خريد بک لينک
گيفت کارت
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
رزرو آنلاين هتل خارجي
فلنج
سایت همسریابی
دانلود آرشیو پایان نامه در ایران
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

مبانی نظری تاریخچه مزایا و معایب داوری رای داور

مبانی نظری تاریخچه مزایا و معایب داوری رای داور

فرمت فایل : docx

حجم : 68

صفحات : 39

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری تاریخچه و مزایای و معایب داوری،   رای داور

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

خلاصه ای از کار:

مبحث اول: مفهوم تاریخچه و مزایای و معایب داوری   

گفتاراول: مفهوم داوری

در این قسمت ابتدا به مفهوم لغوی و حقوقی داوری و سپس مفهوم داوری از دیدگاه فقهی، تاریخچه داوری و این‌که داوری در حقوق اسلام به چه شکل بوده و اینک در عصر حاضر به چه شکلی نمود پیدا کرده است پرداخته می‌شود.

 

بند اول: مفهوم لغوی داوری

داور به وزن خاور نام خدای عزوجّل است و پادشاه و عادل را نیز گویند؛ یعنی کسی که به نیک و بدی حَکَم باشد و فصل خصومت کند. داور را به عربی حاکم گویند و در اصل داور بروزن دادگر بوده و به مرور ایام تخفیف داده‌اند و داور شده است.[1]

.............

بنددوم: مفهوم حقوقی داوری

.................

بند سوم: مفهوم فقهی داوری

واژه داوری در فقه دو معادل دارد. یکی تحکیم، دیگری مُحَکَّمْ (بر وزن مرتب)، تحکیم آن است که طرفین دعوا، شخص یا اشخاص را برای رسیدگی و صدور رأی در دعوا یا دعاوی معین اختیار کنند، که در این صورت هر یک از طرفین را مُحَکَّمْ ( بر وزن معلم) و داور را مُحَکَّمْ ( بر وزن مرتب)  یا قاضی تحکیم می‌نامند. اختیاری را که به داور داده می‌شود، در اصلاح، ولایت تحکیم می‌نامند. شیخ طوسی (ره) داوری را چنین تعریف کرده است:

حکمیت (داوری)، قضاوتی غیر رسمی است که به وسیله مُحَکِّمْ (بر وزن معلم) و با هدف قطع و فصل تخاصم انجام می‌گیرد و قاضی تحکیم کسی است که رضایت داده است به منظور داوری در دعوا یا دعاوی معینی توسط طرفین منازعه انتخاب شود تا متداعیین رأی و نظر او را در موضوع مورد اختلاف، پذیرا شوند و خود را ملزم به اجرای حکم او کنند.[2]

..................

گفتار دوم: تاریخچه داوری

.............

بنداول: انگیزه‌های داوری در تاریخ حقوق اسلام

...............

بند دوم: انگیزه‌های ظهور داوری در عصر حاضر

..............

گفتار سوم: مزایا و معایب و علل رجوع به داوری

داوری نیز مانند سایر مفاهیم حقوقی دارای معایب و مزایایی است که شایان توجه است.

بند اول: محاسن و معایب داوری

 در مورد مزایا و معایب داوری، برخی از نویسندگان حقوقی گفته‌اند:

...............

بند دوم: مزایای داوری در مقایسه با دادگاه‌های دادگستری

به طور کلی انگیزه‌های رجوع به داوری و قضات را می‌توان اینگونه بر شمرد:

 در داوری رضایت هردو طرف برای رجوع به داور لازم است. اما برای رجوع به دادگاه‌های دادگستری طرح دعوا از جانب یکی از دو طرف کافی است.

................

بند سوم: علل رجوع به داوری

...............

مبحث دوم: اقسام داوری و چگونگی تعیین داور

 گفتار اول: اقسام داوری

داوری بر حسب نوع آن که ناشی از اراده و خواست اطراف دعوا باشد یا به تشخیص و تصمیم دادگاه به داوری اختیاری و داوری اجباری تقسیم می‌شود.

..................

بند اول : داوری اختیاری

.................

بند دوم: داوری اجباری

...............

گفتار دوم: چگونگی تعیین داور

 قانون گذار انتخاب داور را از سه طریق پیش بینی نموده است:

 

بنداول: تعیین داور توسط اصحاب دعوا

...............

بند دوم: تعیین داور توسط شخص ثالث

..............

بند سوم: تعیین داور توسط دادگاه

..............

مبحث سوم: مفهوم، محتوا و اوصاف و آثار رای داوری

.................

گفتار اول: مفهوم رأی داوری، محتوا و اوصاف آن

...............

بند اول: تعریف رأی داوری

...............

بند سوم: اوصاف رأی داوری

..................

الف) اوصاف درونی رأی داور

................

1- توصیف رأی داور

..................

2- قصد انشاء در صدور رأی

..................

3- موجه و مدلل بودن رأی داور

................

ب) اوصاف بیرونی رأی داور

1- داخلی و خارجی بودن رأی

.................

2- اعلامی و اجرایی بون رأی داور

..................

3- سند عادی یا رسمی بودن رأی داور

...................

گفتار دوم: آثار رأی داوری

رأی داور یا داوران در صورتی که با رعایت اصول و موازین قانونی صادر شده باشد، دارای آثار و نتایجی به شرح ذیل می‌باشد:

 

بند اول: اثر نسبی و اعتراض ثالث

......................

بند دوم: بررسی توان اثباتی و توان اجرایی رأی داوری

...................

بند سوم : رأی داور و اعتبار امر مختومه

................

