-١-١- بررسی تغییرمکان جانبی نسبی ط بقات .............................................      ١١٢

٥-٤-٢- بررسی رفتار سازه ها با استفاده از تحلیل دینامیکی غیرخطی ....................      ١١٥

٥-٤-٢-١- بررسی عملکرد تیر پیوند .............................................................       ١١٦

٥-٤-٢-٢- اثرات پارامترهای مختلف حوزه نزدیک بر مدل های انتخابی ..................     ١٢٢

٥-٤-٢-٢-١- بررسی تغییرمکان جانبی نسبی ط بقات .........................................      ١٢٢

٥-٤-٢-٢-٢- بررسی شتاب نسبی و سرعت نسبی ...........................................        ١٢٤

٥-٤-٢-٢-٣- بررسی برش پایه ..................................................................        ١٢٧

٥-٥- نتایج استفاده از فولاد کم مقاومت (جاذب انرژی ) در تیر پیوند .....................        ١٢٨

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات .........................................................        ١٣٢

نتیجه گیری ...........................................................................................        ١٣٣ 

دانلود پایان نامه مقایسه رفتار لرزه ای مهاربندهای خارج از مرکز باتیر پیوند عمودی و افقی با استفاده  از فولاد کم مقاومت یا فولاد نرمه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه مقایسه رفتار لرزه ای مهاربندهای خارج از مرکز باتیر پیوند عمودی و افقی با استفاده از فولاد,

تاريخ : 28 آذر 1395 | 19:29 | نویسنده : مهدی | بازدید : 26
مقاله هویدا

مقاله هویدا

دانلود مقاله هویدا

مقاله هویدا
دسته بندی تاریخ
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

مقاله هویدا

قسمتهایی از متن:

هویدا و وزیرانش

در اواخر سال 1968 میلادی (1347 شمسی) پیش‌بینی افكار عمومی در كشور چنین بود كه (هویدا) به زودی از صحنه سیاسی كنارگذارده خواهد شد، زیرا ناسازگاری‌هایی كه به تدریج در داخل هیئت دولت و همچنین در خارج از آن ریشه بسته بود ظاهر می‌شد.

از همه مهم‌تر آن كه چند وزیر حاضر در دولت هم به رقابت با یكدیگر و نیز با نخست‌وزیر برخاسته بودند و با وجود آنكه دوست هویدا بودند ولی خود را كاندیدای نخست‌وزیری كرده و هر كدام هم تك‌روی‌هایی داشتند.

در كتاب ابوالهول پارسی كه به زبان انگلیسی تالیف گردیده، دكتر عباس میلانی با استناد به مدارك و اسناد و مصاحبه‌هایی كه در اختیار داشته در صفحه 242 می‌نویسد:

دو وزیر حاضر در كابینه‌ی هویدا كه داوطلب پست نخست‌وزیری بودند و از هیچ كوششی در رسیدن به آن مقام فروگذاری نداشتند عبارت بودند از:

اول- جمشید آموزگار كه خود سال‌ها در كابینه‌ی هویدا وزیر بود.

دوم- هوشنگ انصاری كه كوشش فراوانی می‌كرد تا راه نخست‌وزیریش را هموار نماید.

...

در آن‌ روزها اصولاً پادشاه حاضر نبود تا مجال و فرصتی به هیچ سیاستمدار ورزیده و یا حتی غیر ورزیده‌ای مانند هویدا بدهد تا در امور كشور بر اساس قانون و به اعتبار سمت‌های قانونی مداخله كنند، مگر آنكه قبلاً در جزئیات امور از پادشاه اجازه گرفته باشند.

در این‌جا سخنی از دكتر اقبال را یاد‌آوری می‌نمایم، دكتر اقبال وقتی از نخست‌وزیری كنار رفت، برای دوستانش تعریف كرده بود كه پیش از نخست‌وزیری برای خودم تصوراتی داشتم، ولی سه روز پس از نخست‌وزیر شدن فهمیدم كه تمام تصوراتم پوچ بود، زیرا حتی نتوانستم پیشخدمت در اتاقم را بدون اجازه‌ی مقامات عوض كنم. مسلماً خود هویدا هم بر این نكته به خوبی آگاهی داشت كه نمی‌تواند یك نخست‌وزیر مقتدری باشد و در چهارچوب قانون عمل نماید، بلكه باید «چشم و گوش بسته» بماند، در غیر آن نمی‌توانست بر صندلی نخست‌وزیری تكیه بزند، مردی كه ظرف چند ماه از گوشه‌ی یك اتاق گرد گرفته‌ی شركت ملی نفت ایران ناگهان به وزارت و سپس به نخست‌وزیری رسیده بود. بدون آنكه تجربه و ظرفیت لازم را برای به دست گرفتن چنین پستی را داشته باشد، پس باید گوش به فرمان باقی بماند.

هویدا لااقل ماه‌های اولیه‌ی نخست‌وزیری‌اش نه آمادگی لازم را داشت و نه شاید باورش می‌شد كه چنین سهل بر كرسی نخست‌وزیری كشور بزرگی تكیه زده باشد، به همین جهت در تمام مدت و برای هر اقدامی خود را زیر چتر حمایت پادشاه قرار می‌داد.

یك هفته از ترور (منصور) نخست‌وزیر گذشته بود و كشور در غلیان و بحران عمیقی فرو افتاده و پادشاه هم با خاطره‌ی تلخی كه از حضور رجال پرتجربه و نظامی‌های استخوان‌دار در سمت نخست‌وزیری داشت، و می‌دانست كه هر كدام از آن‌ها دارای سبك و سلیقه‌ی خاصی می‌باشند كه احتمالاً در پاره‌ای از اقدامات هم عقیده با ایشان نخواهند بود، بدین سبب دیگر نمی‌خواست، نخست‌وزیر را از بین رجال صاحب نام تعیین نماید. بدین منظور فكر كرده بود برای رفع بحران موقتاً هویدا را كه وزیر دارایی و نایب نخست‌وزیر منصور بود به آن سمت برگزیند. و در همان روز هم در یك مصاحبه با مطبوعات و رادیو تلویزیون صریحاً اعلام نمود كه چون كشور در حال بحران است «موقتاً» امیرعباس هویدا را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌نمایم تا در فرصت مناسب شخصیت شناخته‌شده‌ای را برای تصدی آن مقام در نظر بگیریم، كه همین امر خود نمودار و نشان‌دهنده‌ی آن بود كه پادشاه هرگز به هویدا به چشم یك نخست‌وزیر كاردان نگاه نمی‌كرد.

 

دانلود مقاله هویدا






ادامه ي مطلب

امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
مقاله هویدا ,