بند چهارم: قابلیت شکایت (اعتراض)

................

بند پنجم: فراغ داور

...............

منابع و مآخذ

الف) کتاب‌ها

  1. امیرمعزی، احمد، داوری بین المللی دعاوی بازرگانی، انتشارات دادگستر، چاپ اول، تهران، 1387
  2. ایوبی، فاطمه، چگونه با داوری اختلافات حقوقی خود را مسالمت آمیز حل کنیم، انتشارات سخن گستر، 1384
  3. بازگیر، یدالله، آرای دیوان عالی کشور در امر حقوقی، انتشارات بازگیر، چاپ دوم، 1382
  4. بازگیر، یدالله، تشریفات داوری در آیینه آرای دیوان عالی کشور، داوری و احکام راجع به آن، انتشارات فردوسی، چاپ سوم، 1386.

.....................


 محمد جعفر جعفری لنگرودی، ترمینولوژی حقوق، چاپ هشتم، انتشارات گنج دانش، 1376، ص 283[1]  

[2]  ابی جعفر محمد بن حسن به علی طوسی، المبسوط، جلد 8، تهران، چاپخانه حیدری، ص 165

قیمت محصول : 25000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری معایب داوری مزایای داوری مبانی نظری و بیشینه تحقیق تاریخچه داوری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری تاریخچه مزایا و معایب داوری رای داور,

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

مبانی نظری قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و آثار آن

مبانی نظری قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و آثار آن

فرمت فایل : docx

حجم : 64

صفحات : 36

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و آثار آن

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

خلاصه ای از کار:

مبحث سوم: قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و آثار آن

گفتار اول: مهلت و مرجع صالح برای رسیدگی به دعوای ابطال

گفتار حاضر ابتدا مهلت طرح دعوای ابطال و مرجع صلاحیتدار برای رسیدگی به آن، ذینفع و خوانده دعوای ابطال و بحث مالی یا غیر مالی بودن آن را بررسی می‌کند.

بند اول: مهلت طرح دعوای ابطال

.....................

بند دوم: مرجع صلاحیت‌دار برای رسیدگی به دعوای ابطال

در مورد دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به دعوای ابطال رأی داور را دارد، ماده 490 قانون آیین دادرسی مدنی تا حدودی موضوع را روشن کرده است؛ اما هنوز ابهاماتی وجود دارد:

آیا اگر دعوا در مرحله تجدید نظر به داوری ارجاع شود و تا زمان معلوم شدن نتیجه داوری متوقف بماند، رسیدگی به دعوای ابطال رأی داور با این دادگاه است یا دادگاه نخستین؟

روشن است که این پرسش در مورد دیوان عالی کشور  نیز قابل طرح است. اما بدون تردید، خود دیوان به این دعوا رسیدگی  نمی‌کند بلکه این امر از وظایف مراجع تالی است . به نظر می‌رسد که در هر حال و برخلاف ظاهر ماده 490 قانون آیین دادرسی مدنی، خود دادگاه تجدیدنظر حق ورود به دعوای ابطال رأی داور را ندارد زیرا برحسب ماده 7 قانون مزبور: «به ماهیت هیچ دعوایی نمی‌توان در مرحله بالاتر رسیدگی کرد تا زمانی که در مرحله نخستین در آن دعوا حکمی صادر نشده باشد، مگر به موجب قانون.» دعوای ابطال رأی داور، مستقل از دعوای اصلی محسوب می‌شود و دلیلی بر رسیدگی به آن در مرجع بالاتر بدون این‌که در مرحله نخستین حکمی در آن مورد صادر شده باشد، وجود ندارد و ظاهر ماده 490 نیز منصرف به جایی است که دعوا در دادگاه نخستین، متوقف و به داوری ارجاع شده باشد. البته رویه قضایی، بعضاً نظر دیگری هم دارد.[1]

.......................

بند سوم: ذینفع و خوانده دعوای ابطال

..................

بند چهارم : مالی یا غیر مالی بودن دعوای ابطال

نویسندگان حقوقی و رویه قضایی در مورد مالی یا غیرمالی بودن دعوای ابطال رأی داور، اتفاق نظر ندارند. برای مثال، شعبه 18 دیوان عالی کشور در دادنامه شماره 68/18/18 مورخ 23/1/1368 موضوع پرونده 15/2542 در مقام نقض رأی دادگاه راجع به ابطال رأی داور، بیان می‌دارد که دعوای ابطال رأی داور، با اینکه متضمن محکومیت به پرداخت مبالغی وجه نقد بود، غیر مالی می‌باشد....« با توجه به اینکه برابر ماده 14 قانون تشکیل دادگاه‌های حقوقی یک و دو و مفهوم مخالف رأی وحدت رویه شماره 17 مورخ 18/6/1365 هیأت عمومی دیوان عالی کشور، دادگاه حقوقی یک در دعاوی مالی به خواسته بیش از دو میلیون ریال و نیز دعوای غیر مالی و داخل درصلاحیت خود بایستی درخاتمه رسیدگی..... کند و با عنایت به اینکه دعوای مطروحه از دعاوی غیرمالی و داخل در صلاحیت دادگاه‌های حقوقی یک می‌باشد......»[2]

...................

گفتار دوم: تشریفات رسیدگی به دعوای ابطال

تشریفات رسیدگی در دعوای ابطال از جمله شامل لزوم تقدیم دادخواست، تشکیل جلسه رسیدگی، امکان اخذ توضیح از طرفین و حتی داور، استفاده از نظر کارشناس و نظایر آن است که نیازی به تکرار همه نیست و تنها به برخی اشاره اجمالی می‌شود.

 

بند اول: لزوم تقدیم دادخواست

.....................

بند دوم: لزوم تشکیل جلسه رسیدگی

......................

بند سوم: لزوم اخذ تأمین در دعوای ابطال

.................

گفتار سوم: آثار ابطال رأی داوری

بند اول: اثر رأی باطل شده

..................

بند دوم: تصحیح، تفسیر و تکمیل رای داوری

..................

بند سوم: درخواست توقف اجرای رای داور

...............

گفتار چهارم: رسیدگی به ماهیت دعوا پس از ابطلال رای داور

..................

گفتار پنجم: ابطال بخشی از رای داور و سرایت آن به بخش‌های دیگر

..................

گفتار ششم: تأثیر دعوای ابطال در اجرای رای داوری

..................

منابع و مآخذ

الف) کتاب‌ها

  1. امیرمعزی، احمد، داوری بین المللی دعاوی بازرگانی، انتشارات دادگستر، چاپ اول، تهران، 1387
  2. ایوبی، فاطمه، چگونه با داوری اختلافات حقوقی خود را مسالمت آمیز حل کنیم، انتشارات سخن گستر، 1384
  3. بازگیر، یدالله، آرای دیوان عالی کشور در امر حقوقی، انتشارات بازگیر، چاپ دوم، 1382
  4. بازگیر، یدالله، تشریفات داوری در آیینه آرای دیوان عالی کشور، داوری و احکام راجع به آن، انتشارات فردوسی، چاپ سوم، 1386.

..........................


[1] . عبداله خدابخشی، منبع پیشین، ص 491

[2] . یدالله بازگیر، آرای دیوان عالی کشور در امور حقوقی انتشارات بازگیر، چاپ دوم، 1382، ص 121.

قیمت محصول : 25000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری قواعد دادرسی قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال آثار قواعد دادرسی دعوای ابطال






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و آثار آن,

ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی

ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی

فرمت فایل : docx

حجم : 64

صفحات : 28

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی

 مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مهارت های ارتباطی با مشتریان

2-3)ارتباطات

2-3-1)تعریف ارتباط وارتباطات

2-3-2)انواع ارتباطات

ارتباطات کلامی

ارتباطات غیر کلامی

2-3-3)مهارتهای ارتباطی

2-3-4)ارتباطات سازمانی

2-3-5)منحنی طول عمر رابطه

2-3-6)زنجیره مدیریت روابط

-3-7)مراحل توسعه روابط با مشتریان

2-5)پیشینه تحقیق :

2-5-1)سوابق تحقیقات داخل کشور :

2-5-2)مقالات داخل کشور:

2-5-3)سوابق تحقیقات خارج از کشور

منابع وماخذ

الف) فارسی:

ب) غیرفارسی

 

 

 

مهارت های ارتباطی با مشتریان

2-3)ارتباطات

2-3-1)تعریف ارتباط وارتباطات

ارتباط فرایندی است که طی آن یک یا چند نفر به دنبال خبر،اطلاع،نقطه نظر ها،گرایشها وتجارب خود می پردازد(جیرانی مقدم،1386 ،ص15).

ارتباطات،انتقال اطلاعات از فرستنده به گیرنده که برای هر دو قابل فهم وواضح باشد(قبادی،1387 ،ص16).

2-3-2)انواع ارتباطات

ارتباطات به طور کلی بردو نوع است(جیرانی مقدم،1386 ،ص16):

1 - ارتباطات کلامی                                     2-  ارتباطات غیر کلامی

ارتباطات کلامی

منظور از ارتباطات کلامی ،مجموعه روابطی است که از طریق سخن گفتن وگفتگو حاصل می شود برای موفقیت در کار وجلب مشتری باید از کلمات به دقت استفاده شود هر کلمه ای احساسات،عواطف خاص و عملکرد متفاوتی را در افراد بر می انگیزاند.اگر کلمات در جا ومکان مناسب خود بکار برده شود،سریع تر بر افراد تاثیر می گذارد(جیرانی مقدم،1386 ،ص16).

 

ارتباطات غیر کلامی

کلیه پیام هایی است که افراد علاوه بر خود کلام،آنها را نیز مبادله می کنند.طرز ایستادن ،راه رفتن ،حالات ، چهره ،صدا، لباس پوشیدن و... جملگی نشانه های ارتباطات غیر کلامی هستند وبنابراین توجه به کلیه موارد فوق می تواند در نحوه ارتباط با مشتری وجذب وی موثر واقع شود.مشتری در بدو ورود به یک اداره با دیدن نشانه های غیر کلامی در مورد شخصیت کارکنان قضاوت می کند.بنابراین تلاش برای ایجاد شخصیت مثبت در ذهن مشتری  از ضروری ترین کارهاست که هر کارمند مشتری مدار باید انجام دهد. اصولاً در فرآیند های اجتماعی،بیشتر به نشانه های غیر کلامی اعتماد می کنند تا به نشانه های کلامی،پس باید نشانه های غیر کلامی را تقویت کرد.نخستین برخورد ونخستین تاثیری که بر مردم گذاشته می شودبسیار اهمیت دارد. در مجموع کلام 7در صد لحن وطنین 38 درصد وحرکات 55درصد از ارتباطات را منتقل می کنند(همان منبع).

2-3-3)مهارتهای ارتباطی

مهارت های ارتباطی به رفتارهایی اطلاق می شود که شخص می تواند از آن طریق با دیگران به نحوی ارتباط برقرار کند که به بروز پاسخ های مثبت وپرهیز از پاسخ های منفی منتهی شود.مهارت ارتباطی شامل مهارت های گوش دادن وپاسخ دادن می شود که تحت عنوان ذیل مورد بحث قرار می گیرد(قبادی ، 1387 ،صص18-19):

نقش یک شنونده را داشته باشیم؛هسته مرکزی ارتباطات اثر بخش، گوش دادن است، گوش دادن موجب ارتباط همراه با توجه می شود که به ما کمک می کند در برابر استرس مقاومت بیشتری داشته باشیم.

تماس چشمی را حفط کنیم ، تماس چشمی قوی در گوش دادن موثر اهمیت  بسیاری دارد.چشم های متعجب،افکار تعجب آمیز را انتقال می دهدوفقدان تماس چشمی،عدم علاقه به موضوع یا فرد مقابل را می رساند وتماس چشمی خوب، احترام را به گوینده منتقل می کند.

محتوای آنچه که گفته شده را دوباره بیان کنید تا از روشن بودن آن اطمینان یابید.بیان دوباره یاتعبیر کردن،شکل مبسوط تر استفاده از کلمات تشویقی کوتاه است.

برای توضیح دادن بیشتر گفته ها،سوال کنید،وقتی که نمی توانید حقایق ،مفاهیم واحساساتی را که بیان می شود درک کنید سوال کنید.

برای انعکاس مفاهیم، سهیم شدن در احساسات شخصی از همدلی استفاده کنید: همدلی یکی از مهارتهای مهم حضور داشتن شمرده می شود.همدلی به شما اجازه می دهد، احساسات گوینده را شناسایی کنید.

بازخور فردی ارائه دهید :پاسخ دادن به نقطه نظرات،اغلب نیاز به بازخور از شنونده دارد.قبل از آنکه عقیده خود را ابراز کنید بپرسید که آیا فرد مایل است بازخور ارائه شود.

محتوای آنچه گفته شده است را خلاصه کنید : خلاصه کردن مشابه تعبیر کردن است فقط نیاز به تمرکز بیشتر وتحلیل افکار واحساسات فرد مقابل دارد ونشان می دهد، آنچه گفته شده کاملاً درک شده است.

قیمت محصول : 19000 تومان

دانلود
برچسب

ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی دانلود ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی ادبیات نظری وپیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی ادبیات نظری مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی پیشینه پژوهش مهارت های ا






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ادبیات نظری تحقیق وپیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی با مشتریان وانواع مهارتهای ارتباطی,

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

تحقیق تاثیر اضطراب و نگرانی در امتحانات دانش آموزان ابتدايی

تحقیق تاثیر اضطراب و نگرانی در امتحانات دانش آموزان ابتدايی

فرمت فایل : doc

حجم : 176

صفحات : 33

گروه : علوم انسانی

توضیحات محصول :

اضطراب و نگرانی  و تاثیر آن در امتحانات دانش آموزان ابتدایی

چکیده پژوهش              1
مقدمه                3
ضرورت  پژوهشی        5
اهداف پژوهش            5
هدف اساسی در این پژوهش    5
سوالات پژوهشی          5
بیان مسئله          6
تعریف اصطلاحات        7
واژه ها و اصطلاحات پژوهش    7
امتحان          7
اضطراب امتحان        8
سیستم آموزشی      8
یادگیری           8
امتحانات ثلث     8
استرس           8
فراموشی        9
جامعه      9
رقابت          9
معدل        9
تمرکز حواس      9
روش تدریس     9
موفقیت         9
مبانی نظری و تئوریک     9
تعریف اضطراب امتحان      12
نقش اضطراب در کاهش توانایی فرد   12
امتحان و اضطراب          13
انواع اضطراب               14
عوامل موثر در ایجاد اضطراب     15
علائم و نشانه های اضطراب    15
علتهای اضطراب امتحان         16
علتهای اضطراب پس از امتحان      17
راههای پیشگیری و کاهش اضطراب امتحان      18
بررسی واقعی نحوه گذراندن امتحان           19
عدم موفقیت شخص در امتحان         21
راهکارهای مناسب برای کاهش اضطراب در دانش آموزان    22
اصول کلی در درمان اضطراب         22
نتیجه گیری   24    
پیشنهادات   26
فهرست منابع  27

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

بخشهایی از متن:

چکیده پژوهش:
اضطراب یک ناراحتی دردناک ذهنی است و از ویژگیهای مهم آن ترس و ناراحتی است که راه فرار ندارد و اضطراب ناشی از این عوامل است.ولی تفاوتهای مشخصی با آن دارد.
اضطراب معلول تخیل است.این تحقیق به بررسی علل اضطراب و نگرانی در دانش آموزان می پردازد و نشان می دهد که بطور کلی انسان دوست ندارد رفتارش مورد آزمایش قرار گیرد ....

راههای پیشگیری و کاهش اضطراب امتحان :
1-    به فرزندانمان یادآوری کنیم همواره به خدا توکل و هر کاری را با نام او شروع کنند ،زیرا یاد خدا آرامش دهندهٌ دلهای مضطرب است.
2-    بر توانایی های فرزندمان تاٌکید کنیم تا اعتماد به نفس او تقویت شود.
3-    انتظارات خود را با توانایی های فرزندمان هماهنگ کنیم و از او توقع بیش از حد نداشته باشیم. ....

قیمت محصول : 5000 تومان

دانلود
برچسب

کاهش اضطراب امتحان نگرانی دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق تاثیر اضطراب و نگرانی در امتحانات دانش آموزان ابتدايی,

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

تحقیق مفاهیم و اصطلاحات مشاوره مثنوی معنوی مولانا 

تحقیق مفاهیم و اصطلاحات مشاوره مثنوی معنوی مولانا

تحقیق مفاهیم و اصطلاحات مشاوره مثنوی معنوی مولانا

فرمت فایل : doc

حجم : 78

صفحات : 99

گروه : زبان و ادبیات فارسی

توضیحات محصول :

فصل اول
1- مقدمه
2- نیاز احساس شده در مورد مسئله
3- هدف کلی و اهداف جزئی
4- روش انجام تحقیق
5- تعریف واژه‎ها
فصل دوم
1- پیشینه نظری تحقیق
2- پیشینه عملی تحقیق
فصل سوم
1- مولوی و مفهوم مشاوره
2- اهمیت مشاوره در مثنوی معنوی
3- ویژگیهای مشاور از دیدگاه مولانا
4- رازداری
5- مولانا و مصاحبه مشاوره‎ای
6- همدلی در مثنوی مولانا
7- مولانا و ارتباط غیرکلامی
8- مولانا و ناخودآگاهی
9- پیشنهاد برای تحقیقات آینده
10- محدودیتهای تحقیق
11- منابع
:::::::::::::::::::::::::::::::::

مولوی و مفهوم مشاوره

مولانا جلال‎الدین در نقش طبیب روح و روان انسان علاج نامه‎ای به نام مثنوی جهت التیام آلام و بیماریهای نوع بشر ارائه داده است، فضای داستانهای مثنوی و جایگاه شخصیتها، رنگ و بوی محیط اجتماعی و گفتگوهای سنجیده که از فرهنگ،‌ سنت و طبقه‌ اجتماعی است جلابخش نمایش‎نامه‎های واقعی و طبیعی هستند. حکایتهای مثنوی سرشار از ظرایف مشاوره‎ای و روان‎شناختی و تکنیکهای روان درمانی فردی و گروهی است.
شاید تا به حال بسیار این جمله را شنیده باشید که مشاوره علمی است که حدود صد سال از عمر آن بیشتر نمی‎گذرد و اما باید دانست که عمل مشورت و مشاوره کردن قدمتی بس طولانی دارد بطوری که در ادیان و متون گذشته به شکلهای گوناگون می‎توان نمود آن را مشاهده کرد. ...

قیمت محصول : 6500 تومان

دانلود
برچسب

مولوي و مشاوره مشاوره مثنوی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق مفاهیم و اصطلاحات مشاوره مثنوی معنوی مولانا,

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

تحقیق ارزش ادبی نهج البلاغه

تحقیق ارزش ادبی نهج البلاغه

فرمت فایل : doc

حجم : 72

صفحات : 24

گروه : زبان و ادبیات فارسی

توضیحات محصول :

ارزش ادبی نهج البلاغه      1
سید رضی و نهج البلاغه       2
تاثیر و نفوذ         6
 شاهکارها    14
ارزش مطالعه در آثار و آیات     14
مقایسه و داوری     15
نهج البلاغه و اندیشه ‏های کلامی    17

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

" میخائیل نعیمه " نویسنده مسیحی معاصر لبنانی در مقدمه کتاب " الامام علی " تالیف جرج جورداق مسیحی لبنانی ، می‏گوید : " علی تنها در میدان جنگ قهرمان نبود ، در همه جا قهرمان بود : در صفای دل ، پاکی وجدان ، جذابیت سحر آمیز بیان ، انسانیت واقعی ، حرارت‏ ایمان ، آرامش شکوهمند ، یاری مظلومان ، تسلیم حقیقت بودن در هر نقطه و هر جا که رخ بنماید ، او در همه این میدانها قهرمان بود " .
سخن خود را پایان می‏دهیم و بیش از این به نقل ستایش افراد و اشخاص‏ نمی‏پردازیم ستایشگر سخن علی ( ع ) ستایشگر خود است .
مادح خورشید ، مداح خود است که دو چشمم روشن و نامرمد است .
سخن خود را در این زمینه به سخن خود علی ( ع ) پایان می‏دهیم : روزی یکی از اصحاب علی ( ع ) خواست خطابه‏ای ایراد کند ، نتوانست و زبانش به اصطلاح بند آمد ، ...

قیمت محصول : 3000 تومان

دانلود
برچسب

نهج البلاغه انديشه‏ های كلامی نهج البلاغه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق ارزش ادبی نهج البلاغه,

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

تحقیق بررسی صفت جوانمردی

تحقیق بررسی صفت جوانمردی

فرمت فایل : doc

حجم : 13

صفحات : 25

گروه : زبان و ادبیات فارسی

توضیحات محصول :

تعریف لغوی و مفهومی جوانمردی:
معنا و مفهوم عیار (جوانمرد )از دید فرهنگ نگاران و شاعران
در این مورد می توان گفت که واژه عیار با وجود آنکه (ع) عربی دارد ،گمان می رود که اصل آن از لغت (ایار ) پهلوی آمده باشد . این کلمه را در بعضی کتابها به شکل (ادیوار) و «ایار» به تشدید نیز نوشته اند که بعدها به «ایار» تبدیل گردیده و در زبان دری «یار» به حذف الف گفته اند و آنگاه که عرب ها به درون این آیین و مسلک مردمی داخل شدند ،این کلمه را معرب ساخته و واژه «ادیوار» را به عیار تبدیل کرده اند. ...

فهرست
بخش اول:
•    تعریف لغوی مفهومی جوانمردی
بخش دوم:
•    سند قرآنی
بخش سوم:
•    سند روایی
بخش چهارم:
•    صفات مرتبط با جوانمردی:
•    پسندیده:عفو و گذشت از دشمن-بخشش-عفو و بخشش
•    ناپسندیده:جوانمرد و ناکس- زیر بار ناکس رفتن
بخش پنجم:
•    یک داستان :جوانمردی و کرم
بخش ششم:
•    شخصیت نمونه جوانمردی: جهان پهلوان تختی

در فرهنگ فارسی حسن عمید آمده است که جوانمرد یعنی : مرد جوان ،بخشنده ،سخی ،بزرگوار و نیز صاحب همت و فتوت را گویند.
در فرهنگ فارسی معین آمده است که عیار به معنی زیرک ،چالاک ،جوانمرد و طرار وعیاری به معنای حیله بازی،جوانمردی و مکاری است .
به همینگونه اگر دیوان اشعار شاعران کلاسیک ادب فارسی را تحت مطالعه قرار دهیم ،می بینم که این دومفهوم متضاد که در لغت نامه ها و فرهنگ ها آمده است ،در لابه لای اشعار اکثر شاعران نیز بازتاب یافته و شاعران این کلمه را به معناهای گوناگون به کار برده اند ....

قیمت محصول : 3000 تومان

دانلود
برچسب

مقاله جوانمردی و كرم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی صفت جوانمردی,

مقاله نقد و تحلیل روان شناختانه راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در آثار سعدی

مقاله نقد و تحلیل روان شناختانه راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در آثار سعدی

فرمت فایل : doc

حجم : 51

صفحات : 41

گروه : زبان و ادبیات فارسی

توضیحات محصول :

نقد و تحلیل روان شناختانه ی راه کارهای امر به معروف و نهی از منکر در آثار سعدی

چکیده
     اصل مهم «امر به معروف و نهی از منکر» که جزو فروع دین است, از جمله راه کارهای پر اهمیتی است که  ریشه درکتاب وحی دارد و درسنت وسیرت و حدیث پیامبر(ص) و معصومین(ع) و گفتار و رفتار عالمان, بزرگان و اندیشمندان دینی دارای جایگاه ممتاز و ویژه ای  است.انعکاس این ویژگی در آثار بزرگان  ادب نیزگاه در حدّ بسیار عالی و  درخشان به شکل هنری و موثر تجلّی یافته است. از این حیث , آثار سعدی, به ویژه بوستان, گلستان و قصاید, جایگاهی بسیار بلند منظر دارد. در این نوشته سعی نگارنده بر آن بوده است که با رویکردی روان شناختانه به نقد  و تحلیلِ توصیفیِ راه کارهایِ امر به معروف  و نهیِ از منکر فردی و گروهی در آثار سعدی بپردازد.

کلید وازه ها: 1-امربه معروف و نهی از منکر(فردی وگروهی)2 -افراد,طبقات اجتماعی؛حاکمان3- راه کارها4- بوستان ,گلستان , قصاید سعدی5- تحلیل روان شناختانه

...

6-    نتیجه گیری

    امر به معروف و نهی از منکر که از فروع دین به شمار می رود,دارای جایگاه بسیار برجسته ای در جامعه ی دینی است.چنان که در مقاله نشان داده شد, شیوه ی امر و نهی در جوامع اسلامی به دو صورت فردی وگروهی یا سازماندهی شده  -که اغلب به وسیله گروه حاکمیت صورت می پذیرد- انجام می گیرد. در این نوشته نگارنده به هر دو جنبه ی امر و نهی با رویکردی روان شناختانه در آثار سعدی- تنها با ارائه ی نمونه هایی چند ودر حوصله ی یک مقاله-  توجه داشته است. سعدی  را می توان شاعر امر و نهی نامید. پس زمینه ی ذهن سعدی, جهان بینی دینی و تشرّع و التزام به شریعت است. شیوه ی شاعر در موعظه و وعظ, امر و نهی اگرچه گاه تند و تحکّم آمیز است اما بیش تر به صورت ارشادی و با لحن ملایم و مهربانانه است. این لحن پدرانه و مشفقانه با راه کاری کارآمد و موثّر در سراسر آثار سعدی. ....

قیمت محصول : 4500 تومان

دانلود
برچسب

امر به معروف و نهی از منکر سعدی شاعر امر و نهی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله نقد و تحلیل روان شناختانه راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در آثار سعدی,

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

مقاله آموزش بزرگسالان

مقاله آموزش بزرگسالان

فرمت فایل : doc

حجم : 297

صفحات : 26

گروه : علوم انسانی

توضیحات محصول :

مقدمه    1
وضعیت آموزش در آغاز قرن بیستم    2
افزایش تقاضا برای آموزش    2
گستره برداشت ها    4
تعریف آموزش بزرگسالان    4
تعریف مورد نظر ما    4
آموزش غیر رسمی    4
تعریف آموزش غیر رسمی    5
ویژگیهای آموزش غیر رسمی    5
آموزش مداوم    6
تعریف آموزش مداوم    6
آموزش مادام العمر (Life long Education)    6
سوادآموزی یا آموزش سواد    7
برخی هدف‌های ویژه آموزش بزرگسالان    8
آموزش بزرگسالان    9
مفاهیم بزرگسالی    10
ویژگی‌های روان شناختی بزرگسالان    12
ظرفیت یادگیری بزرگسالان    12
نقش انگیزه در یادگیری بزرگسالان    13
انگیزه و تصور فرد از خود    13
عوامل مؤثر در تصور فرد از خود    13
تاثیر دوگانه اضطراب و هیجان در یادگیری    14
عوامل فرهنگی و یادگیری بزرگسال    14
توصیه‌های مهم    14
روش‌های آموزش بزرگسالان    14
روش ها از دیدگاه اول    15
مفاهیم بی سوادی    15
روشهای آموزش بزرگسالان    16
عوامل مؤثر در انتخاب روش ها    17
انتخاب و به کارگیری روش    17
روشهای مؤثر از جهت عملی    17
نحوه یافتن روش مناسب یاددهی - یادگیری    19
برنامه ریزی آموزش بزرگسالان    19
برنامه ریزی آموزش بزرگسالان    20
تفاوت برنامه ریزی آموزش بزرگسالان    20
راهبردهای برنامه در آموزش بزرگسالان    21
فلسفه آموزش بزرگسالان    21
نتیجه گیری:    23
منابع و مواخذ:    24

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

مقدمه
مطالعه آموزش بزرگسالان مرتباً اهمیت بیشتری می‌یابد، زیرا آموزش حرفه‌ای مربیان بزرگسالان در بریتانیای کبیر و دیگر کشورها جهان روندی رو به افزایش دارد؛ اما تعداد معدودی از کنتاب‌های موجود دانشجویان را با زمینه‌ای گسترده‌تر از این موضوع آشنا می‌سازد. .....

....

ویژگی‌های روان شناختی بزرگسالان

ویژگیهای شناختی
دگرگونی‌های حسی – ادراکی
کاهش بینایی و شنوایی    
سرعت و هماهنگی
حافظه
ویژگیهای یادگیری و آموزش در بزرگسالان میل به یادگیری بیشتر از خود یادگیری اهمیت دارد. برای بزرگسالان نتیجه یادگیری بیشتر از هدف آن اهمیت دارد.

ظرفیت یادگیری بزرگسالان

فرض غلط وجود علاقه و توانایی یادگیری تا سن معین. ....

قیمت محصول : 4000 تومان

دانلود
برچسب

یادگیری بزرگسالان تحقیق آموزش بزرگسالان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله آموزش بزرگسالان,

تاريخ : 8 ارديبهشت 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->

تحقیق روشهای مختلف آموزش کودکان دبستانی توسط معلم

تحقیق روشهای مختلف آموزش کودکان دبستانی توسط معلم

فرمت فایل : doc

حجم : 85

صفحات : 127

گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات محصول :

راهکارهای گوناگون آموزشی توسط معلم به دانش آموزان

چکیده
مقدمه
ویژگی های عمومی کودک دبستانی
روش آموزش مستقیم یا روش آموزش سخنرانی 
فنون موثر آموزش با روش سخن
1.    بیان هدفهای آموزشی و آماده کردن یادگیرندگان
2.    استفاده از پیش سازمان دهنده 
3.    ارائه مطالب 
4.    توضیح دادن
5.    شورو شوق و تحرک 
6.    پرسیدن سوال هنگام آموزش با سخنرانی
7.    یاد داشت برداری  
انتقاد از روش سخنرانی  
موارد استفاده از روش سخنرانی 
آموزش با روش بحث گروهی 
مراحل آموزش با روش بحث گروهی
1.    انتخاب موضوع بحث
2.    یافتن زمینه مشترک برای بحث
3.    بیان هدفهای آموزشی و محدوده زمان
4.    ترتیب نشستن افراد در جلسه بحث
5.    هدایت جریان بحث
روش آموزش اکتشافی 
مراحل آموزش برای یادگیری اکتشافی
اقدامات پیش از آزمون
تعیین قصد یا هدف 
انتخاب یک موضوع مشکل یا معما بر انگیز
آموزش دادن درس
آماده ساختن یادگیرندگان و توضیح دادن روشهای اکتشافی
ارائه موقعیت معمابرانگیز..... جمع آوری اطلاعات یا داده ها و آزمایشگری
فرضیه سازی و توضیح دادن
تحلیل فراینداکتشافی
اقدامات پس از آموزش
گروه همسالان در دوره کودکی و نیاز به وابستگی
رشد خود پنداره و نیاز به سازندگی
روش اکتشافی هدایت شده 
آموزش با روشهای گوناگون بازی وورزش
تعریف روش:1      
روش تاریخی  / روش نوین
تعریف تدرس
روش کنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی ) 
روش شاگــــرد ـ استــــادی
روش چند حســـی ( مختلط ) 
روش حل مسئلــــه 
روش پـــــروژه ای  
شیــــــوه سخنــــــرانی  
 شیوه بازگویـــی 
شیـــــوه پــــرسش و پاســـــخ   
 شیوه تمــــرینی 
شیـــــوه بحثــــی  
شیــــوه نمایشــــی
شیــــوه آزمایشـــی ( روش اجرا کردن یا یادگیری بوسیله عمل  ) 
شیــــوه گـــــردش علمـــــی  
استفاده از منابـــــع دیداری و شنیــــداری 
الگــــوی کاوشگــــری به شیوه حقـــــوقی 
الگــــوی آمــــوختن کنتـــــرل خود  
الگــــــــوی ایفای نقش  
 روش کارگاهـــــــی 
 روش سخنــــرانی
سمینـــــار  
 کنفــــــــرانس  
 سمپـــــــوزیــــــوم  
روش تدریس کارگاهـــــی 
مــــــــرحله ارایه درس کــــــوتاه 
مــــرحله فعالیت و کار  
 مـــرحله مشارکت  ..
مرحله درسی کوتاه و فشرده: 
مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی
 مرحله مشارکت و جمع بندی 
الگـــــوی دریافت مفهـــــوم 
الگــــوی تفکـــــر استقرایــــی 
الگـــوی آمــــوزش کاوشگــــری
الگـــوی پیش سازمـــان دهنـــد.ه
الگوی یادسپاری / الگوی رشد عقلی
الگوی کاوشگری علمی  /الـگــــوی تدریس غیـــــر مستقیم
الگـــوی بدایع پــــردازی ( افـــزایش تفکــــر خلاق ) 
الگــــوی آگاهی یابی  / الگـــــوی دیــــدار در کــــلاس درس 
الگــــوی پــــژوهش گـــروهی ( تفحص گــــروهی ) 
الگــــوی آمــــوزش آزمایشگاهــــی
الگـــوی کاوشگـــــری علـــوم اجتماعـــــی     
الگـــوی یادگیـــــــری در حد تسلط آمـــــــوزش مستقیـــم
الگـــوی آمــــوزش برای رشد مفهــــوم و مهـــارت
طبقه بندی کودکان بر اساس تفاوتهای فردی
1.    تفاوت بین فردی
2.    تفاوت درون فردی 
3.    تفاوتهای فردی و مفهوم عام استثنایی
4.    برآورد درصد شیوع دانش آموزان استثنایی
5.    گروه بندی دانش آموزان
روشهای معیار شناسایی تیز هوشها و با استعدادها
1.    شناسایی دانش آموزان تیز هوش و با استعداد به وسیله آزمونهای میزان شده
2.    شناسایی دانش آموزان تیز هوش و بااستعداد با استفاده ار روش مشاهده 
3.    ویژگی دانش آموز تیز هوش وبااستعداد
وضعیت اقتصادی و طبقه اجتماعی
مشخصات بدنی
سازگاری اجتماعی..... مشخصات شخصی هویتی
وضعیت تحصلی و فعالیتهای خارج از کلاس
سایر مشخصات و خصوصیات
چگونه طراحی برنامه آموزشی برای تیزهوشان
1.    غنی سازی برنامه های آموزشی
2.    سرعت بخشیدن به برنامه های آموزشی
3.    مدارس یاکلاسهای ویژه روزانه یا شبانه
4.    محاسن
5.    معایب
دانش آموزان دیر آموز
1.    ویژگی کودکان دیر آموز
2.    وضعیت جسمانی توانایی حرکتی .. فراگیری زبان
3.    ویژگی شخصیتی اجتماعی
چگونگی طراحی برنامه آموزشی مناسب برای کودکان آموزش پذیر
1.    مدارس یا کلاسهای ویژه روزانه یاشبانه
2.    جریان غالب
    اهداف برنامه آموزشی آموزش پذیر
    نحوه آموزش کودکان آموزش پذیر
رویه های آموزشی (محیط حمایت آمیز کلاس) 
همسویی وتنظیم برنامه درسی
نظر کارشناسی فاطمه وردان  
نظرکارشناسی فطرت صادق پور
منابع

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

چکیده مطالب
موضوع تحقیقی که اکنون در دست شماست روشهای گوناگون آموزش به کودکان دبستانی می باشد شامل بخشهای مختلف  می باشد . قسمت اول آن درباره ویژگی های  عمومی کودک دبستانی توضیح داده شده که درادامه آن ما به بحث موضوع اصلی خود پرداخته و روشهای آموزشی را به قسمتها گوناگون تقسیم کرده و هر کدام را به طور مختصر توضیح داده ایم که این روشها به نام  روش آموزش مستقیم یا روش آموزش سخنرانی که خود به بخشهای گوناگون ازجمله .بیان هدفهای آموزشی و آماده کردن یاد گیرندگان -  استفاده از پیش سازمان دهنده -  ارائه مطالب-توضیح دادن  - شورو شوق وتحرک   - پرسیدن سوال هنگام آموزش با سخنرانی  -یادداشت برداری - که درباره هر کدام  توضیحات مفصلی  داده شد به خوبی آشنا می شوید در ادامه از روش سخنرانی انتقادشده و در پایان این بحث موارد استفاده روش سخنرانی را بیان کرده ایم   ....

...

آموزش با روشهای گوناگون بازی و ورزش

از طرفی بابازی2 هم میتوان آموزشهای گوناگونرا به کودک آموخت کودک دبستانی با مقایسه زمانی که خردسالتر بودند به شیوه ای منطقی تر و منظم تر فکر می کنند دلیل آن هم ممکن است این باشد کودکان دبستانی اغلب شورو شوق فراوانی برای گرد آوری دارند .گرد اوری خود نوعی باز ی است .اهمیت ذهنی گرد آروی این است این است که کودکان می توانند چیزهای زیادی درباره اشیای کلکسیون خود بیاموزند و حتی ممکت است در آغاز گرد آوری نیازمند قدری اطلاعات باشند .

 ...

قیمت محصول : 11000 تومان

دانلود
برچسب

آموزش به کودکان دبستانی روش آموزش مستقیم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق روشهای مختلف آموزش کودکان دبستانی توسط معلم,

<-BloTitle->
<-BloText->